با این چند گیاه دم دستی قدرت تمرکزتو اندازه ایکی یوسان ببر بالا

با این چند گیاه دم دستی قدرت تمرکزتو اندازه ایکی


سایت تفریحی روز:

حتی افرادی هستند که به قصد خرید بیرون می روند و فراموش می کنند چه چیزی بخرند. همه اینها به دلیل عدم تمرکز و حواس پرتی است. به همین دلیل، بیشتر افراد به دنبال داروهای تقویت کننده حافظه هستند. اگر به فکر چنین دارویی هستید، بهتر است به دنبال بهترین داروی گیاهی برای تمرکز باشید. گیاهان دارویی خواص بی نظیری دارند و هیچ گونه عوارض جانبی خطرناکی ندارند. اما اگر به برخی داروها یا غذاها حساسیت دارید، قبل از مصرف گیاهان دارویی حتما با پزشک خود مشورت کنید.

بهترین گیاهان برای تمرکز

در این مطلب به معرفی گیاهان دارویی مناسب برای افزایش تمرکز پرداختیم با ما همراه باشید.

علف لیمو

برای افزایش تمرکز و خداحافظی با حواس پرتی از بادرنجبویه استفاده کنید. چای بادرنجبویه تمرکز شما را افزایش می دهد و می توانید با آرامش بیشتری به دور از استرس و اضطراب کار کنید. این گیاه تقویت کننده حافظه است و به بهبود توانایی شناختی کمک می کند. بنابراین، اگر حواس‌تان پرت است و نمی‌توانید روی کارتان تمرکز کنید، حتماً باید هر روز یک لیوان آب لیمو بنوشید.

جینسینگ

بارها درباره فواید و خواص جینسینگ شنیده اید، اما اگر هنوز آن را امتحان نکرده اید، حتما باید فورا آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. زیرا این گیاه دارویی علاوه بر اینکه بهترین دارو در درمان بیماری های مختلف است، در سلامت مغز به ویژه تقویت حافظه نیز تاثیر بسزایی دارد. بر اساس تحقیقات انجام شده افرادی که در حوادث مختلف دچار آسیب نخاعی یا مغزی شده اند با مصرف گیاه جینسینگ توانسته اند تا حدودی سلامت خود را بازیابند. از طرفی این گیاه دارویی در رفع استرس نیز تاثیر خوبی دارد. اگر نمی توانید روی کار خود تمرکز کنید و از حواس پرتی رنج می برید، حتما جینسینگ مصرف کنید. این گیاه برای بهبود تمرکز کودکان بیش فعال نیز مناسب است.

جعفری و آویشن

افراد مبتلا به آلزایمر کوتاه مدت، استرس شدید و بیماری پارکینسون حتماً چای مخلوط با آویشن و جعفری مصرف کنند. این چای ترکیبی تاثیر خوبی در تقویت عملکرد سلول های مغزی دارد.

آویشن، بهترین گیاه برای تمرکز

همانطور که در بالا اشاره کردیم، نه تنها چای مخلوط جعفری و آویشن، بلکه آویشن نیز به تنهایی به عنوان بهترین داروی گیاهی برای غلظت شناخته شده است. آویشن ساختاری گرم دارد و باعث تحریک سلول های عصبی و مغزی می شود. سعی کنید حداقل یک لیوان چای آویشن در طول روز بنوشید. چای آویشن علاوه بر بهبود مشکلات تنفسی به ویژه آسم به تقویت حافظه نیز کمک می کند.

حکیم

گیاه بعدی که به تمرکز توجه و تقویت حافظه کمک می کند مریم گلی است. مریم گلی تاثیر زیادی در درمان آلزایمر دارد. زیرا همانطور که می دانید آلزایمر به دلیل کاهش انتقال دهنده های عصبی در مغز ایجاد می شود و ترکیبات موجود در گیاه مریم گلی با جلوگیری از کاهش انتقال دهنده های عصبی از آلزایمر جلوگیری می کند.

گوتوکولا

گوتوکولا یا گیاه چند ساله نیز در تقویت تمرکز و مبارزه با حواس پرتی تاثیر خوبی دارد. این گیاه که بیشتر مردم آن را با نام آب قاشقی می شناسند برای افسردگی و همچنین تقویت تمرکز مفید است. اگر یک قاشق محلول آب مصرف کنید از استرس و حواس پرتی خلاص خواهید شد.

اسطوخودوس

برای کنترل اعصاب و رفع گیجی و فراموشی زودرس از چای اسطوخودوس استفاده کنید. این چای به تقویت حافظه کمک می کند و همچنین سردردهای عصبی خفیف را درمان می کند. با مصرف مخلوطی از گل های خشک شده اسطوخودوس، پودر کندر و عسل به تقویت حافظه خود کمک کنید.

رزماری، بهترین گیاهان برای تمرکز

حالا فهمیدید که رزماری درمان انواع دردی است. آره! این گیاه علاوه بر خواص دارویی دیگر، در تقویت حافظه نیز تأثیر بسزایی دارد. اگر روزی 3 بار مخلوط رزماری و آب پرتقال را با مقداری عسل بنوشید، خیلی سریع از شر حواس پرتی خلاص می شوید.

از سوی دیگر، روغن رزماری همچنین به پمپاژ خون غنی از اکسیژن به مغز کمک می کند و سلول های عصبی را تقویت می کند. اگر حواس‌تان پرت است و می‌خواهید عملکرد مغزتان را افزایش دهید، استفاده از عصاره رزماری را فراموش نکنید.

نعناع

بعد از یک روز پرمشغله، یک فنجان چای نعناع بنوشید تا اعصابتان آرام شود. این دمنوش باعث تقویت حافظه بلند مدت و کوتاه مدت، آرامش اعصاب و تقویت تمرکز می شود.

گیاه دیزی

همانطور که بارها شنیده اید، بابونه تاثیر خوبی در کاهش استرس دارد. اگر در طول روز ساعات طولانی کار می کنید و کیفیت خواب شما ضعیف است، سعی کنید قبل از رفتن به رختخواب یک فنجان چای بابونه بنوشید. این چای با کاهش استرس و افزایش سرعت سلول های مغز به تقویت حافظه، کاهش فراموشی و حواس پرتی کمک می کند.