زندگی، عکس ها و بیوگرافی سلمان خان (تصاویر)

زندگی، عکس ها و بیوگرافی سلمان خان تصاویر

افراد کمی هستند که حداقل یک بار نام سلمان خان را نشنیده باشند. سلمان خان پس از آمیتا باچان مشهورترین بازیگر هندی است که با مهارت های بازیگری و حرکات موزون خود تبدیل به سوپراستار و ثروتمندترین بازیگر سینمای هند شد. این هنرمند که تاکنون در بیش از 70 فیلم حضور داشته است، جایگاه و محبوبیت خاصی در بین ایرانیان و همچنین هندوستان دارد. در ادامه با بیوگرافی کامل، فعالیت ها و موضوعات جانبی سلمان خان آشنا خواهید شد.

سلمان خان

بیوگرافی سلمان خان

سلمان خان با نام کامل عبدالرشید سلیم سلمان خان بازیگر، تهیه کننده، خواننده و مجری هندی متولد 27 دسامبر 1965 در مادهیا پرادش (یکی از ایالت های هند در مرکز کشور) است. در هند، سلمان خان با نام سالو نیز شناخته می شود.

مذهب سلمان خان چیست؟

سلمان خان یک مسلمان سنی مذهب است.

خانه ها و سبک زندگی سلمان خان لوکس

او در حال حاضر در آپارتمان Galaxy در بمبئی زندگی می کند و همچنین دارای سه ویلا مجهز است.

30

31

خانواده سلمان مسافرخانه

پدر سلمان خان سلیم خان (از پیشاور پاکستان) است که او نیز بازیگر و فیلمنامه نویس سینمای بالیوود است. سلمان خان از طرف پدرش مسلمان و از طرف مادرش هندو است. او دو برادر به نام های ارباز خان و سهیل خان (بازیگر هندی دیگر) و دو خواهر به نام های آلویرا و آرپیتا خان دارد. نام مادر بیولوژیکی سلمان خان سلما خان درگذشته بود و پس از آن پدرش با هلن خان (بازیگر هندی) ازدواج کرد و اکنون سلمان خان یک خواهر ناتنی به نام آرپیتا نیز دارد.

همسر؛ سلمان خان و کاترینا کایف

سلمان خان متاهل و مجرد نیست. او همچنین رابطه عاشقانه ای با بازیگر و مدل کاترینا کیف داشت.

32

شروع فعالیت

سلمان خان بازیگر محبوب هندی کار خود را از سال 1988 با بازی در فیلم «بی هو تو ایسی» آغاز کرد. پس از آن اولین نقش جدی خود را در سال 1989 در فیلم عاشقانه سورج برجاتیا “مانه پیار کیا (همسرش خوب است)” بازی کرد. این فیلم به عنوان یکی از پرفروش ترین فیلم های تاریخ هند معرفی شد و سلمان خان در آن نقش آفرینی کرد. او با کسب جایزه بهترین بازیگر مرد برای بازی در این فیلم به اوج شهرت رسید.

33