برندگان بخش «در یک نگاه» جشنواره فیلم کن/فیلم های سندیکا چینی مشخص شدند.

برندگان بخش در یک نگاه جشنواره فیلم کنفیلم های سندیکا

به گزارش انتخابتو، 10 سال پس از آنکه فیلم مهیج مجارستانی «خدای سفید» با محوریت یک سگ در بخش نگاه جشنواره فیلم کن به مقام نخست رسید، امسال گوان هو کارگردان چینی «سگ سیاه» تلفیقی از فیلم وسترن را تولید خواهد کرد. نوآر و کمدی حضور یک سگ در داستان برنده این جایزه شد.

مهر نوشت: این فیلم درباره فردی تنها و مجروح است که پس از گذراندن دوران زندان به زادگاهش بازمی گردد و سگ تازی به همان اندازه خسته را می یابد. فیلم گوان هو با پشت سر گذاشتن 17 فیلم دیگر در این بخش، برنده جایزه بهترین فیلم شد. رئیس هیئت داوران این بخش، زاویا دولان از کانادا، بازیگر و نویسنده فیلم‌هایی چون «مامان» و «لارنس» از فیلم گوان به عنوان شعری نفس‌گیر که با تخیل و مهارت کارگردانی شده است، تمجید کرد.

این برد در حالی به دست آمد که فیلم در بخش سگ نخل رتبه دوم را کسب کرد و جایزه بهترین سگ در یک فیلم به فیلم کمدی سگ در دادگاه به کارگردانی لتیسیا دوش تعلق گرفت که در دسته نوع نگاه نیز قرار داشت اما جایزه ای دریافت نکرد. این بخش.

جایزه دوم نیز به فیلم «داستان سلیمانی» ساخته بوریس لژکین کارگردان فرانسوی تعلق گرفت. این درام اجتماعی مبارزه یک دوچرخه سوار مهاجر گینه ای را دنبال می کند که در پاریس درخواست پناهندگی می کند و ابوسنگره بازیگر جایزه بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد.

دیگر جایزه بهترین بازیگر زن که بر روی جنسیت بازیگران تمرکز نداشت، به آناسویا سنگوپتا بازیگر هندی برای بازی در فیلم «بی شرم» به کارگردانی کنستانتین بویانوف تعلق گرفت.

جایزه بهترین کارگردانی مشترکاً به کارگردان زن زامبیایی-بریتانیایی Rongano Nyoni برای فیلم هیجان انگیز «در حال تبدیل شدن به مرغ دریایی» و کارگردان مشهور ایتالیایی مستند روبرتو مینروینی برای درام جنگ داخلی آمریکا «لعنت» اهدا شد.

هیأت داوران جایزه جوانان بهترین کارگردانی را به «گاو مقدس» لوئیس کوروازیه، همچنین از یک فیلم نخستین، درباره یک جوان روستایی که در یک مسابقه منطقه‌ای پنیرسازی شرکت می‌کند، اهدا کرد. درام «نورا» ساخته توفیق الزیدی، کارگردان سعودی، درباره دو روستا که عشق مشترکشان به هنر به هم متصل شده است، نیز شایسته دریافت جایزه ویژه تلقی شد.

هیئت داوران اپیزود A Look شامل ویکی کریپس بازیگر، میمونا دوکور و اسما المدیر فیلمسازان و تاد مک کارتی منتقد کهنه کار بود.

جوایز لیگ برتر امشب صاحبان خود را پیدا خواهند کرد.

لیست کامل برندگان:

بهترین فیلم: «سگ سیاه»، گوان هو

جایزه هیئت داوران: «داستان سلیمان»، بوریس لوژکین

بهترین کارگردان: روبرتو مینروینی برای «لعنتی» و رانگانو نیونی «در مرغ دریایی بودن»

بازیگران: آناسویا سنگوپتا در «بی شرم» و ابوسنگاره در «داستان سلیمان»

جایزه نوجوان: “گاو مقدس!” لویی کوروازیه

شناخت ویژه: «نورا»، توفیق الزیدی

۲۲۰۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین