در صورت مشاهده 5 مشکل شغل خود را تغییر دهید

در صورت مشاهده 5 مشکل شغل خود را تغییر دهید

از آنجایی که محیط کار جزء مهمی از تار و پود سبک زندگی محسوب می شود و در آن تنیده شده است، باید در شرایط بحرانی تغییر موقعیت، شغل یا محل کار را جدی گرفت. زیرا ضرر قطعا بیشتر از درآمدی است که به خانه می رسد. و خانواده

به گزارش ایسنا، پس از شکار و کوچ اولین غارنشینان به دشت، کشاورزی توسعه یافت و به کمک این حرکت، سبک زندگی انسان تغییر کرد. انسان راه تمدن و کمال را در پیش گرفته است.

استقرار دائمی در کشاورزی به تدریج تمدن ها را شکل داد تا اینکه انقلاب صنعتی به تغییر ساختاری در سبک زندگی مردم این سرزمین تبدیل شد.

با این حال، صنعتی شدن دنیای مدرن، غذا، رفاه و امنیت و همچنین معایب آن را به همراه داشت. روزگاری یک کشاورز به دلیل محیط و زمان کاشت و برداشت، با خانواده خود تعامل عاطفی و حتی کاری داشت و اوقات فراغت زیادی داشت. اغلب همه اعضای خانواده درگیر کارهایی بودند که امرار معاش خانواده را تامین می کرد و این اهمیت خود باعث ایجاد حس همدلی، محبت و نزدیکی پایدار می شد.

امروزه نه تنها پدر خانواده، بلکه بسیاری از مادران مجبورند برای تامین رفاه و ثبات خانواده در خارج از خانه کار کنند. این وضعیت در شرایط ایده آل مشکلات خاص خود را ایجاد می کند چه برسد به زمانی که کارمند در محیط کاری نامناسب و شرایط سخت کار می کند. این مشکلات بلافاصله به اعضای خانواده سرایت می کند و مشکلات جدی ایجاد می کند. بنابراین باید در شرایط بحرانی تغییر موقعیت، شغل یا محل کار را جدی گرفت، زیرا محیط کار جزء مهمی از تار و پود سبک زندگی محسوب می شود و در آن تنیده شده است. زیرا ضرر قطعاً بیشتر از درآمد کسب شده است. خانه و خانواده

بنابراین، اگر با موارد زیر در محیط کار خود با مشکل مواجه هستید، در اسرع وقت آنها را تغییر دهید:

نشانه های مهمی وجود دارد که نشان می دهد ممکن است به زودی نیاز به تغییر شغل داشته باشید

در حالی که بسیاری از کارمندان در فرهنگ های کاری سمی استرس مزمن و فرسودگی شغلی را بسیار آشنا می دانند، لازم نیست که اینطور باشد. نیازی به احساس گناه، نداشتن تعادل بین کار و زندگی، یا احساس گناه به خاطر داشتن یک روز استراحت شایسته وجود ندارد. شغل مناسب باید به شما احساس امنیت، امنیت، شادی و مولد بدهد. اگر دقیقا برعکس را تجربه کردید، ممکن است نشانه این باشد که در مکان اشتباهی قرار گرفته اید. با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا 5 نشانه اصلی وجود دارد که به شما می گوید زمان تغییر شغل فرا رسیده است.

احساس اضطراب در مورد کار

مضطرب بودن در مورد کار نشانه قوی ای است که نشان می دهد چیزی اشتباه است. این مشکل ممکن است از حجم کاری سنگین، ترس از شکست یا روابط سمی با همکاران ناشی شود. نداشتن کنترل بر شغل خود، مقابله با ناامنی شغلی یا عدم توانایی در حفظ تعادل بین کار و زندگی نیز می تواند این اضطراب را افزایش دهد. اگر این احساسات ادامه پیدا کرد، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که موقعیت شغلی فعلی خود را به خاطر سلامت روان خود دوباره ارزیابی کنید.

خستگی مداوم

زمانی که از نظر جسمی و روحی احساس خستگی می کنید، وقت آن است که در نظر بگیرید که کار بیش از حد شما را از بین می برد. فرسودگی شدید نه تنها بر بهره وری شما تأثیر منفی می گذارد، بلکه می تواند به سلامت، روابط و شادی کلی شما نیز آسیب برساند. اگر فرسودگی شغلی ثابت شد و استثنایی وجود نداشت، زمان آن رسیده است که فوراً سیگار را ترک کنید.

محیط سمی

یک محل کار سمی با شایعات در محل کار، قلدری یا تبعیض، و سوء مدیریت می تواند به طور قابل توجهی بر بهره وری و کارایی شما و همچنین سلامت روان شما تأثیر بگذارد. وقتی با همکارانی که با هزینه شما کار می کنند، سیاست های نادرست اداری و مدیریت غیرحمایتی مواجه می شوید، وضعیت برای شما سمی است. نباید در جایی کار کنید که مدام به شما استرس وارد کند و آرامش شما را به هم بزند.

تعادل بین کار و زندگی وجود ندارد

اگر شغل شما تمام وقت شما را می گیرد و زمان کمی را برای فعالیت های شخصی، روابط یا سرگرمی باقی می گذارد، این عدم تعادل می تواند منجر به فرسودگی شدید، ناامیدی و احساس بیش از حد شود. ساعات کار مداوم و اضافه کاری می تواند بر سلامت روحی و جسمی شما تأثیر منفی بگذارد.

احساس پستی یا بی ارزشی

زمانی که کار سخت شما به طور منظم نادیده گرفته می شود یا حقوق منصفانه ای دریافت نمی کنید، به راحتی احساس می کنید که مورد قدردانی قرار نمی گیرید. اگر سهم شما در نظر گرفته نشود، با وجود اینکه سخت کار کرده اید، برای چندین ترفیع نادیده گرفته می شوید، و دستمزد شما با کار شما مطابقت ندارد، این نشانه بزرگی برای ترک است. بسیار مهم است که در ازای تلاش و تلاشی که انجام می دهید، احترام و توجهی را که شایسته آن هستید دریافت کنید.