جورج کلونی و همسرش با کاخ سفید مخالف هستند و سعی می کنند نتانیاهو را محکوم کنند

جورج کلونی و همسرش با کاخ سفید مخالف هستند و

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، در حالی که بایدن به شدت از تصمیم دادگاه کیفری بین المللی برای مجازات رهبران اسرائیل انتقاد کرد، امل کلونی یکی از کسانی بود که این موضوع را دنبال می کرد و جورج کلونی از همسرش و تلاش های او حمایت کرد.

جورج کلونی، بازیگر برنده اسکار، چند روز پیش با یکی از دستیاران ارشد بایدن تماس گرفت و نارضایتی خود را از انتقاد رئیس جمهور از اقدامات دادگاه کیفری بین المللی علیه رهبران اسرائیل ابراز کرد. این موردی است که همسر کلونی، امل کلونی، روی آن کار می کند.

بایدن حکم بازداشت کیفری صادر شده توسط دادستان های دیوان کیفری بین المللی علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل را محکوم کرد و نگرانی خود را از این حکم با کلمه “ظالمانه” ابراز کرد.

این بازیگر همچنین از احتمال تحریم دیوان کیفری بین المللی توسط دولت آمریکا ناراحت بود، زیرا در این صورت همسرش نیز ممکن است مشمول تحریم شود.

در همین حال، کلونی یکی از چهره هایی است که قرار است در مراسم جمع آوری کمک های مالی انتخاباتی مجدد بایدن در لس آنجلس در 15 ژوئن شرکت کند. برخی از مسئولان اکنون نگران هستند که این بازیگر سرشناس از شرکت در جمع آوری کمک های مالی خودداری کند.

کمپین انتخاب مجدد بایدن هفته هاست که کمپین جمع آوری کمک های مالی را راه اندازی کرده است. گفته می شود که کلونی همچنان قصد دارد در کنار جولیا رابرتز و اوباما در مراسم جمع آوری کمک مالی شرکت کند.

کلونی از نامزدها و اهداف دموکرات ایالات متحده حمایت می کند. او در سال 2020 بیش از 500000 دلار به تلاش های کمپین بایدن کمک کرد و با شرکت در یک برنامه مجازی 7 میلیون دلار جمع آوری کرد.

کریم خان، دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی در 20 مه اعلام کرد که به دنبال متهم کردن نتانیاهو، گالانت و سه رهبر ارشد حماس به جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است.

پس از اعلام این خبر، امل کلونی وکیل بین المللی حقوق بشر در بیانیه خود اعلام کرد که دادستانی از وی برای کمک به تحقیقات دعوت کرده است. این بیانیه توسط بنیاد عدالت کلونی منتشر شد، سازمان حقوق بشری که او با همسرش تأسیس کرد.

امل کلونی گفت که از گام تاریخی دادستان دیوان کیفری بین المللی برای اجرای عدالت برای قربانیان جنایت در اسرائیل و فلسطین حمایت می کند.

بایدن و دیگر رهبران ارشد دموکرات و جمهوری خواه از این اقدام انتقاد کردند و آن را کنار هم قرار دادن نادرست اسرائیل و حماس خواندند. بایدن تاکید کرد: ما همیشه در کنار اسرائیل در برابر تهدیدات علیه امنیت آن خواهیم بود.

کنگره آمریکا روز سه‌شنبه لایحه‌ای را برای اعمال تحریم‌ها علیه دیوان کیفری بین‌المللی تصویب کرد.

پس از حمله حماس به مسجد الاقصی در 7 اکتبر، حمله تلافی جویانه اسرائیل به غزه منجر به کشته شدن بیش از 36 هزار فلسطینی و بحران انسانی در منطقه شد.

بایدن در طول جنگ به شدت از اسرائیل حمایت کرد و بر حق اسرائیل برای دفاع از خود و ادامه کمک های نظامی تاکید کرد. حمایت گسترده بایدن از نتانیاهو، حزب دموکرات را عمیقاً دچار اختلاف کرده و ائتلاف شکننده ای را که به انتخاب او در سال 2020 کمک کرد، تهدید کرده است.

مبارزات انتخاباتی بایدن در آوریل با حضور اوباما و بیل کلینتون در نیویورک بیش از 26 میلیون دلار جمع آوری کرد و تا پایان آن ماه بایدن از نظر مالی از ترامپ جلوتر بود و گفته می شود بایدن 146 میلیون دلار پول نقد برای ترامپ و جمهوری خواه جمع آوری کرده است. این حزب 88 میلیون دلار جمع آوری کرد، اما پس از اینکه هیئت منصفه بزرگ منهتن ترامپ را در 34 مورد جعل سوابق تجاری مجرم شناخت، 53 میلیون دلار به صورت آنلاین در 24 ساعت برای ترامپ جمع آوری شد.

245245

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین