کشف فسیل ببر 110 ساله تاسمانی (عکس)

کشف فسیل ببر 110 ساله تاسمانی عکس

محققان استرالیایی در موزه ملبورن وقتی با فسیل 110 ساله ببر تاسمانی روبرو شدند که در میان آثار باستانی پشت یک فیلم کمدی دیده نشده بود، شانس خود را باور نکردند.

به گزارش خبرآنلاین، ببر یا گرگ تاسمانی شبیه سگ بوده و روی بدنش نوارهایی شبیه ببر داشت و از کیسه داران بومی استرالیا و پاپوآ گینه نو بود. این جانور از حدود 3000 هزار سال پیش تنها در جزیره تاسمانی در جنوب شرقی استرالیا وجود داشته است و پس از 50 سال اثری از این حیوان دیده نشد، سرانجام در سال 1986 اعلام شد که منقرض شده است. ده ها سال است که دانشمندان در تلاش برای احیای این حیوان بوده اند.

کشف فسیل ببر ۱۱۰ ساله تاسمانی/عکس

شرکت Colossal Life Sciences متعلق به بن لام، کارآفرین فناوری و نرم افزار، در تلاش است تا با کمک دانشمندان 13 آزمایشگاه در سراسر جهان، گونه های جانوری منقرض شده مانند ماموت های پشمالو و پرندگان دودو را به زندگی بازگرداند. بازگشته است

کشف فسیل ببر ۱۱۰ ساله تاسمانی/عکس

اکنون کشف سر یک ببر تاسمانی که بیش از 110 سال در یک سطل پر از اتانول در موزه ملبورن نگهداری می شد، به محققان کمک می کند تا این حیوان را احیا کنند. این سر حاوی مولکول های RNA است و برای بازسازی ژنوم این کیسه دار بسیار مهم است. دانشمندان فکر می کردند که این مولکول ها برای همیشه از بین رفته اند.

دانشمندان ملبورن پیدا شدن این فسیل در تاسمانی را یک معجزه می دانند. آنها با استفاده از مولکول های RNA اطلاعاتی در مورد چشم ها، بینی، زبان و سایر مواد صورت ببر تاسمانی و همچنین اطلاعاتی در مورد حس چشایی و بینایی این حیوان به دست آوردند.

کشف فسیل ببر ۱۱۰ ساله تاسمانی/عکس

این دانشمندان امیدوارند که در نهایت بتوانند این کیسه‌دار را به زندگی بازگردانند.

منبع: ladbible