رئیس سازمان سینمایی: به دنبال رفع موانع همکاری تلویزیون و سینما هستیم

رئیس سازمان سینمایی به دنبال رفع موانع همکاری تلویزیون و

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، معاون سیما به همراه جمعی از معاونان رئیس جمهور و مدیران رسانه ملی با رئیس سازمان سینمایی دیدار و درباره راهکارهای گسترش و توسعه همکاری های فی مابین گفت وگو و تبادل نظر کردند.

در ابتدای این جلسه محسن برمهانی معاون سیما که اهمیت دادن به فیلم ها، انیمیشن ها، مستندها، آثار با ارزش فرهنگی و ملی را از وظایف شبکه های تلویزیونی می داند، موضوع وحدت ملی و اهمیت همکاری بین دستگاه های فرهنگی را تشریح کرد و گفت: اکران فیلم ها سینمای ایران مطابق با استانداردهای تلویزیونی کار می کند و همچنین دیده شدن این آثار می تواند منجر به انفجار سینما شود.

وی با اشاره به اینکه تمایل و عزم جدی برای همکاری مشترک سینما و تلویزیون وجود دارد، به اهمیت حمایت از آثار فرهنگی سینمای ایران از جمله پخش تریلر و تبلیغات فیلم اشاره کرد و افزود: حوزه بازرگانی و بخش خصوصی. نباید خیلی به آنها اهمیت داد، اما آثار قابل توجهی هستند که توجه مخاطب را به خود جلب می کنند.» جذاب و پر زرق و برق است، این گونه آثار باید مورد توجه قرار گیرند.

برمهانی ابراز امیدواری کرد: خدمات مشترک سینمای ایران و سیما در دولت چهاردهم و سیما و سینما در دولت چهاردهم افزایش یابد. تهیه بسته های اکران از جمله فیلم های ایرانی در برنامه های پخش، راه اندازی کمپین های تبلیغاتی و …. به افزایش مخاطبان سینما کمک خواهد کرد.

در ادامه این نشست؛ رائد فریدزاده وی با تشکر از محسن برمهانی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی و هیئت همراه، از آغاز مسیری جدید برای همکاری و تعامل بیشتر دستگاه های فرهنگی ابراز خرسندی کرد و گفت: نزدیک شدن نهادها و سازمان ها به هم پیوستن نیروها، اشتیاق، عزم راسخ و برنامه ریزی، رفع ضعف ها و کمبودها و در نهایت افزایش کیفیت تولیدات سینمایی و تلویزیونی با تقویت ساختارها منجر خواهد شد.

فریدزاده با بیان اینکه در دوره جدید موانع همکاری تلویزیون و سینما از جمله طرح های سازمان سینمایی رفع شده است، گفت: همکاری تلویزیون و سینما موجب کارآفرینی، رونق و گسترش بازار کار می شود. حوزه ای از صنعت تصویر ایران است و باید از آن استقبال کرد. بحث ها و جزییات زیادی در این زمینه از همکاری و دستاوردهای آن وجود دارد که به موقع به آنها خواهیم پرداخت و سعی می کنیم مشکلات بین خود را حل کنیم.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اهمیت همکاری سینما و تلویزیون در افزایش کیفیت نهایی محصولات و جلب توجه مخاطبان افزود: انعکاس جشنواره ها و رویدادهای مختلف ملی و بین المللی در تلویزیون می تواند منشأ آن باشد. بازتاب در تلویزیون.” حمایت از این رویدادهای ملی و هنری، حمایت از یک حرکت بزرگ و خلاقیت باعث افزایش علاقه مخاطبان می شود و به همان اندازه به ایجاد انگیزه، شور و امید و نیز رواج این گونه فعالیت ها در بین جوانان کمک می کند. و نسل امروز

حمایت از سینمای فرهنگی و هنری از دیگر برنامه‌هایی است که با مشارکت تلویزیون، اهمیت دادن به این آثار، گشودن دریچه‌ای جدید برای دیده شدن و تولید آثار مبتنی بر اندیشه با استفاده از مولتی پلکس‌ها، می‌توان آن را بیشتر غنا بخشید. بودجه و تنوع بیان هنری را تقویت می کند.

در این نشست صمیمی که در سالن شهید آوینی سازمان سینمایی برگزار شد، سلیم غفوری قائم مقام سیما، مهدی نقویان رئیس مرکز سیما، مجید اکبرشاهی رئیس مرکز سیمرغ، مشاور اجرایی و سعید سلطانی مدیرعامل سیما حضور داشتند. معاونت سیما محمدعلی غلامرضایی، مدیرکل تدارکات و رسانه های بین الملل سیما مسئولیت پیگیری های ویژه معاونت سیما را بر عهده دارد، اصغر فارسی معاون مدیریت و توسعه منابع سازمان سینمایی است. حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزیابی سازمان سینمایی، کدیر آشنا معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی، علیرضا اسماعیلی دستیار ویژه و مدیر کل این اداره کل و محمد حمیدی مدیر عامل این سازمان هستند. مرکز مقدم. او همچنین در رویداد توسعه سینمای مستند، تجربی و انیمیشن شرکت کرد.

۲۴۵۲۴۵

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین