طرز تهیه اکسیر سیر و لیمو

طرز تهیه اکسیر سیر و لیمو

طرز تهیه اکسیر سیر و لیمو

طعم تند سیر آن را به یکی از پر مصرف ترین ادویه های آشپزی تبدیل کرده است. انواع سس های سالاد و گوشت های کبابی با عطر و طعم سیر خوشمزه تر می شوند. اما فواید سیر به پخت و پز محدود نمی شود. ترکیب خواص سیر با خواص لیمو تبدیل به معجزه ای به نام سیر و اکسیر لیمو شد.

ترکیبی خوشمزه که هم آرامش بخش است و هم نشاط آور. اگر می خواهید این مخلوط فوق العاده را در برنامه روزانه خود قرار دهید، طرز تهیه مخلوط سیر و لیمو ترش را که در این مقاله آموزش داده شده است، دنبال کنید.

خواص سیر و اکسیر لیمو

مهربانی بی حد و حصر طبیعت نسبت به انسان را می توان در خواص مخلوط سیر و لیمو مشاهده کرد. یک نوشیدنی فوق العاده ساده و ارزان فواید شگفت انگیز زیادی دارد. حاوی ویتامین C، کلسیم، منیزیم، پکتین و لیمونن است که اثرات بسیار ارزشمندی دارد:

کاهش لخته شدن خون در بدن

کاهش خطر بیماری های قلبی

کاهش کلسترول خون

بهبود علائم بیماری کبد چرب

بهبود علائم فشار خون

ترکیب اصلی سیر آلیسین است که بلافاصله پس از له کردن یا جویدن سیر ترشح می شود. آلیسین موجود در سیر به پاکسازی عروق خونی، کاهش سطح کلسترول بد LDL و تری گلیسیرید و در نتیجه بهبود گردش خون کمک می کند. بنابراین در آلمان از سیر برای درمان تصلب شرایین (سخت شدن یا انسداد عروق) استفاده می شود.

یک مطالعه پنج ماهه با حضور نزدیک به 100 زن ژاپنی نشان داد که مصرف روزانه آب لیمو (همراه با پیاده روی) به طور قابل توجهی با کاهش فشار خون سیستولیک مرتبط است، احتمالاً به دلیل محتوای اسید سیتریک و فلاونوئید موجود در لیمو. در عین حال، ویتامین C موجود در لیمو به اکسیداسیون چربی (فرایند تجزیه اسیدهای چرب) کمک می کند و متابولیسم بدن را افزایش می دهد. بنابراین ترکیب آن با لیمو و سیر می تواند به کاهش BMI و کنترل وزن کمک کند.

به خصوص که گاهی اوقات افزایش وزن می تواند به دلیل احتباس مایعات باشد. بنابراین، این نوشیدنی به هیدراته شدن بدن، دفع سموم و خروج مایعات از بدن کمک می کند.

فواید قلبی مصرف مخلوط سیر و لیمو نیز نشان می دهد که مصرف آن تا حد زیادی از بروز بیماری های قلبی و سکته جلوگیری می کند. کلسترول خون، فشار خون و انسداد رگ های خونی از عوامل مهم سکته های ناگهانی هستند. مصرف این اکسیر احتمال بروز مشکلات قلبی و عروقی را تا حد زیادی کاهش می دهد و یا اگر در ابتدای ابتلا به این بیماری ها هستید، مشکلات در اسرع وقت برطرف می شود. البته نوشیدن این مخلوط برای همه آسان نیست و ما به شما این حق را می دهیم که قدر طعم و بوی آن را نداشته باشید. با تهیه چای دلخواه به جای این معجون می توانید قلب سالم تری داشته باشید.

علاوه بر این، سیر از دیرباز برای پیشگیری از عفونت استفاده می شده و به نوعی دارای اثر پنی سیلینی است. ترکیب سیر با لیمو باعث تقویت اثرات آنتی بیوتیکی، ضد میکروبی و ضد باکتریایی آن می شود. بنابراین، این مخلوط علاوه بر فوایدی که برای قلب دارد، می تواند به درمان سرماخوردگی و آنفولانزا نیز کمک کند. به طور کلی مخلوط سیر و لیمو علاوه بر تمام این خواص فواید دیگری نیز دارد. به عنوان مثال:

به هضم غذا کمک می کند

بدن شما را پاکسازی و سم زدایی می کند

پوست را جوان می کند

سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند

سطح pH خون را متعادل می کند.

همچنین از بیماری هایی مانند دیابت، افسردگی و انواع سرطان جلوگیری می کند.

انرژی و خلق و خو را افزایش می دهد

نفس را تازه می کند

عوارض مخلوط سیر و لیمو

همه قبول دارند که ماهی یک غذای سالم است، اما برخی افراد به گوشت ماهی حساسیت دارند. این نشان می دهد که ارائه یک نسخه به همه امکان پذیر نیست. معجوني كه به شما احساس بهتري بدهد ممكن است عوارضي روي بازوي شما داشته باشد. بنابراین در کنار فواید مصرف مخلوط سیر و لیمو، بهتر است از عوارض مصرف مخلوط سیر و لیمو غافل نشوید. افرادی که علائم زیر را دارند باید با احتیاط از این دارو استفاده کنند.

آلرژی، اگر به مواد استفاده شده حساسیت دارید.

افزایش اسیدیته معده و احتمالا بدتر شدن مشکلات معده و گوارشی

افت شدید فشار خون و سرگیجه

افزایش قند در بیماران دیابتی

سیر موجود در اکسیر ممکن است با داروهای ضد انعقاد، آسپرین و سایر داروها تداخل داشته باشد.

بیایید یک بار دیگر به مثال ماه که در بالا اشاره کردیم توجه کنیم. ماهی برای سلامتی مفید است، اما اگر فردی هر روز ماهی بخورد چه اتفاقی می افتد؟ زیاده روی در مصرف هر چیزی باعث می شود بدن نسبت به مصرف آن غذا حساس شود. مخلوط سیر و لیمو یکسان است. علاوه بر این، اگر از این معجون به مدت طولانی استفاده کنید، ممکن است به رگ های خود ضربه بزنید. بنابراین، در نحوه استفاده از مخلوط سیر و لیمو بسیار مراقب باشید.

اگر به هر یک از عوارض فوق مبتلا هستید، بهتر است در مصرف این معجون احتیاط کنید و جایگزین های بهتری برای آن بیابید. مطالعه مقاله ” کدام آب میوه ها برای قلب مفید است ” به شما کمک می کند تا نوشیدنی های مفید برای قلب را بشناسید و در صورت لزوم هر روز آنها را مصرف کنید.

طرز تهیه اکسیر سیر و لیمو

وقتی به بازار می روید می توانید سیر و لیمو پیدا کنید. اگرچه سیر تازه یا لیموترش معطر در زمان های خاصی از سال در دسترس است، سیر خشک یا لیموهای دیگر نیز موجود است. زیبایی این معجون محدود بودن محتوای آن است. نیازی به ترکیب چند ماده نیست. ترکیب این دو ماده برای خواص شگفت انگیز این معجون کافی است.

برای تهیه اکسیر سیر و لیمو مواد زیر لازم است:

5 عدد لیمو

30 حبه سیر

آب 1 لیتر

دستور تهیه مخلوط سیر و لیمو آسان است و به راحتی می توانید مخلوطی را تهیه کنید که در طول چند هفته قابل تهیه است. ابتدا باید لیموها را از وسط نصف کنید. سپس دانه ها را با دقت جدا کنید. مراقب باشید هیچ دانه ای داخل لیمو باقی نگذارید در غیر این صورت طعم تلخ دانه های این معجون را باید تحمل کنید. پس از برداشتن دانه ها، پوست کندن سیر را ادامه دهید. اگر از قبل آن را در آب خیس کنید، پاک کردن پوست سیر آسان تر خواهد بود.

حالا باید لیمو و سیر را داخل مخلوط کن بریزید. این مخلوط را در قابلمه بریزید و یک لیتر آب اضافه کنید. قابلمه را روی اجاق بگذارید و صبر کنید تا بجوشد. حتما بعد از جوشیدن بلافاصله گاز را خاموش کنید. این معجون نباید زیاد بجوشد. این باعث تغییر طعم و خواص آن می شود. در نهایت مخلوط را صاف کرده و در یک بطری در یخچال نگهداری کنید.

چگونه از اکسیر سیر و لیمو استفاده کنیم؟

مخلوط سیر و لیمو را می توان قبل یا بعد از غذا مصرف کرد. نحوه استفاده از آن به شرایط جسمانی شما بستگی دارد. اگر بدن سالمی دارید و هیچ مشکل جدی در بدن خود مشاهده نکرده اید، بهتر است نصف لیوان اکسیر را دو بار در روز به مدت 3 هفته قبل از ناهار و شام بنوشید.

از طرفی اگر مصرف این اکسیر با معده خالی برایتان سخت است، بعد از هر وعده غذایی این کار را انجام دهید. شما باید این برنامه روزانه را به مدت 3 هفته دنبال کنید. پس از آن یک هفته استراحت کنید و دوباره این برنامه 3 هفته ای را شروع کنید. مصرف این معجون 6 هفته ای برای یک سال برای شما کافی خواهد بود.

خلاصه

درمان های خانگی یکی از راه های اقتصادی و مقرون به صرفه برای کمک به کنترل بیماری های انسانی است. برای تمام بیماری های خود نباید به داروهای شیمیایی متوسل شوید. گاهی اوقات یک نوشیدنی ساده می تواند برای سلامتی شما معجزه کند. ارزش غذایی سیر و لیمو در مخلوط سیر و لیمو اثرات مثبت زیادی بر سلامت بدن انسان دارد.

مطالعات همچنین نشان داد که مصرف 20 گرم سیر و یک قاشق غذاخوری آب لیمو در روز به طور قابل توجهی باعث کاهش کلسترول LDL و فیبرینوژن در مقایسه با مصرف سیر و آب لیمو به تنهایی می شود. بنابراین کاهش احتمال بیماری های قلبی، کاهش گرفتگی عروق خونی و کاهش کبد چرب از مزایای استفاده از این اکسیر است. کبد چرب می تواند آسیب های جبران ناپذیری به بدن شما وارد کند و بهتر است به روش های مختلف با آن مبارزه کنید. یکی از این راه ها نوشیدن چای مناسب برای کبد چرب است. در واقع این معجون معجون معجزه آسایی است که از شما در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا محافظت می کند و ایمنی بدن را تقویت می کند.

سوالات متداول

خواص سیر و اکسیر لیمو چیست؟

مخلوط سیر و لیمو یک درمان معجزه آسا برای بیماری های قلبی است. بنابراین تاثیر مثبت زیادی در کاهش انسداد عروق خونی و کاهش کلسترول خون دارد. بهبود علائم فشار خون و بهبود علائم کبد چرب از دیگر خواص مخلوط سیر و لیمو است.

چگونه مخلوط سیر و لیمو درست کنیم؟

5 عدد لیمو را از وسط نصف کنید و 30 حبه سیر را پوست بگیرید. حالا باید این مواد را در مخلوط کن ترکیب کنید. سپس آن را از صافی رد کرده و داخل قابلمه بریزید. یک لیتر آب به این مخلوط اضافه کنید و روی آتش بگذارید. مراقب باشید به محض جوش آمدن گاز را خاموش کنید.

چه مدت باید از مخلوط سیر و لیمو استفاده کرد؟

بستگی به شرایط جسمانی شما دارد اما مصرف این معجون در 2 دوره 3 هفته ای دوره درمان شما را کامل می کند. اول از همه باید 3 هفته استفاده کنید، یک هفته استراحت کنید و دوباره 3 هفته مصرف کنید.

قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: آلیس