جایزه ویژه جشنواره آمریکایی و شرکت فیلم کوتاه در جشنواره ایتالیا

جایزه ویژه جشنواره آمریکایی و شرکت فیلم کوتاه در جشنواره

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، مستند «هما» به کارگردانی گلاره عباسی و تهیه کنندگی درسای شفیعی در بیستمین دوره مسابقات جهانی فیلم برای چهارمین بار در خارج از کشور به نمایش درآمد و جایزه ویژه این جشنواره آمریکایی را دریافت کرد.

مسابقه جهانی فیلم Accolade جایزه بشردوستانه سالانه خود را برای خدمات اختصاصی به عدالت اجتماعی، رفاه حیوانات، مسائل سیاسی، محیط زیست، سلامت، ناتوانی یا ذهن آگاهی اهدا می کند.

مستند «هما» داستان زندگی هما هماوندی است. او زنی با اعتماد به نفس است که در کمپ مواد مخدر کار می کند و مشکلات و محدودیت هایی که در زندگی اش تجربه می کند مانع از حضور او در عرصه اجتماعی نمی شود.

این مستند پیش از این دیپلم FicFusa را از کلمبیا دریافت کرده بود و در استرالیا در جشنواره فیلم A Royal Chance و جشنواره فیلم مستند ملبورن به نمایش درآمد.

سایر عوامل این مستند عبارتند از: مشاور کارگردان: پژمان تیمورتاش، مدیر پروژه: کتایون ارسنجانی، مدیر فیلمبرداری: گلاره کیازند، تدوین: حمید نجفیراد، موسیقی: مهگل مقتدر، صدابردار: محمود کاشانی و نوید مهر، صدابردار: عرفان ابراهیمی. .

جاده Tamina به Ischia، ایتالیا

دومین ساخته مهدی ارحمی، داستان کوتاه «تامینا» وارد جشنواره بین المللی ایسکیا ایتالیا، یکی از جشنواره های رده الف جهان شد و پوستر طراحی شده توسط محمد شکیبا رونمایی شد.

این داستان کوتاه به نویسندگی و کارگردانی مهدی ارحمی که اخیرا در جشنواره برادر فراری کن شرکت کرده بود، موفق شد در بیست و دومین جشنواره بین المللی ایسکیا ایتالیا که از 17 تا 24 تیرماه در جزیره ایسکیا ایتالیا برگزار می شود، شرکت کند. همزمان پوستر این فیلم با طراحی و دوبله محمد شکیبا نیز منتشر شد.
در خلاصه داستان فیلم کوتاه «تامینا» که پروژه مشترک مهدی ارحمی و فراز مقدم است و فیلمنامه آن با مشاوره سولماز اعتماد نوشته شده است:
“من خیلی جوان بودم که بتوانم این همه درد را تحمل کنم…”
زهرا بهروزمنش، مرجان خاکساری، بهراد سله ورزی، سعید سالمی، راحله حیدری، توران رمضانی و دلسا خروش در این اثر به ایفای نقش پرداختند.
همچنین سایر بازیگران فیلم کوتاه «تامینه»:
مدیر فیلمبرداری: محمدرضا شعبانپور، تدوین: مهرداد اکبری، طراح صحنه و لباس: حمید رسولی، صدابردار: احسان افشاریان، موسیقی: امیر مردشتی، صدابردار: امین جعفری، میکس و مستر: علیرضا ناصری، تصحیح رنگ و نور: فربد جلالی مجری، مدیر طراحی و تولید: میشم زرخانی، طراح گریم: مژگان عزتی، طراح: مجید هخیت، دستیار اول کارگردان: علی خالدی، منشی صحنه: نیلوفر مرادی، دستیار دوم کارگردان: علیرضا گلناری، عکاس پشت صحنه و فیلمبردار: ماندانا خانزاده، شیما صاحب. گروه هنری، فیلمبرداری: سجاد کریمی، محسن آزادی، امین علیمحمدی، دستیار صحنه و لباس: قدسیه خاک، مدیر خرید: علی اصغر زرکانی، مدیر روابط عمومی: رکسانا قهقرایی، طراح پوستر و لوگو: محمد شکیبا.

۲۲۰۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین