حداقل حقوق دستیار کارگردان چقدر است؟

حداقل حقوق دستیار کارگردان چقدر است؟

به گزارش انتخابتو، بر اساس اطلاعاتی که انجمن برنامه ریزان و دستیاران کارگردان در اختیار این خبرگزاری قرار داده است، پایه دستمزد این صنعت سینمایی مشخص و قیمت ها به همراه چهار تبصره منتشر شده است.

به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است:

«به نام خداوند پروردگار

بر اساس فرمول به دست آمده در نتیجه دو ماه تحقیق و رایزنی با استانداردهای انجمن های سینمای ایران و دستیاران کارگردان در سایر کشورها، با توجه به تغییر استانداردها در اقتصاد کشور و مشکلات و مشکلات تجربه شده در سال های گذشته؛ انجمن برنامه ریزان و دستیاران سینما تصمیم گرفت استاندارد ثابتی را اعلام کند که در آن هر سال کف دستمزدها برسد.

این ارقام به شرح زیر است:

معاون اول یا برنامه ریز: 65000000 بخش
برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: 110,000,000 تومان
دستیار دوم کارگردان یا دستیار برنامه ریزی: 36,000,000 بخش
دستیار سوم کارگردان: 20,000,000 تومان

تبصره 1: (تعداد) پروژه‌ها، فیلم‌ها یا سریال‌های شهر در صورتی که ماهیت جنگی یا تاریخی داشته باشند 10 درصد افزایش می‌یابد.

تبصره 2: در قیمت شش ماهه دوم سال با توجه به تورم کشور، مابه التفاوت تورم اردیبهشت تا مهر همان سال به رقم اعلام شده در ابتدای سال اضافه می شود. به عنوان مثال: اگر تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اول اردیبهشت 30 درصد و در اول مهرماه 40 درصد باشد، 30 تا 40 = 10 درصد به کل دستمزدها اضافه می شود.

تبصره 3: همانگونه که از کارفرمایان در مورد شغل و شرایط اجتماعی انتظار ارقام منطقی داریم، اتحادیه کارگری نیز برنامه ریزان و معاونین مدیران خود را در قبال کارفرمایان و سایر انجمن ها و در صورت استخدام اعضای خود، انجمن را مسئول می داند. خود اعضا مسئول اجرا هستند و در صورت بروز هرگونه اختلاف یا اختلال در پروژه سریعاً پیگیری و مساعدت خواهند کرد و پس از پایان پروژه (حل اختلاف خانه سینما) از طریق شورای داوری نسبت به رفع اختلاف اقدام خواهند کرد.

تبصره 4 : طبق جلسه مورخ 23 اردیبهشت 1403 هیئت مدیره و تصویب آیین نامه کمیته عضویت اعضا موظف به ارائه قرارداد می باشند و در صورت عدم تسلیم باید قرارداد ارائه نمایند. در صورت بیش از اعدادی که در بالا توضیح داده شد، عضویت اعضا به حالت تعلیق در می آید و در صورت تکرار، عضویت لغو می شود. قراردادهایی که در دبیرخانه انجمن به ثبت نرسد ادامه فعالیت حرفه ای تلقی نخواهد شد. در صورت بروز اختلاف، انجمن مسئولیتی در قبال پروژه ای که قرارداد آن در دبیرخانه انجمن ثبت نشده باشد نخواهد داشت و عضو مورد حمایت مراجع قضایی ذیربط نخواهد بود. (متن کامل و مفاد آیین نامه در ستاد انجمن و گروه فعالیت حرفه ای انجمن موجود است.)

۲۲۰

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین