این میوه ضد التهاب ، ضد درد و ضد ترومبوز است

این میوه ضد التهاب ، ضد درد و ضد ترومبوز


سایت تفریحی روز:

آناناس یکی از پرمصرف ترین میوه های عجیب و غریب در سراسر جهان است. این میوه بومی آب و هوای گرم است و اکنون در پنج قاره پراکنده شده است.بروملین گروهی از آنزیم هاست که می تواند برخی از عملکردهای مفید در هضم را انجام دهد.این آنزیم ها بسیاری از خواص آناناس را به خود اختصاص می دهند.

بروملین آناناس: یک آنزیم پروتئولیتیک

به گزارش سرویس سلامت، بروملین مجموعه ای از آنزیم های گوارشی است که توانایی تجزیه پروتئین ها را به آمینو اسیدهای تشکیل دهنده خود دارند، بر اساس تحقیقات منتشر شده، بروملین به دلیل خواص آن به صورت جداگانه به بازار عرضه می شود.این ماده برای جلوگیری از ناراحتی استفاده می شود. هاضمه بعد از وعده های غذایی زیاد استفاده می شود. این آنزیم ثابت کرده است که در بهبود متابولیسم مواد مغذی و تسریع این فرآیند مفید است. همچنین عملکردهای دیگری نیز دارد که در میان آنها موارد زیر برجسته است:

ضد التهاب

مسکن

ضد ترومبوز

حتی مطالعاتی وجود دارد که ادعا می کند بروملین آناناس ممکن است اثر تنظیم کننده ای بر سیستم ایمنی داشته باشد و عملکرد آن را بهبود بخشد. ممکن است در پیشگیری از عفونت ها یا بیماری های عفونی مفید باشد.با پیشرفت علم، کشف خواص و کاربردهای این ماده آسان تر شده است.اما برای تعیین چارچوب های کاربرد دقیق و همچنین دوز، به مطالعات علمی بیشتری نیاز است. بهترین راه برای بهره مندی از این آنزیم، مصرف آناناس است.

فواید بروملین چیست؟

بروملین را می توان بعد از غذا برای کاهش مشکلات گوارشی یا سنگینی معده مصرف کرد. بنابراین مصرف آناناس بعد از غذا برای تسهیل عملکرد گوارشی بدن توصیه می شود. علاوه بر این، محتوای آب میوه روند تجزیه مواد مغذی را تسریع می کند. کمک می کند و خطر درد را کاهش می دهد.از آنجایی که مکمل های بروملین هنوز در بازار رواج پیدا نکرده اند، بهتر است از آناناس استفاده شود. همچنین از سرو آن به صورت شربت خودداری کنید زیرا قند موجود در شربت را افزایش می دهد که می تواند برای سلامتی شما مضر باشد.

عوارض جانبی بروملین

اگرچه بروملین تقریبا همیشه مفید است، مصرف بیش از حد آن می تواند عوارض جانبی زیادی ایجاد کند. شایع ترین آنها تهوع، استفراغ، اسهال و واکنش های آلرژیک است. با این حال، این یک وضعیت رایج نیست. علاوه بر این، بروملین ممکن است با داروهای ضد التهابی تداخل داشته باشد. از آنجایی که این ماده منعقد کننده است، در صورت درمان با چنین داروهایی باید با پزشک خود در مورد احتمال مصرف آناناس مشورت کنید.

سایر غذاهایی که از هضم سالم حمایت می کنند

بروملین از ویژگی های آناناس است، اما سایر آنزیم های گوارشی نیز در انواع غذاها یافت می شوند. به عنوان مثال، پاپایا سرشار از پروتئاز است که به تجزیه پروتئین ها کمک می کند. انبه میوه دیگری است که حاوی مقادیر قابل توجهی آنزیم از جمله آمیلاز است.غذاهای دیگر مانند آووکادو یا کیوی حاوی ترکیباتی هستند که به تسهیل فرآیندهای گوارشی کمک می کنند و در نتیجه ناراحتی ناشی از عبور روده را کاهش می دهند. مصرف منظم این میوه ها یبوست را کاهش می دهد.

بروملین آناناس عملکرد دستگاه گوارش را تسهیل می کند

همانطور که می بینید، بروملین ماده ای است که به بهبود فرآیندهای گوارشی کمک می کند. به موازات آن، عملکردهای ضد التهابی نیز دارد، بنابراین از ظهور بیماری های پیچیده مرتبط با التهاب سیستمیک جلوگیری می کند. بهترین راه برای اطمینان از مصرف وجود دارد، از جمله آناناس در رژیم غذایی معمولی شما. بروملین یک ماده بی خطر است زیرا عوارض جانبی کمی دارد. با این حال، نباید فراموش کرد که می تواند با برخی داروها تداخل داشته باشد، بنابراین اگر شک دارید، لازم است با یک متخصص مشورت کنید. .