دیک پوپ فیلمبردار «جادوگر» درگذشت

دیک پوپ فیلمبردار جادوگر درگذشت

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، او در طول زندگی حرفه ای خود با کارگردان مایک لی همکاری داشته و فیلم بیوگرافی Mr. ریچارد پوپ فیلمبردار بریتانیایی که برای ترنر نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود درگذشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، انجمن صنفی سینماگران بریتانیا در بیانیه ای که روز سه شنبه منتشر شد، مرگ پوپ را تایید کرد. در این بیانیه آمده است که پوپ به عنوان همکار بزرگی شناخته می‌شود که به خاطر علاقه‌اش به هنر سینما، پذیرش فناوری و ایده‌های جدید و در عین حال اطمینان از اینکه دستاوردها و مهارت‌های پیشینیانش از بین نمی‌رود، شناخته می‌شود.

همکاری هنری پوپ با مایک لی، طولانی ترین همکاری حرفه ای او، با سریال تلویزیونی زندگی شیرین است در سال 1990 آغاز شد. این فیلم سومین فیلم بلند لی بود. پوپ از آن زمان به عنوان فیلمبردار در تمام فیلم های لی حضور داشت و در سال 2015 برای آقای ترنر نامزد جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری شد. این یک فیلم درام درباره آخرین سال های زندگی نقاش جی ام دبلیو ترنر در دهه 1800 است. او برای این فیلم برنده جایزه بهترین فیلمبرداری بریتانیایی شد.

همکاری پوپ با لی و دیگر فیلمسازان بریتانیایی راه را برای تولیدات هالیوودی هموار کرد، به طوری که پوپ در کنار کریستوفر مک کواری در «راه تفنگ»، بری لوینسون در کمدی «مرد سال» و ریچارد لینکلیتر در این دو فیلم ظاهر شد. من و من”. با هم بازی کردند. اورسن ولز» و «برنی» کار کرد. پوپ اولین نامزدی اسکار خود را در سال 2006 برای فیلم هیجان انگیز «جادوگر» نیل برگر با بازی ادوارد نورتون دریافت کرد.

ریچارد پوپ همچنین سه بار جایزه قورباغه طلایی را در جشنواره Camera Image دریافت کرده است که هر ساله برای تقدیر از بهترین فیلمبرداری در لهستان برگزار می شود. هر سه این جوایز برای دستاوردهای لی در فیلم هایش از جمله «رازها و دروغ ها» در سال 2006 و «ورا دریک» در سال 2004 بود.

پوپ در سال 1947 در بروملی، کنت به دنیا آمد. اولین کار او به عنوان فیلمبردار در مجموعه مستند «جهان در عمل» بود. او در دهه 1980 به سمت تدوین تلویزیون رفت و برای کارش در فیلم Porter’s House Blue نامزد جایزه بفتا شد.

آخرین اثر او آخرین فیلم مایک لی به نام «حقایق سخت» با بازی ماریان ژان باپتیست بود. لی در مصاحبه ای گفت که پاپ قبل از فیلمبرداری، عمل جراحی قلب انجام داده است. این فیلم در اوایل این ماه در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو قبل از نمایش در جشنواره فیلم نیویورک و جشنواره فیلم لندن با نقدهای مثبت روبرو شد و در ماه دسامبر در فصل جوایز اکران محدودی خواهد داشت.

۲۴۴۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین