طرز تهیه غذا با «به»؛ ۶ خورش پاییزی خوشمزه و وسوسه انگیز

طرز تهیه غذا با به؛ ۶ خورش پاییزی خوشمزه و

پاییز فصل مورد علاقه دوستداران میوه است. یکی از محبوب ترین گزینه ها برای ناهار و شام در این فصل زرد و نارنجی، تهیه غذاهای میوه ای است. البته از آنجایی که استفاده از آن فراگیر نیست، شاید بسیاری از ما بسیاری از دستور العمل های میوه را ندانیم. پس اگر شما هم جزو کسانی هستید که به این فکر می کنید که در روزهای سرد پاییزی با میوه چه کار کنید، خواندن این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب با شما هستیم تا با 6 روش تهیه غذا با برنج آشنا شویم.

کاسرول; خوشمزه ترین کاسرول پاییزی

یک کاسه خورش

خورش که طعم ترش و شیرینی دارد یکی از غذاهای سنتی و لذیذ ما ایرانیان است. ترکیب طعم ملایم میوه، گوشت آب پز و البته زعفران طعم رضایت بخشی مناسب فصل پاییز به این خورش می دهد. خورشت نیز مانند آجیل پلو با چاشنی زعفران یک غذای مجلل و بسیار خاص به حساب می آید. بنابراین، اگر قصد دارید در فصل پاییز میزبان عزیزانتان باشید، توصیه می کنیم خورشت با را در گزینه های ارائه غذا قرار دهید.

مواد لازم است برای آماده سازی کاسرول

طرز تهیه غذا با به؛ ۶ خورش پاییزی خوشمزه و

چگونه تهیه می شود کاسرول با

زمان تقریبی پخت: 2 تا 2.5 ساعت

مناسب برای: 4 نفر

ابتدا پیاز را نگینی خرد کرده و در روغن تفت دهید تا قهوه ای طلایی شود. سپس گوشت پخته شده را به پیاز اضافه کنید و با زردچوبه و فلفل تفت دهید تا گوشت سبک شود. در این مرحله تقریباً 3 لیتر آب به گوشت اضافه کنید و بگذارید 1 الی 2 ساعت بپزد تا نرم شود.

حالا رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید تا فرم خام رب گوجه فرنگی از بین برود. چغندرها را به قطعات بزرگ برش دهید و کاملا بشویید. پس از خشک شدن میوه، آن را به قابلمه اضافه کنید و زعفران دم کرده، شکر و آبلیمو یا آب را داخل قابلمه بریزید.

اجازه دهید خورش به مدت دو تا دو ساعت و نیم به آرامی بجوشد تا گوشت و سبزیجات نرم شوند و طعم ها به هم برسند. این کاسرول شیک و خوشمزه را با مقداری برنج یا دمی نوش تحسین کنید.

کاسرول آلو؛ کاسرول مورد علاقه کسانی که عاشق طعم ملاس هستند

یک کاسه خورش آلو

خورش آلو ترکیبی از طعم های ترش و شیرین است که با استفاده از آلو بخارا، راش و گوشت تهیه می شود. آلو طعم ملایم و متمایزی به خورش می دهد و طعم متعادلی بین شیرینی و ترشی آلو ایجاد می کند. این خورش که اغلب در مجالس و مهمانی ها سرو می شود، یک انتخاب محبوب برای کسانی است که طعم ترش و شیرین را ترجیح می دهند. اگر در مورد تهیه غذا شک دارید و هنوز ریسک این غذای لذیذ جدید را نپذیرفته اید، توصیه می کنیم از صفحه مشخصات میوه دیدن کنید تا کمی بیشتر با این میوه خارق العاده آشنا شوید.

مواد آماده سازی خورش آلو

1729588496 2 طرز تهیه غذا با به؛ ۶ خورش پاییزی خوشمزه و

طرز تهیه کاسرول آلو با گوشت

زمان تقریبی پخت: 2 تا 2.5 ساعت

مناسب برای: 4 نفر

ابتدا پیازهای با ارزش را خرد کرده و در تابه یا قابلمه مناسبی تفت دهید تا قهوه ای طلایی شوند. سپس گوشت را به پیاز اضافه کنید و با زردچوبه و فلفل تفت دهید. حالا دو تا سه لیتر آب به مخلوط گوشت اضافه کنید و یک تا دو ساعت در قابلمه را بگذارید تا گوشت کاملا بپزد.

بعد از اینکه گوشت کاملا پخت، آلو بخارا را به مواد اضافه کرده و کمی تفت دهید. سپس چغندرهای خرد شده را به همراه رب گوجه فرنگی به قابلمه اضافه کنید. در این مرحله می توانید مقداری آبلیمو اضافه کنید تا رنگ زرد زیبای میوه حفظ شود.

سپس شکر و زعفران را به مواد اضافه کنید و اجازه دهید تا کاسه با حرارت ملایم استراحت کند. برای نوشیدن!

khبه Verst سیب زمینی با مرغ؛ غذا به صرفه و خوشمزه است

کاسرول آلو با مرغ در تابه

اگر شما هم از جمله کسانی هستید که بافت و طعم مرغ را به تکه های گوشت ترجیح می دهید و یا حتی اگر به دنبال دستور العمل اقتصادی تری برای تهیه غذا با برنج هستید، این کاسه را از دست ندهید! در قابلمه آلو مرغ به جای گوشت قرمز از مرغ استفاده می شود که طعم لطیف تر و ملایم تری به آن می دهد. ترکیب مرغ و آلو بخارا طعم شیرین و دلپذیری به این کاسه می دهد و بی شک تهیه یک غذا با بخارا تجربه ای لذیذ خواهد بود.

مواد مورد نیاز برای تیبهخورش آلو با مرغ

1729588499 473 طرز تهیه غذا با به؛ ۶ خورش پاییزی خوشمزه و

طرز تهیه کاسرول سیب زمینی با مرغ

زمان تقریبی پخت: 1.5 تا 2 ساعت

مناسب برای: 4 نفر

برای تهیه خورش آلو مرغ ابتدا یک پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و در روغن داغ تفت دهید تا قهوه ای طلایی شود.

حالا تکه های مرغ را به تابه اضافه کنید و با زردچوبه، پودر سیر، نمک و مقداری فلفل سیاه تفت دهید تا طلایی شود. سپس آلو بخارا، چغندر خرد شده و رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و تا نصف قابلمه آب بریزید. وقتی آب به جوش آمد شکر و زعفران آب پز را اضافه کنید و بگذارید آرام بپزد. حدود یک تا یک ساعت و نیم برای سرو کاسر آلوی خوشمزه شما با مرغ کافی است.

برای برنج؛ یکی غذا جدید و هیجان انگیز

یک بشقاب برنج با تکه های هویج

با پیلو یکی از خوشمزه ترین غذاهای اصفهانی است که در سرتاسر دنیا طرفدارانی دارد! این برنج مخلوط خوشمزه را می توان با گوشت چرخ کرده، مرغ، گوشت خام و یا حتی بدون پروتئین تهیه و مصرف کرد. در ادامه این قسمت ساده ترین طرز تهیه پلو را به شما آموزش می دهیم تا با کمترین مواد اولیه و در کمترین زمان ممکن از لذت خوردن این غذای بی نظیر لذت ببرید.

مواد آماده سازی برای برنج

1729588501 106 طرز تهیه غذا با به؛ ۶ خورش پاییزی خوشمزه و

چگونه تهیه می شود برنج

زمان تقریبی پخت: 1 ساعت

مناسب برای: 4 نفر

ابتدا برنج را کاملا شسته و با مقداری نمک به مدت 30 دقیقه خیس کنید. در همین حین مرغ را با مقداری نمک، یک لیوان آب و مقداری زردچوبه در قابلمه مناسبی بریزید و بگذارید کاملا بپزد. پس از پخت کامل مرغ، آن را رنده کرده و کنار بگذارید.

یک قابلمه را تا نیمه از آب پر کنید و روی حرارت قرار دهید تا آب بجوشد. حالا یک قاشق غذاخوری روغن و یک قاشق چایخوری نمک به آب در حال جوش اضافه کنید و برنج را داخل آن بریزید. بعد از اینکه برنج نرم به نظر رسید و مغز آن سفت شد (حدود 7 تا 10 دقیقه) از روی گاز بردارید و آبکش کنید.

پیاز خرد شده را در تابه ای مناسب تفت دهید تا طلایی و روشن شود. سپس لوبیاها را به قطعات کوچک برش دهید و در کره تفت دهید تا نرم شوند و تغییر رنگ دهند. سپس شکر، زعفران و دارچین را اضافه کنید.

یک لایه برنج آبکش شده و سپس یک لایه چغندر تفت داده شده (و مرغ ریش) به قابلمه اضافه کنید و این کار را ادامه دهید تا مواد تمام شود. حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا برنج پخته و آماده سرو شود.

تاس باربیکیو غذا مورد علاقه ایرانیان

یک بشقاب کباب خرد شده

تاس کباب با با یک غذای سنتی ایرانی است که با پر کردن گوشت، بابا، سیب زمینی و هویج روی هم درست می شود. میوه ها طعم شیرین و ملایمی به این غذا می دهند و در ترکیب با سبزیجات پخته، یک غذای خوشمزه و مقوی ایجاد می کند. تاس کباب که غذای بسیار سالمی است علاوه بر طعم فوق العاده اش، در سفره های خانواده های ایرانی که عموما به سلامتی خود اهمیت می دهند، جایگاه ویژه ای دارد. اگر از طرفداران چنین غذاهای خوشمزه و سالمی هستید، توصیه می کنیم پس از مطالعه این مقاله، مقاله طرز تهیه انواع غذاهای با کینوا را نیز مطالعه کنید.

مواد تهیه غشا باربیکیو

1729588503 919 طرز تهیه غذا با به؛ ۶ خورش پاییزی خوشمزه و

چگونه تهیه می شود غشاء و فرآیندهای غشایی باربیکیو

زمان تقریبی پخت: 2 تا 2.5 ساعت

مناسب برای: 4 نفر

پیاز را حلقه حلقه کنید و در قابلمه بریزید. تکه های گوشت را روی پیاز قرار دهید. سپس گوشت خرد شده را روی گوشت قرار دهید. به همین ترتیب سیب زمینی و هویج را حلقه حلقه کرده و لایه لایه روی گوشت بچینید. سپس رب گوجه فرنگی را در مقداری آب جوش حل کرده و به همراه ادویه ها به قابلمه اضافه کنید.

قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا همه مواد به آرامی بپزند و کباب های خوشمزه شما آماده سرو شود.

اشک؛ یکی ترکیب استثنایی برای روزهای پاییز و زمستان

ظرفی حاوی ترشی

تعجب نکنید؛ یکی دیگر از دستورهای تهیه غذا اشکنه است! اشکنه یک غذای سنتی ساده و سبک است که از مخلوط میوه و تخم مرغ تهیه می شود. طعم شیرینی که از ترکیب تخم مرغ و فلفل تند ایجاد می شود، ترکیب دلپذیری را ایجاد می کند. این غذا به سرعت تهیه می شود و برای غذاهای سبک مناسب است. برای سفت تر شدن این غذا می توانید از مقداری گردوی خرد شده نیز استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه اشک با

1729588506 526 طرز تهیه غذا با به؛ ۶ خورش پاییزی خوشمزه و

سبک آماده سازی اشک

ابتدا پیاز را خرد کرده و در روغن تفت دهید تا طلایی شود. سپس میوه ها را به قطعات کوچک خرد کرده و به پیاز اضافه کنید و تفت دهید. حالا شکر و زردچوبه را به مخلوط اضافه کنید و کمی هم بزنید تا شکر کاراملی شود. در این مرحله مقداری آب جوش به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید آب کمی غلیظ شود.

پس از رسیدن به غلظت مناسب، تخم مرغ ها را در قابلمه بشکنید و هم بزنید تا بسته شوند. اشکنه را می توانید با هر نوع نانی میل کنید.

زمان تقریبی پخت: 30 دقیقه

مناسب برای: 3 تا 4 نفر

خوردن با پیشنهاد به شما در روزهای پاییزی آینده

بارجیل، سلطان رنگ ها که در پاییز میوه های زرد و نارنجی می خورد، آن را به شما تقدیم می کند! این بار در مجله بارجیل با شما بودیم تا با طرز تهیه انواع مدل غذا با چغندر یکی از جالب ترین میوه های پاییزی آشنا شویم. پخت و پز آسان تر از آن چیزی است که اکثر مردم فکر می کنند، و شما می توانید خوشمزه ترین غذاها را تنها با چند ماده ساده درست کنید. چه غذاهای دیگری را می شناسید که در این مقاله به آن ها اشاره نکردیم؟ لطفا دانش آشپزی خود را با ما و سایر خوانندگان وبلاگ بارجیل به اشتراک بگذارید!

منبع: مجله برجیل