پاسخ Kianoush Ayari به قاچاق فیلم “بازیگران”/ شکایت!

کارگردان بزرگ از بیمارستان مرخص شد

به گفته خبرگزاری ، روزنامه Farhikhtan انتشار قاچاق سینما نوشته شده:

در اواخر بهار ، هنگامی که به Supermarket Storm برخورد کردید ، سایتی به نام LotusPlay در بستر وب. LotusPlay می خواست شاهرزاد را با پرداخت آنلاین و اشتراک منتشر کند. چه کسی متعلق به سایت بود؟ محمد امامی ، تهیه کننده şahrzad. 6 ژوئن ، سپس رئیس اتحادیه VOD و IPTV ، محمد ساراف ، در برابر جنبش سکوت نکرد و پاسخ داد: “سایت Lotuspoli هیچ اقتدار قانونی از صدای Voduspoli به VOD یا IPTV و انستیتوی رسانه ای تصویری وزارت فرهنگ و هدایت اسلامی ندارد.” بر خلاف جمله اول ، که تعریفی از قانون است ، جمله دوم هشدار به محمد امامی بود: “اگر سری شاهرزاد از این سایت منتشر شود یا هر سایتی غیر از سیستم های VOD و IPTV ، اقدامات غیرقانونی و قانونی در هنگام مذاکره با موسسات مربوطه پیش بینی شده است.”

هشت روز بعد ، ایرنا خبری را منتشر کرد که نشان می دهد این پلتفرم آغاز نشده است: “سایت رسمی راه اندازی فصل دوم شاهرزاد ، لوتوس پولی ، خلاصه ای از فصل اول این سریال را به صورت رایگان منتشر کرد.” تصور می شد که فیلم ها و سریال های ساخته شده با مشارکت امامی از طریق این سیستم عامل پخش می شوند و شرکت تصویرگری پاسارگاد همچنان روی زمینه مجازی کار می کند.

شش ماه پس از این درگیری ها ، محمد امامی با چهره آبی و خندان به دادگاه رفت. دعوت لوتوس پوپلی دلیل تماس ها نبود ، اما داستان در مورد جرایمی مانند مشکلات کلان در سیستم اقتصادی بود. در کلاس نهم گزارش شده است که امامی محکوم شده و مجبور به رفتن به زندان است. 5 سال! هنگامی که این گزارش در حال حاضر نوشته شده است ، محمد امامی محکوم به پایان نشد ، اما وی گزارش داد که این سکو به کار خود ادامه می دهد.

LotusPlay یا ققنوس؟!

7 مارس فقط چند روز پیش است ، فیلم “بازیگر” Kianoush Ayari را از دست داد و در تخت یوتیوب منتشر شد. گوشه سمت چپ تصویر و آرم بازی Lotus حتی در ابتدای فیلم بسته شده است. حدود پنج سال پیش ، فیلمی با مشارکت محمد امامی و کیاناش آیاری اکنون و ناگهان ربوده شد. چند ساعت پس از این رویداد ، او یادداشتی را منتشر می کند و می گوید که شوکه شده و به حقوق معنوی وی آسیب می رساند. کارگردان Casta می گوید که او از اینکه چه کسی در اینترنت کار می کند غافل است و می خواهد مردم از سیستم عامل های مجازی فیلم را تماشا نکنند ، به طوری که شانس فیلم از بین نرود. وقتی از آیاری می پرسیم ، در مورد این است که آیا این کار توسط محمد امامی انجام شده است یا خیر. وی گفت که از این امر آگاه نیست و حتی از وجود محمد امامی در زندان آگاه نیست.

یک سؤال مهم وجود دارد ، چگونه می توان نسخه های تنها کارگردان و تهیه کننده را که این فیلم به طور ناگهانی در اینترنت منتشر شد؟ به گفته سخنگوی قضایی ، آسغار جهانگیر ، شاکی ، خود شاکی ، با پذیرش ترمیم دیوان عالی کشور و تهیه عرضه لازم ، هرگونه فعالیتی را رد می کند. پس چگونه و توسط چه کسی؟ چگونه می توانید در نسخه نسخه و حتی در ابتدای آرم Lotus Play منتشر شوید؟

حدود یک سال سه ماه پیش ، گزارش هایی مبنی بر وجود امامی ، املاک یا مدیریت در بستر مالی جدید گردشگری وجود دارد ، اما این خبر به سرعت رد شد و خبرگزاری قضایی گفت: “امامی در زندان است و فقط یک بار در زندان است.” با این حال ، تابستان امسال ، اقتباس سهروزاد به ترکها فروخته شد. سوالات دوباره شروع شد. چه کسی اقتباس شاهرزاد را با ترکها فروخته است؟ امامی؟ آیا این بدان معنی است که او هنوز در زمینه فرهنگ کار می کند؟

حتی اگر فرض کنیم که بازیگر این فیلم منجر به بازدیدها و درآمدهای یوتیوب نخواهد شد ، برای تولید کننده مشخص نخواهد بود که مبل را به عنوان یک تأثیر دقیق در اینترنت منتشر کند ، مگر اینکه بخواهید خود را به خط خبری پرتاب کنید و دوباره چشم ها را بکشید.

او به ماه پاسخ می دهد

از آنجا که دسترسی به محمد امامی بریده شد و آخرین عکس تا 5 سپتامبر از وی منتشر شد ، ما به کیاناش آیاری رفتیم تا به سؤالات خود در مورد لبه های دیدار رئیس دادگستری تهران به زندان بزرگ تهران پاسخ دهیم. وی در ابتدا از پاسخ دادن به سؤالات خودداری کرد و گفت که من بعد از انتشار فیلم در مصاحبه خیلی خوب نیستم. با این حال ، آیاری به چندین سؤال “تحصیل کرده” درباره مبل پاسخ داد. آیاری سخنرانی خود را به شرح زیر آغاز کرد: “فیلمی که تقریباً پنج سال در چشمانم نگه داشته ام ، نمی دانم کجاست ، ناگهان در اینترنت منتشر شد.”

شاید مهمترین سوال ما این بود که دقیقاً مالکیت نیمکت چیست؟ “من مسئولیت 5 ٪ از اموال فیلم و هزینه فیلم را بر عهده داشتم و تنها 5 ٪ از فیلم محمد امامی بود.” این نشان می دهد که اگر او کار را بر روی یک سکوی ویژه یا روی یک بستر خصوصی منتشر کند ، ابتدا به وی اجازه رد این مسئله می دهد.

در شانزدهم نوامبر 2009 ، هنگامی که نیمکت هنوز در دست ساخت است ، خبری وجود داشت که مدیر بنیاد سینمای فارابی ، مدیر بنیاد سینمای فارابی و چند مقام از بازیگران بازدید کردند. از آنجا که این فیلم با یک کلاه یا کلاه پر از پوست بدون حجاب فیلمبرداری شده است ، تأیید این بود که یک راه جدید را در فیلم های سینمایی که در این مطالعه تماشا شده بودند ، پوشش دهد. با این حال ، به نظر می رسد آنچه که بازدید تربچه از صحنه تیراندازی را نشان می دهد ، به فیلمسازان باز شده است که بازیگران زن پرده ای دارند (موقعیت سالن وهدات) و از فیلمبرداری آزاد فیلم بی خبر هستند. در گفتگو با ما ، تنظیمات به اسرار تیراندازی توجه می کند. یک تیراندازی پنهان به زودی و در چند سال گذشته ، “کیک عزیز” و محمد رسولوف که به دلیل استفاده از کلاه در جشنواره های خارجی به جشنواره های خارجی رفتند. چه اتفاقی می افتد وقتی شرایط مورد توجه قرار می گیرد ، بسیار ناسالم است.

یکی از جالب ترین چیزها در مورد این فیلم در مورد حضور در جشنواره چهل و سام بود. با این حال ، آیاری هرگونه پیشنهاد سازمان دهندگان فجر را برای انتشار مبل در بخش خصوصی رد کرد و در پایان سخنرانی خود ، وی افزود: “من به دنبال قضایی برای مقابله با فیلم پخش شده از اینترنت هستم.”

مبل اولین قاچاق نیست ، آخرین نخواهد بود

حدود پنج سال از قاچاق سانتوری می گذرد. فیلمی که به اولین دولت احمدی نژاد ربوده شد و توسط سی دی های خیابان انقلاب فروخته شد. داستان قاچاق سانتوری هوجات دستگیر شد ، اما داستان فیلم قاچاق در ایران به پایان نرسید. داستان قاچاق فیلم های ممنوعه و آماده نشده ، اما در اینجا به پایان نمی رسد. در 5 سال گذشته ، 5 فیلم به روشی ناشناخته روی صفحه یا حوزه سایبر مانند هندی ها و دینامیت ها ناشناخته بوده اند. در این میان ، مهمترین فاجعه به احمد رضا دارویش و آخرین ، نیمکت کییاناش آیاری آمد.

البته این آمار به چهار فیلم اضافه می شود که به صورت آنلاین منتشر و از دست می روند ، و در این حالت تعداد فیلم های غیرقانونی 4 اثر را پشت سر می گذارد. اگر همان شماره 1 را با یک معیار قرار دهیم ، این به معنای بیش از دو فیلم در سال است. شاید مهمترین دلیل انتشار غیرقانونی فیلم ها بازی انتشار یا فیلم بین المللی باشد. با این حال ، آنچه روی نیمکت است با بقیه فیلم ها بسیار متفاوت است. به گفته آیاری ، وی به مدت پنج سال از این مطالعه محافظت کرد و اجازه نداد که تظاهرات بین المللی را از دست بدهد ، به این معنی که احتمال قاچاق برخلاف فیلم پنج بذر ، قاچاق ، کمتر بود.

آیا این کار است؟

شاید سوال این باشد که مشکل می تواند شغل خودش باشد. غیرقانونی ، حتی پس از قاچاق فیلم ، به دلایل مختلف و حتی پس از قاچاق فیلم. یک نمونه ، “برادران لالا” ، سعید روستای ، فضای سایبر ربوده شد و عملا پربارترین قاچاق در ایران پس از سعید روستین یک پاسخ مثبت بود و با انتشار پوستر فیلم به طور غیرمستقیم تأیید شد. فیلم های روستایی نشت یکی از کارگردانانی هستند که سابقه ای دارند. با این حال ، علاوه بر دهکده ، باید توجه داشت که آیاری یکی از کارگردانانی است که به خاطر کارشان ربوده شده است. نسخه کامل این فیلم که تقریباً در اواخر نسخه رسمی خانه پدر بود ، برای افزایش عدم قطعیت در محافظت از آثار در هنگام انتشار بازار ربوده شد.

با این حال ، سید محمد مهدی تاباتابای نژاد ، دبیرکل ستاد و مبارزه با تکثیر سینمایی غیرمجاز ، تأکید کرد که کپی “خانه پدری” فقط تهیه کننده و آزمایشگاه فیلم است. سید محمد مهدی تاباتابای ناجاد در مصاحبه ای در مورد هدایت کیاناش ایاری ، نظارت و ارزیابی وزیر حفاظت از سینما و منشی ضد سینمای ضد سینمای آنتی بنم ضدین ضدین ضد انیما -ما -نا و تهیه سینما غیرقانونی کار می کند. ما پیگیری های قانونی و قضایی را دنبال می کنیم و می خواهیم بدانیم کدام فیلم را از دست داده است. ما اخیراً متوجه این موضوع شدیم ، با پلیس فتا تماس گرفتیم و تاکنون پیگیری های قضایی را دنبال کرده ایم. همانطور که مشاهده می کنید ، نسخه نسخه کامل و راهنمایی و بدون هیچ گونه آدرس ، چه چیزی را نمی توانید منتشر نکنید! زیرا این نسخه فقط برای تولید کننده و آزمایشگاه در دسترس بود. البته ، من علوم نامرئی ندارم که بگویم مستقیماً چه کسی. “من نمی خواهم کسی را سرزنش کنم ، اما راه دیگری برای انتشار این نسخه وجود نداشت.”

اگر می خواهیم کلمه tabatabai nejad را به مبل گسترش دهیم ، نشان می دهد که انتشار فیلم کاملاً ویرایش شده است و حتی آرم فقط با تجارت تولید می شود. تولیدکنندگانی که مسئله را به طور جدی رد می کنند و زیاد نیستند. با این حال ، ما باید صبر کنیم و ببینیم که دو مظنون در پرونده مبل وجود دارد یا اینکه داستان مبل تفصیل تر است. در پایان داستان ، داستانی که داستان سینمای ایران را به پایان می رساند. داستانی که به نظر نمی رسد در سال دوم حل نشده باشد و احتمالاً باید منتظر پایان سال 2 باشد.

۲۷۲۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین