از رضا رویگیری و فرهاد قاهمیان تا بهنوش بختیاری و جعفر دهقان در سوگ شهادت رئیس جمهور

از رضا رویگیری و فرهاد قاهمیان تا بهنوش بختیاری و

فاطمه محمد: پس از شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی و هیئت همراه در حادثه سقوط هلیکوپتر در 9 فروردین، همه مردم به ویژه اهالی هنر در سوگ این اتفاق افتادند که در ادامه به آن می پردازیم و بسیاری از هنرمندان نیز به آن واکنش نشان دادند.

آزیتا خواهد رفت
از رضا رویگیری و فرهاد قاهمیان تا بهنوش بختیاری و جعفر دهقان در سوگ شهادت رئیس جمهور
علیرام نورایی
از رضا رویگیری و فرهاد قاهمیان تا بهنوش بختیاری و جعفر دهقان در سوگ شهادت رئیس جمهور
مهدی فرجی
از رضا رویگیری و فرهاد قاهمیان تا بهنوش بختیاری و جعفر دهقان در سوگ شهادت رئیس جمهور
نفیسه روشن
از رضا رویگیری و فرهاد قاهمیان تا بهنوش بختیاری و جعفر دهقان در سوگ شهادت رئیس جمهور
هادی نیازمند

غم دیگر هنرمندان

برخی از هنرمندان نیز با انتشار یادداشتی یا صحبت با سایر رسانه ها نارضایتی خود را از این اتفاق ابراز کردند.

فرهاد قاهمیان گفت: از دیشب تا امروز حتی یک لحظه نخوابیدم و از طرف خودم این ضایعه تاسف بار را به همه ملت ایران و مقام معظم رهبری تسلیت می گویم و برای خانواده شهید صبر و شکیبایی آرزو می کنم. آیت الله رئیسی فعلاً نمی توانم چیزی بگویم و این که در معرض گرمای شدید است برای همه بازمانده ها آرزوی صبر دارم.

محمود پاک نیت همچنین اعلام کرد: رئیس جمهور پرتلاش و سازنده را از دست دادیم، وقتی سرپرست خانواده یا رهبر کشوری از بین می رود، کل خانواده به هم می ریزد، رئیس جمهور هم اختیارات پدر خانواده را داشت و جامعه، چون جامعه و کشور بزرگ‌ترین عضو خانواده محسوب می‌شود و امروز خانواده «پدرش را از دست دادیم، نمی‌توانم درباره چنین اتفاق دردناکی صحبت کنم».

سعید ابوطالب، کارگردان سریال شب های مافیا نیز در گفت وگو با خبرگزاری فارس نوشت: روح نورانی آیت الله رئیسی با شهدا و امام عزیز باد. آیت الله شهید رئیسی دارای 3 ویژگی متفاوت و مثبت بود: مخلص، مصمم و خستگی ناپذیر. »

شهدا از بین نفرات اول انتخاب شدند

گروه دیگری از هنرمندان نیز در گفت وگو با تسنیم ابراز ناراحتی کردند.

رضا رویگیری

وقتی این خبر تلخ را شنیدم خیلی ناراحت شدم. چون دیدم در دولت آقای رئیسی تلاش زیادی شد. در واقع وزیر ارشاد به منزل من آمد و با هم آشنا شدیم. این اتفاقات در گذشته رخ نداده است.

کافه دهکان

هرگز نمی توانم محبت و محبت آنها را فراموش کنم. خدمت به ملت در دستور کار آنها بود. پروژه ریشه کنی فساد در راس برنامه های او قرار داشت، اما صدیف اکنون نمی تواند این مسیر را تکمیل کند.

بهنوش بختیاری

این مصیبت وارده را به ملت شریف ایران و خانواده های معزز و همرزمان شهیدان بزرگوار جناب آقای آیت الله رئیسی تسلیت می گویم. از خداوند منان برای بازماندگان صبر و شکیبایی و برای جانشینان ایشان آرزوی موفقیت و آینده ای درخشان برای این کشور دارم.

محمد فیل

آیت الله رئیسی با هنرمندان ارتباط خوبی داشت. او از معدود رؤسای جمهوری بود که ارتباط بیشتری با هنرمندان داشت. این حادثه ضایعه بزرگی است.

کوروش سپهری

کف زدیم و بی صدا باران بارید. آنها هر کاری را که ما انجام دادیم دیدند. ما اولین شرکت کننده بودیم. در پایان این دیدار شهدا مشخص شدند. این بار شهدا از ردیف اول شاکیان انتخاب شدند.

ما تعجب کردیم

ابراهیم حاتمی کیا پس از شهادت سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراه، متنی را در اختیار ایسنا قرار داد.

این کارگردان سینما در این متن ارسالی به ایسنا نوشت:

“اون عزیزم

وقتی در آخرین روز اردیبهشت ماه خبر شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه منتشر شد، دلمان لرزید و شوکه شدیم. امروز یکی از دردناک ترین وقایع تاریخ این سرزمین ها را دیدیم و با خود زمزمه کردیم «انا الله و انا الیه راجون».

این حادثه دلخراش، دردناک و وحشتناک را تسلیت می گویم. امید است این روند حساس و در راستای منافع و مصالح ایران عزیز و به دور از اختلافات سیاسی و جناحی در صلح و وحدت و در صلح و آرامش بگذرد.

در سالروز میلاد امام رضا (ع) خداوند بنده خود را با امام هشتم محشور کند.

۲۴۵۲۴۵

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین