دو نکته حیاتی برای داشتن گیاهان پهن برگ زیبا

دو ترفند حیاتی برای داشتن گیاهانی با برگ پهن و زیبا

اکثر شما از گیاهان آپارتمانی نگهداری می کنید تا فضایی دلپذیر و با طراوت در خانه یا محل کار خود ایجاد کنید. یکی از دغدغه های مهم مراقبان گیاهان، عرض و تازگی گیاهان است. در زیر به دو نکته مهم و در عین حال ساده برای تکثیر گیاهان آپارتمانی می پردازیم.

1- رطوبت

به گزارش محلاتو، یکی از عواملی که در مراقبت از گیاهان کمتر به آن توجه می کنیم، میزان رطوبت مورد نیاز گیاه است. نیاز گیاهان آپارتمانی به رطوبت کاملاً متفاوت است. برخی از گیاهان مانند بنجامینا، سرخس، پاپایا، کروتون، مارانتا، پتوس و درخت پول به رطوبت کامل 90 درصد نیاز دارند.

برخی از گیاهان مانند آگلونما و کشکی به رطوبت متوسط ​​نیاز دارند، در حالی که برخی از گیاهان مانند گیاه سانسوریا و یشم نیازی به رطوبت ندارند.

شما باید بر اساس نیاز گیاه خود بخور سرد، مه گرفتگی یا رطوبت جزیره را تامین کنید که در این صورت گیاه شما دارای برگ های پهن خواهد بود.

2. دیگران

فاکتور مهم دیگر دریافت نور با کیفیت است. اگر در خانه یا محل کار خود پنجره های روشن دارید، یکی از بهترین شانس ها برای داشتن گیاهان پهن برگ دارید. اگر گیاه آپارتمانی شما روزانه به نوری که می خواهد برسد، قطعاً برگ های پهنی خواهد داشت.

به یاد داشته باشید که گیاهان مقاوم به نور کم مانند سنسوریا و زاموفیلیا در نور کم زنده می مانند، اما نباید انتظار داشته باشید که بزرگ شوند یا برگ های با کیفیت و بزرگ داشته باشند.

بهتر است قبل از خرید گیاه را با توجه به نور محیط انتخاب کنید تا در مراقبت از آن دچار مشکل نشوید.

پرواز:

به یاد داشته باشید که با بالغ شدن و پیر شدن گیاه، برگ های جدید رشد کرده و بزرگ می شوند.

تاسیسات شما نباید در نزدیکی سیستم های گرمایشی یا سرمایشی قرار گیرد. اگر گیاه را در کناری قرار دهید که بادهای خنک‌تری دارد، جریان هوا باعث پیچ خوردن برگ‌ها می‌شود.

انتخاب یک خاک مغذی به ریشه اجازه می دهد تا مواد مغذی بیشتری را جذب کند که تأثیر مستقیمی بر رشد و ضخیم شدن برگ های تولید شده دارد.

کوددهی و تغذیه منظم برای تولید برگهای سالم با اندازه مناسب ضروری است.