زندگی 100 ساله یک بازیگر را نشان دهید

زندگی 100 ساله یک بازیگر را نشان دهید

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، فابریزیو کورالو کارگردان مستند جدید «سلام مارچلو» می گوید: «مارچلو ماسترویانی» به ویژه پس از بازی در شاهکار «زندگی شیرین» اثر فدریکو فلینی در سراسر جهان به عنوان یک عاشق لاتین و اغواگر ایتالیایی شناخته می شد. اما ماسترویانی این تصویر را دوست نداشت. او نمی خواست به عنوان یک سمبل جنسی دیده شود. برای شخصیت افراد اهمیت چندانی قائل نبود. آنچه برای او مهم بود زندگی شخصی اش بود. به همین دلیل سعی کردم پرتره ای صمیمی از این بازیگر بی نظیر خلق کنم.»

به گزارش ایسنا، کورالو روزنامه نگار و کارشناس تاریخ سینمای ایتالیا است. او مستندهای زیادی را برای رادیو و تلویزیون عمومی ایتالیا در مورد شخصیت های بزرگ سینمای ایتالیا مانند دینو ریسی، ویتوریو گوسمن، ورنا لیزی، انیو فلیانو و جولیانو مونتالدو ساخت.

به گزارش هالیوود ریپورتر، مستند «سلام مارچلو» که به همراه سیلویا اسکولا (دختر اتوره اسکولا فیلمساز مشهور ایتالیایی و کارگردان فیلم «یک روز خاص» در سال 1977 با بازی ماسترویانی ساخته شد، اولین نمایش خود را در هالیوود داشت. جشنواره فیلم رم و یکشنبه 27 اکتبر از تلویزیون رای پخش می شود. این فیلم 100 سال پس از تولد بازیگر ماسترویانی نمایش داده می شود. او در 28 سپتامبر 1924 به دنیا آمد و در 19 دسامبر 1996 درگذشت.

مارچلو ماستروانی یکی از مطرح ترین و محبوب ترین بازیگران سینمای ایتالیا بود. او که در رم، ایتالیا به دنیا آمد، به خاطر بازی در فیلم های کلاسیک و همکاری با کارگردانان بزرگ شناخته شد.

ماستروانی در طول دوران حرفه ای خود با کارگردانانی چون لوچینو ویسکونتی، فدریکو فلینی و برناردو برتولوچی کار کرد. یکی از معروف ترین نقش های او گزارشگری در فیلم «لا دولچه ویتا» ساخته فدریکو فلینی است. این فیلم به دلیل نگاه انتقادی به زندگی مدرن و عظمت شهر رم به یک فیلم کلاسیک سینما تبدیل شده است.

مستروانی به خاطر بازی طبیعی و بیان قدرتمندش شناخته شده است و در بیش از 100 فیلم ظاهر شده است. او همچنین با برخی از تاثیرگذارترین بازیگران زن سینما از جمله آنا مانایینی، سوفیا لورن و کارلا برونی همکاری داشته است.

این بازیگر در طول دوران حرفه ای خود جوایز و افتخارات بسیاری از جمله جایزه بهترین بازیگر مرد در جشنواره های کن و ونیز و همچنین نامزدی چندین جایزه اسکار را دریافت کرده است. سبک خاص بازیگری و تاثیر او در سینما او را به یکی از نمادهای فرهنگی ایتالیا تبدیل کرده است.

۲۴۴۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین