رابرت داونی جونیور. و کاهش بازیگری به دلیل اعتیاد

رابرت داونی جونیور و کاهش بازیگری به دلیل اعتیاد

مهسا بهادری: دنیای بازیگری پر از فراز و نشیب است. حتی بهترین بازیگران هم وقفه های خود را دارند. بسیاری از بازیگران مشهور به دلایل مختلف مدتی سینما را ترک می کنند و سپس با یک نقش بزرگ دوباره به اوج می رسند.

این مقاله به روایت بسیاری از بازیگران مطرحی می پردازد که دوران سختی را در کارنامه کاری خود پشت سر گذاشتند اما با قبول یک نقش کلیدی توانستند به دنیای سینما بازگردند.

رابرت دنیرو: او پس از بازی در چند فیلم کمتر موفق، بار دیگر با درخشش خود در فیلم «دفترچه بازی نقره ای» توجه ها را به خود جلب کرد.

رابرت داونی جونیور.: اعتیاد و رفتار عجیب او باعث شد هیچکس حاضر نباشد او را برای حضور در فیلم بیمه کند. اما با بازی در فیلم کمدی «Kiss Kiss Bang Bang» (Kiss Kiss Bang Bang) راه خود را تغییر داد و بعدها با بازی در نقش «مرد آهنی» به یکی از پردرآمدترین بازیگران هالیوود تبدیل شد.

کالین فارل: در ابتدا حرفه او موفقیت آمیز بود، اما پس از مدتی بیشتر به خاطر حواشی زندگی شخصی اش شناخته شد. فیلم کمدی جنایی «در بروژ» نیز نقطه عطفی در کارنامه بازیگری او محسوب می شود.

برندان فریزر: او پس از سال ها دوری از سینما با بازی در فیلم تحسین شده (نهنگ) به دنیای بازیگری بازگشت.

هیو گرانت: در دهه 1990، گرانت با وجود یک رسوایی جنسی بزرگ و بازی ضعیف در فیلم Mickey Blue Eyes موفق بود. با این حال، با گذشت زمان، او در فیلم‌های متوسط ​​ظاهر شد تا اینکه در کمدی-درام فلورانس فاستر جنکینز و سپس پدینگتون 2 که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، نقش آفرینی کرد. او شهرت خود را به عنوان یک ستاره بافرهنگ سابق بازیافت.

مایکل کیتون: Birdman که داستان یک بازیگر در حال افول را روایت می کند، نقطه عطفی در کارنامه کیتون بود. این فیلم برنده جایزه بهترین فیلم شد و کیتون را به دنیای سینما بازگرداند. پس از این فیلم، او در فیلم های پرفروشی مانند Spider-Man: Homecoming و سریال های تلویزیونی تحسین شده ای مانند Dopesick بازی کرد.

متیو مک کانهی: مک‌کانهی که به خاطر نقش‌هایش در کمدی‌های رمانتیک شناخته می‌شود، با بازی در فیلم‌های «باشگاه خریداران دالاس» و «بین ستاره‌ای» به یک بازیگر «محترم» تبدیل شد. اما قبل از آن، فیلم «وکیل لینکلن»، یک تریلر معمولی حقوقی، توانایی های خود را به عنوان یک بازیگر نمایشی قابل اعتماد به اثبات رساند.

لزلی نیلسن: فیلم کمدی “هواپیما!” (هواپیما!) در سال 1980 مسیر حرفه ای نیلسن را به کلی تغییر داد. در آن زمان او در فیلم های درام بازی می کرد و حتی در فیلم فاجعه آمیز “ماجراجویی پوزیدون” ظاهر شد. اما “هواپیما!” این استعداد او را در کمدی طنز نشان داد و او را به یک ستاره کمدی تبدیل کرد.

کی هو کوان: کوان که به عنوان یک ستاره کودک در فیلم های ایندیانا جونز و معبد عذاب به شهرت رسید، از بازیگری رویگردان شد و به طراحی بدلکاری روی آورد. با این حال، در سال 2022 با بازی در فیلم “Her Şey Her Yerde All at a Time” (Her Şey Her Yerde All at a Time) که ژانرهای مختلف را گرد هم می آورد، به سینما بازگشت و برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. .

ریوز کیانو: علیرغم بازی در برخی از ماندگارترین فیلم های دهه 1990، مانند ماتریکس، سرعت، و نقطه شکست، ریوز در دهه 2000 به دلیل برخی شکست های تجاری محبوبیت خود را از دست داد. بازی او در فیلم اکشن «جان ویک» در سال 2014 او را به یکی از بزرگترین و معتبرترین بازیگران هالیوود تبدیل کرد.

رایان رینولدز: هالیوود سال هاست که به دنبال راهی برای موفقیت رایان رینولدز بوده است، اما او در فیلم های پرفروشی مانند «فانوس سبز» و «RIPD» ناموفق بوده است. شانس او ​​با بازی در فیلم Deadpool بر اساس کمیک های مارول تغییر کرد. این کمدی سیاه و سفید او را به یکی از محبوب ترین بازیگران سینمای عامه پسند تبدیل کرد.

ادوارد جی رابینسون: لیست سیاه مک کارتی در دهه 1950، حرفه بسیاری از بازیگران اصلی، از جمله اسطوره فقید هالیوود، ادوارد جی رابینسون را ویران کرد. رابینسون که مدتی از سینما دور بود و در پروژه های مختلف نقش های کوچکی را بر عهده گرفت، در سال ۱۹۵۹ با بازی در فیلم کمدی «حفره ای در سر» به دنیای سینما بازگشت.

میکی رورک: رورک که زمانی یک ستاره جوان و جذاب بود، در دهه 1990 و اوایل دهه 2000 به دلیل مشکلات شخصی و انتخاب های ضعیف فیلم، مسیر سختی را در حرفه خود پشت سر گذاشت. او کم کم از دنیای سینما فاصله گرفت و به بوکس حرفه ای روی آورد.

با این حال، او در سال 2005 با بازی در فیلم «شهر گناه» که از کتاب کمیک فرانک میلر اقتباس شده بود، به سینما بازگشت. رورک در این فیلم نقش مارو، قاتل بی رحمی را بازی می کرد که برای انتقام می خواست. بازی قدرتمند و تند او در این فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و راه را برای بازگشت او به دنیای سینما هموار کرد.

دو سال بعد، رورک با بازی در فیلم «کشتی گیر» ساخته دارن آرنوفسکی به اوج حرفه خود بازگشت. در این فیلم، او نقش رندی «رام» رابینسون، کشتی‌گیر کهنه‌کاری را بازی کرد که تلاش می‌کرد آخرین شانس خود را برای موفقیت به دست آورد. بازی رورک در این فیلم آنقدر احساسی و تکان دهنده بود که نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد شد.

از آن زمان، رورک در چندین فیلم از جمله The Expendables، Iron Man 2 و Once Upon a Time in America ظاهر شد. او ثابت کرده است که یک بازیگر همه کاره و با استعداد است که می تواند نقش های مختلفی را به بهترین شکل بازی کند.

وینونا رایدر: رایدر که در دهه 1990 با فیلم هایی مانند «ادوارد دست قیچی»، «نیش واقعیت» و «عصر معصومیت» به شهرت رسید، به دلیل پوشش منفی مطبوعات در اوایل قرن بیست و یکم محبوبیت خود را از دست داد. با این حال بازی درخشان او در درام سیاه «قوی سیاه» او را به دنیای سینما بازگرداند و بعدها با بازی در سریال «چیزهای عجیب» از نتفلیکس دوباره به شهرت رسید.

جان تراولتا: ستاره موزیکال دهه 1980 “Grease” رو به افول بود تا اینکه کوئنتین تارانتینو در دومین فیلم بلند خود، Pulp Fiction به او گفت: “تو همانی هستی که من می خواهم”. تراولتا به خاطر بازی در نقش گانگستر هولناک وینسنت وگا به اوج نامزدی اسکار بازگشت.

ریس ویترسپون: ویترسپون پایان بدی داشت. ستاره “بلوند قانونی” در سن جوانی به شهرت رسید و در سال 2005 برای فیلم “Walk the Line” در حالی که هنوز در سن بیست سالگی بود برنده جایزه اسکار شد. اما پس از دریافت اسکار همه چیز آنطور که او می خواست پیش نرفت و با فیلم های ناموفق زیادی روبرو شد. اما او در سال 2014 با درام بازگشت به طبیعت وحشی به اوج بازگشت که برخی از بهترین نقدهای دوران حرفه ای خود را دریافت کرد. او از آن زمان امپراتوری رسانه ای خود را با ثروت خالص بیش از 400 میلیون دلار ساخته است.

ببینید گاهی یک نقش خوب می تواند حتی یک رکود را به فرصتی برای درخشش دوباره تبدیل کند.

رنه زلوگر: در اوایل دهه 2000، زلوگر در اوج خود بود. فیلم های «خاطرات بریجیت جونز» و «شیکاگو» او را به شهرت رساندند و «کوه سرد» اولین جایزه اسکار را برای او به ارمغان آورد. با این حال، کاهش محبوبیت او منجر به بازنشستگی کامل او از بازیگری در سال 2010 شد. این سومین فیلم «بریجت جونز» بود که او را به سینما بازگرداند. بازگشت به این نقش محبوب راه را برای تعدادی پروژه قوی دیگر هموار کرد، از جمله جودی در سال 2019 که برای آن جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد.

منبع: مستقل

۲۴۵۲۴۵

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین