تغییر چهره و بیوگرافی یونس غزالی بازیگر سریال نقش کودکی آخناتون (تصاویر)

تغییر چهره و بیوگرافی یونس غزالی بازیگر سریال نقش کودکی

چهارم برای اولین بار بر تاج و تخت. آخناتون (‎/ˌækəˈnɑːtən/‎)، که با نام آمنهوتپ (به معنی خشنود بودن آمون) ظاهر شد، یکی از فراعنه سلسله هجدهم مصر باستان بود که به مدت 13 سال بر کشور حکومت کرد. . دوران سلطنت آخناتون به خاطر اصلاحات مذهبی او به یادگار مانده است. او دین و سنت های شرک آمیز نیاکان خود را کنار گذاشت و به پرستش دین جدیدی با محوریت خدای خورشید آتن روی آورد. با عباراتی مانند آتونیسم، توحید، توحید و توحید توصیف شده است.

آخناتون تلاش کرد تا دین جدیدی را در مصر با محوریت پرستش خدای خورشید آتن منتشر کند، اما موفقیت چندانی کسب نکرد و مورد پذیرش گسترده قرار نگرفت. پس از مرگ او، بناها و مجسمه های او تخریب شد و نام او از فهرست فراعنه حذف شد. دین قدیم احیا شد و فراعنه ای که چند سال پس از مرگ آخناتون به قدرت رسیدند و هیچ پیوند خونی خاصی با سلسله هجدهم نداشتند در نوشته های خود از آخناتون به عنوان دشمن و جنایتکار یاد می کردند.

با نابودی میراث آخناتون، این فرعون فراموش شد. در قرن نوزدهم بود که پایگاه باستان شناسی آخناتون در شهر آمارنا کشف شد. مومیایی که به نظر متعلق به او بود نیز در مقبره معروف به KV55 پیدا شد. در واقع، آزمایش DNA تایید می کند که مومیایی متعلق به پدر توت عنخ آمون است، اما برخی وجود رابطه پدر و پسری بین آخناتون و توتانخ آمون را زیر سوال می برند.

آخناتون و همسرش نفرتیتی از جمله مصریان باستانی هستند که توجه باستان شناسان و مورخان معاصر را به خود جلب کرده اند. این علاقه ناشی از سه موضوع است: اول، رابطه آنها با توت عنخ آمون (با وجود اینکه نفرتیتی مادر توت عنخ آمون نبود)، دوم، آثار هنری باکیفیت از زمان آخناتون، و سوم، دینی که او خلق کرد.

بیوگرافی یونس غزالی بازیگر آخناتون

یونس گزالی بازیگر دوران کودکی آخناتون برادر عباس گزعلی بود که بیشتر با بازی در سریال وضعیت سفید شناخته می شود و شاید کمتر کسی بداند بازیگر نقش مثبت دوران کودکی آخناتون کی بوده است. ملک یوسف، حضرت یونس غزالی بود.

یونس غزالی بازیگر در پنجم شهریور 1370 در تهران به دنیا آمد. یونس غزالی برادر عباس غزالی بازیگر از دوران کودکی به همراه خانواده و برادر بزرگترش عباس علاقه خود را به بازیگری آغاز کرد و در فیلم های مختلف تلویزیونی بازی کرد.

یونس غزالی علاوه بر تلویزیون در عرصه سینما نیز فعالیت می کرد. در سال ۱۳۸۴ در فیلم پرفروش «اخراجی» به کارگردانی مسعود ده نمکی بازی کرد و سپس در فیلم «بین ابرها» به کارگردانی روح الله حجازی بازی کرد. این فیلم با بازی الناز شاکردوست توانست نظر منتقدان را به بازی یونس جلب کند.

100

یونس غزالی نقطه شروع شهرتش با بازی در کنار الناز شاکردوست در فیلم ابرها در سال 1385 استعداد خود را نشان داد سپس در نقش امیرمحمد در سرخپوشان درخشید و در سال 1385 به شهرت رسید. او در این سریال در کنار برادرش عباس بود. این سریال مورد توجه بسیاری از بینندگان تلویزیون قرار گرفت و توانست استعدادهای غزالی را به عنوان بازیگر برجسته کند. همکاری او با بازیگرانی چون عرفان ابراهیمی، افسانا بایگان و ابوالفضل پورعرب به پیشرفت حرفه ای او کمک کرد.

شخصیت خاموش و خاص آن است

عباس غزالی در مصاحبه ای تاکید کرد که یونس شخصیتی خصوصی و آرام دارد که علاقه ای به شهرت و ظاهر ندارد. او به دنبال چیزهای سطحی نیست و بیشتر به علایق شخصی و هنر اصیل می پردازد. همین نگاه باعث شده که یونس غزالی کمتر در تیتر اخبار و حاشیه ها ظاهر شود و بیشتر به بازیگری و اجرای نقش های مورد علاقه خود بپردازد.

شری جوزف پیامبر

یوسف پیامبر یک مجموعه تلویزیونی ایرانی به نویسندگی و کارگردانی فرج الله سلحشور است که از 16 تیر 1387 تا 21 اردیبهشت 1387 در 45 قسمت از شبکه یک پخش شد و داستان زندگی یوسف را بر اساس روایت قرآن و منابع اسلامی روایت می کند. کانال سیما. این مجموعه در سال های بعد بارها در شبکه آی فیلم بازنشر شد. از بازیگران این سریال می توان به مصطفی زمانی، کتایون ریاحی، محمود پاک نیت و جعفر دهقان اشاره کرد.

داستان این سریال از این قرار است: وقتی یعقوب قوم بنی اسرائیل را به اعتقاد توحید فرا خواند و به آنها هشدار داد که خدایان مختلف را نپرستند; خداوند پیامبر بعدی را در نسل او قرار داد و چهره زیبای یوسف را به او عطا کرد. یوسف در کودکی خواب دید که خورشید و ماه و 11 ستاره بر او سجده می کنند. یعقوب با شنیدن این خواب به او توصیه می کند که آن را از برادرانش پنهان کند.

101

پس از مدتی برادران یوسف که به عشق پدرشان به یوسف حسادت می‌کردند، او را در چاه انداختند و پیراهنی با خون جعلی به یعقوب نشان دادند و ادعا کردند که یوسف در حضور یعقوب توسط گرگ خورده شده است. پس از مدتی کاروانی او را از چاه بیرون آورد و به پوتیفار عاشق مصر فروخت و او را به عنوان برده به همسرش زلیخا داد.

زلیها عاشق یوسف می شود و بعد از اینکه یوسف از زلیها می خواهد با او بخوابد فرار می کند. پوتیفار آمد و همه تقصیرها بر گردن یوسف افتاد و یوسف به زندان رفت و هشت سال در آنجا ماند. اما از طریق آمنهوتپ یکی از دوستان زندانی خود که مدتها پیش آزاد شده و در خدمت پادشاه مصر بود، خواب حاکم را به کمک علم تعبیر خواب تعبیر کرد و با درایت خود یکی از نزدیکان حاکم شد. و پس از مرگ محبوبش پوتیفار مصر می شود.

سرانجام پس از سالها دوری، یوسف به طور معجزه آسایی زلیحه پیر را به زلیحه ای جوان و زیبا تبدیل می کند و با او ازدواج می کند. و سرانجام پس از سی سال دوری، پدرش را یافت و به مصر برد.

یونس غزالی در فیلم می فهمم و سریال های تلویزیونی معروف

یونس غزالی در یاغی: یونس غزالی در سریال پرطرفدار «یاغی» بازی کرد و توانست نظر مدیران و کاربران جشنواره را به خود جلب کند.

یونس غزالی در سریال یوسف پیامبر: یونس غزالی نقشی کوتاه و مکمل در سریال یوسف پیامبر داشت اما باز هم این حضور تجربه جالبی برای او و گروه سازنده فیلم بود.

یونس غزالی در تبعیدها: همانطور که گفتیم بازی یونس غزالی در فیلم سینمایی «تبعیدها» به کارگردانی مسعود دی نمکی یکی از اولین تجربه های مهم سینمایی او با بازیگرانی مانند او بود. اکبر عبدی و محمدرضا شریف نیا به درخشش او کمک کرد.

عکس آهنگ جدید یونس غزالی

102

103

104

105