اولین فیلم هندی که پس از 30 سال وارد بخش رقابتی جشنواره فیلم کن شد. 8 دقیقه تشویق

اولین فیلم هندی که پس از 30 سال وارد بخش

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، فیلم سینمایی «هر نوری که تصور کنیم» به کارگردانی «پایال کاپادیا» جمعه شب در جشنواره کن مورد تشویق 8 دقیقه ای قرار گرفت. این فیلم برای دریافت نخل طلای کن رقابت می کند و اولین فیلم هندی است که در سه دهه اخیر وارد این رقابت می شود. کاپادیا همچنین اولین فیلمساز زن هندی است که وارد رقابت های کن شد و تاریخ ساز شد.

این فیلم هندی-مالزیایی در 25 روز تابستانی در بمبئی و 15 روز در شهر بندری راتناگیری فیلمبرداری شده و داستان یک پرستار زن بمبئی و هم اتاقی اش را روایت می کند. «هر چه نوری که ما آرزویش را داریم» نشان می‌دهد که چگونه جریان عادی زندگی یک پرستار با دریافت هدیه‌ای غیرمنتظره از شوهرش مختل می‌شود. از طرف دیگر هم اتاقی او به دنبال سرپناهی برای زندگی با دوست پسرش است.

“هر نوری که ما آرزو کنیم” یکی از محصولات رایج هند و فرانسه است. کاپادیا به خاطر مستندش به نام «شب ندانستن هیچ چیز» شناخته می‌شود که در دو هفته کارگردانان کن در سال 2021 به نمایش درآمد و برنده جایزه چشم طلایی شد.

کاپادیا به ددلاین گفت: «هند کشوری است که فیلم‌های خوب زیادی می‌سازد. نه فقط بالیوود، هر ایالت صنعت فیلم و فیلمسازان درخشان خود را دارد. امیدوارم بعد از این فیلم 30 سال دیگر منتظر نباشیم.»

۲۲۰۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین