داوود میرباقری: کمک رئیسی در حرکت کاروان سلمان فارسی تأثیر زیادی داشت.

داوود میرباقری کمک رئیسی در حرکت کاروان سلمان فارسی تأثیر

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، سید محمد داود میرباقری شامگاه دوشنبه 10 اردیبهشت ماه در پیامی خصوصی به ایرنا نوشت: «انا الله و انا الیه رججون» خبر درگذشت دلخراش رئیس جمهور و همرزمان گرانقدرش در عمق وجود دارد. قلب تک تک همکارانم در پروژه سریال سلمان فارسی تاثیر گذاشت و امیدوار بودیم یکی از بینندگانش شود.

وی افزود: از خداوند منان برای این سید سلمان گرانقدر رحمت و مغفرت خواستارم و از طرف پروژه این ضایعه را تسلیت عرض می کنم.

شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه 25 مردادماه سال گذشته با حضور در نمایشگاه دستاوردهای رسانه ملی، صحنه هایی از مجموعه تلویزیونی «سلمان فارسی» به کارگردانی داود میرباقری و حسین طاهری و تجهیزات فنی، لباس و سایر اقلام را تماشا کرد. جزییات مراحل نهایی تولید این سریال ارائه شد. رئیسی آن روز گفت که در آینده نزدیک از پشت صحنه این درام دیدن خواهد کرد.

سریال سلمان فارسی محصولی از صدا و سیما مرکز سیما فیلم است. این سریال در سه قسمت ایران ساسانی، امپراتوری بیزانس و حجاز صدر اسلام درباره حضرت محمد است. به زندگی و روزگار دوست ایرانی پیامبر(ص) می پردازد.

تاکنون بازیگرانی چون فرهاد اصلانی، علیرضا شجاع نوری، داریوش فرهنگ، محمدرضا هدایتی، بهناز توکلی، صبح برومند، رامونا شاه، علی دهکردی، مرحوم چنگیز سلیلوند، مهدی فقیه، محمدجواد جعفرپور، علیرضا مهران و چند نام خارجی روی صحنه ظاهر شده اند. در این سریال بازیگرانی از کشورهای ارمنستان، یونان، مراکش و تونس و نزدیک به 1500 بازیگر تئاتر و محلی جلوی دوربین رفتند.

سریال فارسی سلمان در 60 قسمت از سال 1405 پخش می شود. تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری ادامه دارد. ساخت این سریال که درباره زندگی و زمانه یاران ایرانی پیامبر اسلام (ص) است از اواسط تابستان سال گذشته به ایران باستان رسید. این سریال به سفارش سیما فیلم و تهیه کنندگی زلال فیلم ساخته شده است.

۲۲۰۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین