“گل یا مزخرف” شکوفا شد. قیمت این بازی در کافه های تهران چقدر است؟

گل یا مزخرف شکوفا شد قیمت این بازی در کافه

روانشناسی می کنند. آنها بر اساس صورت و زبان بدن خود حدس می زنند که کدام یک از 3 نفر مقابلشان گلی در دست دارند. آنها همان احمق یا مزخرفات را در مورد قانون بازی می کنند. قمار و دعوا وجود ندارد. به این معنا نیست که برای حریف شعار نمی دهند، اتفاقاً برای کوبیدن حریف باید به صورت قانونی و درست شعار بدهند، اما بیشتر اوقات به پوشش خونسرد حریف هم تشویق می کنند. با یک توپ نخود کوچکتر، چند کارت که شانس بیشتری به آنها می دهد، و یک زنگ میز، آنها روبه روی هم می نشینند و به صورت حرفه ای بازی می کنند.

به گزارش همشهری، پس از انتشار رئالیتی شو با همین نام، طرفداران این بازی افزایش یافت. این برنامه که شخصیتی به نام عمو رجب در آن بسیار مشهور است و به دلیل از دست دادن جایزه ای که برای کودکان بی سرپرست وعده داده بود و نتوانست آن را دریافت کند، گریه می کند، در شبکه های اجتماعی دست به دست شد.

تب بازی گل یا پوچ اکنون در بین جوانان و نوجوانان بسیار داغ است. چند روز پیش ۶۴ تیم از تهران و شهرهای مختلف در یکی از محله های تهران گرد هم آمدند و ۳ روز با هم به رقابت پرداختند. حرفه ای های گل یا پوچ ایران هم بودند. از عمو رجب و عمو حسن گرفته تا تیمی به نام سیده از تبریز که حریفان به سختی مسابقه می دادند.

رقابتی که به تمام ایران مربوط می شود

دبیر اجرایی اولین دوره رسمی گل یا پوچ می گوید: هدف ما از یادگیری این بازی ایجاد سرگرمی سالم و دوستانه با افزایش تمرکز و مهارت های فکری در بین جوانان است. سولماز همت زاده می افزاید: من هم مثل خیلی ها از کودکی با پدرم گل یا پوچ بازی می کردم اما ناگهان جرقه ای در ذهنم پدیدار شد که چرا این بازی باستانی ایرانی نباید به عنوان یک سرگرمی سالم پخش شود. اتاق فکر از نگاه ساده و سطحی به موضوع در نهایت با دعوتی که دادیم 64 تیم از نقاط مختلف ایران از جمله تهران، شهرکرد، تبریز، اهواز و کرمانشاه اعلام آمادگی کردند.

عمو رجب و دوستانش

همانطور که مشخص است تیم سازماندهی گل یا پوچ و متخصصان این بازی از طریق وزارت میراث فرهنگی به کار خود برای ثبت جهانی در یونسکو ادامه می دهند. برای این منظور طرحی در دست تهیه است. رجبعلی امری ملقب به عمو رجب در حالی که ماهرانه توپ (یک توپ بازی کوچک) را در دست خود حرکت می‌دهد، می‌گوید که این بازی می‌تواند واقعاً جهانی شود: «شاید توپ یا سگ ساده به نظر برسد، اما جالب است. بازی مهم در همان زمان.” این هیجان انگیزتر از بسیاری از بازی های منتشر شده در کشورهای دیگر با قوانین دشوار است. حتما ویدیوهای مسابقاتی را دیده ایم که در آن 2 نفر به یکدیگر سیلی می زنند. یک بازی پر از خشم و تروما. اما همین گل یا پوچی که از قدیم الایام در ایران رواج داشته قوانین خاصی دارد که هم می تواند جذاب باشد و هم در تفکر موثر باشد و جوانان و نوجوانان را از بازی ها و فعالیت های مضر دور نگه دارد.

گل یا مزخرف شکوفا شد قیمت این بازی در کافه

پزشکی درمانی فضای مجازی

حسن دوست قدیمی عمو رجب است. او قبل از بازی فینال تیم «سیدا» تبریز و «فلافرون» تهران، قوانین گل یا مزخرفات را یکی یکی برای بازیکنان توضیح می دهد. نحوه استفاده از جعبه کارت، زمان تماس و نحوه درخواست از حریف که دست خود را با گل پر کند. حسن طلوفرد می گوید: رابطه خوبی بین والدین و فرزندانشان برای انجام این بازی شکل گرفته است و خوشبختانه این بازی سالم کم کم جایگزین بازی هایی می شود که می تواند مضر باشد و از طرفی این گونه بازی ها نه تنها تمرکز را افزایش می دهد، بلکه باعث افزایش تمرکز نیز می شود. حواس بچه ها و نسل Z را از فضای مجازی دور کند نکته جالب این مسابقه این بود که تیم هایی بودند که پدر به همراه پسرش یا پدربزرگ با نوه هایش در آن شرکت می کردند خراسان چندین قرن پیش و بعدها در شهرهای زاگرس رواج پیدا کرد.

کافه ها محل برگزاری این بازی ها هستند

کمی جستجو در اینترنت و به خصوص اینستاگرام شما را به پاتوق گل یا پوچ می رساند. این بازی هر روز عصر تقریباً در تمامی کافه ها انجام می شود و شما می توانید با گرفتن وقت در کافه های معمولی به این بازی گروهی بپیوندید. مدیر کافه گل یا پوچ یکی از معروف ترین کافه های تهران در این باره می گوید: لیگ های ما در 2 گروه 3 تیمی و در هر تیم 3 بازیکن تشکیل می شود که برنده ها در مسابقه با یکدیگر رقابت می کنند. فینال.” وی می افزاید: همه افراد 100 هزار تومان ورودی می پردازند و برای ثبت نام باید 300 هزار تومان بپردازند، محدودیت سنی نداریم اما اکثر جوانان در این بازی ثبت نام می کنند لیلا بابایی مدیر کل سرگرمی های خلاق و بازی های رایانه ای در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به همشهری گفت: او از هیجان بازی های گروهی و نقش طراحان داخلی در ترویج بازی های رومیزی صحبت کرد.

کرونا وضعیت بازی های رومیزی را بالا برد

بازی های رومیزی و فکری در سال های اخیر در ایران بسیار محبوب شده است. این بازی‌ها نه تنها به عنوان سرگرمی خانوادگی و دوستانه، بلکه به عنوان ابزاری برای تقویت مهارت‌های فکری و اجتماعی ارزش دارند. در خانه ماندن در زمان همه گیر کرونا نیز باعث موفقیت روزافزون بازی های رومیزی شده است.

1729506949 939 گل یا مزخرف شکوفا شد قیمت این بازی در کافه

شیرازی ها صاحب اولین کافه بازی ایران

تورم و قیمت فروش بازی در کشور باعث شده است که بسیاری از مردم توانایی خرید بازی را نداشته باشند. کافه های بازی فرصتی برای دسترسی افراد بیشتری به بازی ها ایجاد کرده اند. اولین اتفاق معاصر در زمینه بازی های رومیزی راه اندازی کافه بازی در شیراز بود.

افزایش تولید بازی های انبوه

طراحان ایرانی با پرداختن به موضوعات و موضوعات فرهنگی و اجتماعی ایران سعی در تولید بازی هایی دارند که توجه خانواده ها را به خود جلب کند. اگرچه تعداد دقیق بازی های تولید شده در ایران به طور عمومی اعلام نشده است، اما برآوردها نشان می دهد که تعداد این بازی ها به تدریج در حال افزایش است و درصد زیادی از این بازی ها در داخل کشور تولید می شوند.

تقویت روابط خانوادگی با بازی های گروهی

این بازی ها فرصت هایی را برای تعامل، گفتگو و همکاری بین اعضای خانواده و دوستان فراهم می کند. به لطف این بازی ها، افراد می توانند مهارت های ارتباطی و اجتماعی خود را بهبود بخشند و زمان با کیفیتی را با هم بگذرانند.