لوکیشن «کودک» دو بار آتش گرفت

لوکیشن کودک دو بار آتش گرفت

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، لیلا نیکزاد نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «کودک» شرکت کننده در چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه درباره شکل گیری ایده این فیلم و روند کارگردانی این فیلم گفت: : «در ابتدا حدود پنج تا شش ماه به دنبال یک ایده مناسب بودم، اگرچه سعی کردم فیلمنامه بنویسم یا نظرات دیگران را بپذیرم، اما به نظر می رسید هیچ کدام به درد من نمی خورد تا اینکه دوستم پناه خدایاری به من گفت. روز و ایده ای را پیشنهاد دادم. این ایده خیلی کلی بود.

این کارگردان با اشاره به انتخاب بازیگران گفت: بعد از نوشتن فیلمنامه به دنبال بازیگرانی بودم که بتوانند نقش ها را به خوبی ایفا کنند. اولین و مهمترین شخصیتی که باید برایش بازیگر پیدا می کردم نقش پدر بود. با دیدن عکس های مختلف به سراغ بختیار پنجه ای رفتم و از همان ابتدا مطمئن بودم که او برای این نقش مناسب است. بعد از مدتی فیلمنامه را برایش فرستادم و خیلی مثبت دریافت کرد. از آن لحظه به بعد به خوبی از پروژه مراقبت کرد و در هر مرحله با من بود.

نیکزاد درباره نمایش فیلم «کودکی» خود در چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: بسیار خوشحالم که فیلمم در جشنواره فیلم کوتاه تهران به نمایش درآمد چرا که فیلم های کوتاه عموما بازده مالی ندارند. البته امکان ندارد فیلم‌های کوتاه بیش از یک بار در سینماها اکران شوند، حتی اگر به جشنواره‌های دیگر بروند، در بهترین حالت می‌توانم آن‌ها را بین افرادی ببینم که هم زبان من نیستند. بنابراین یکی از مزیت های جشنواره فیلم کوتاه تهران این است که می توانم این تجربه را در کنار دوستان، همکاران و گروه فیلمبرداری خود تجربه کنم که برای من بسیار جذاب و هیجان انگیز است.

نیکزاد در پایان گفت: با توجه به اینکه تحصیلاتم کارگردانی است و علاقه زیادی به ساخت فیلم دارم. فیلمسازان من را به عنوان یک نویسنده می شناسند. وقتی یک نویسنده فیلمنامه ای را می نویسد و به کارگردان می دهد، نتیجه نهایی می تواند بسیار متفاوت باشد. بنابراین، اگر کارگردان بودم، می‌توانستم دنیایی را که در فیلمنامه خلق کرده‌ام، در فیلم ببینم. درست یا غلط بودن موضوع دیگری است اما برای من این یکی از جذابیت های فیلمسازی است.

۲۴۴۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین