راه حل طلایی برای کنترل بیماری پروستات

راه حل طلایی برای کنترل بیماری پروستات

راه حل طلایی برای کنترل بیماری پروستات

محققان خاطرنشان می کنند که هر چه مرد تغذیه بهتری داشته باشد، احتمال اینکه سرطان پروستات درجه پایین به مرحله خطرناک تری برسد، کمتر می شود.

بر اساس گزارش مهر به نقل از مدیسین نت، نتایج نشان داد که به ازای هر 12.5 امتیاز افزایش از 0 به 100 در مقیاس تغذیه سالم، مردان 15 درصد کمتر و 30 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات درجه 1 تا حداقل درجه 2 بودند. نشان می دهد که کمتر است. احتمالا به درجه 3 یا بالاتر می رسد.

D.، یکی از محققین اصلی و استاد انکولوژی اورولوژی در دانشگاه جانز هاپکینز در مریلند. کریستین پاولوویچ گفت: اگرچه مطالعات قبلی در مورد رژیم غذایی و ارتباط آن با سرطان پروستات انجام شده است، اما ما معتقدیم که اولین شواهد آماری قابل توجهی را داریم. ما متذکر می شویم که یک رژیم غذایی سالم با کاهش خطر پیشرفت سرطان پروستات به گروه های درجه بالاتر مرتبط است.

برای این مطالعه، محققان اطلاعات 886 مرد مبتلا به سرطان پروستات مرحله 1 را بین ژانویه 2005 و فوریه 2017 دنبال کردند.

همه مردان یک پرسشنامه تغذیه را پر کردند و محققان امتیاز شاخص تغذیه سالم را برای هر بیمار بر اساس پاسخ های آنها محاسبه کردند.

پاولوویچ گفت: “ما بررسی کردیم که آیا مردانی که رژیم غذایی با کیفیت بالاتری دارند کمتر در سال های بعد سرطان پروستات با درجه بالاتر را تجربه می کنند.” او افزود.

به گفته محققان، پس از میانگین 6.5 سال پیگیری، حدود 21 درصد از مردان به درجه 2 یا بالاتر و 6 درصد به درجه 3 یا بالاتر پیشرفت کردند.

محققان دریافتند کسانی که بهتر غذا می خورند کمتر در معرض سرطان های خطرناک تری قرار دارند.

به گفته محققان، یافته‌ها نشان می‌دهد کاهش التهاب ناشی از رژیم غذایی سالم‌تر ممکن است یکی از دلایل عدم پیشرفت برخی سرطان‌های پروستات باشد.

پاولوویچ گفت: «با این حال، مطالعات آینده با جمعیت‌های متنوع‌تر مورد نیاز است تا واقعاً ارتباط بین رژیم غذایی با کیفیت بهتر و کاهش خطر پیشرفت سرطان پروستات را تأیید کند.»