داستان حیوان گوشتخواری که شبیه هیولای “تلماسه” است

داستان حیوان گوشتخواری که شبیه هیولای تلماسه است

به گفته دانشمندان، این کرم باستانی کشف شده در هرفوردشایر یک شکارچی گوشتخوار بود که گلوی خود را دراز می کرد تا طعمه خود را بگیرد و بخورد.

به گزارش فرادید، این موجود که Radnorscolex latus نام دارد در یک معدن ویکتوریایی بلااستفاده در روستای لینتواردین در نزدیکی مرز ولز پیدا شد.

اعتقاد بر این است که زیستگاه این کرم دریایی در حدود 425 میلیون سال پیش، زمانی که این منطقه زیر آب بوده، در کف اقیانوس بوده است. تجزیه و تحلیل نشان داد که این موجود دارای گلوی جمع‌شدنی است، به این معنی که توانایی بالا رفتن از بستر دریا را برای شکار طعمه دارد.

متصدی فسیل‌های بندپایان در موزه تاریخ طبیعی، دکتر. به گفته ریچی هاوارد، Radnorscolex یادآور کرم های غول پیکر در فیلم پرفروش هالیوود Dune است.

هاوارد می‌گوید: «ما فکر می‌کنیم که آن‌ها به غذا علاقه زیادی نداشتند، بنابراین گلوی خود را در گل فرو کردند و هرچه پیدا کردند خوردند.

“اینها قطعا شما را به یاد کرم های شنی از Dune می اندازند.”

اگرچه بقایای فسیلی Radnorcolex برای اولین بار یک قرن پیش کشف شد، اما فناوری آنقدر پیشرفته نبود که به دیرینه شناسان اجازه دهد تا آنها را با جزئیات مطالعه کنند.

کارشناسان موزه تاریخ طبیعی لندن از تکنیک های تصویربرداری پیشرفته برای تجزیه و تحلیل بقایای موجود استفاده کردند.

یافته‌ها نشان داد که Radnorcolex ردیف‌هایی از دندان‌های تیز و قلاب‌هایی روی سر خود داشت که احتمالاً از آن‌ها برای چسباندن به زمین و کشیدن بدنش به سمت جلو برای حرکت استفاده می‌کرد.

اگرچه این موجود یک شکارچی بود، اما تجزیه و تحلیل نشان داد که این موجود تنها 8 سانتی متر طول دارد.

محققان می گویند Radnorscolex متعلق به گروهی از حیوانات کرم مانند منقرض شده به نام palyvascelcids بود که حدود 400 میلیون سال پیش به دلیل تغییرات سریع آب و هوا و سطح دریا به طور کامل ناپدید شدند.