روش صحیح حمل گلدان در هنگام حمل و نقل

نحوه صحیح جابه‌جایی گلدان‌ها در زمان اسباب‌کشی

یکی از مشکلات کسانی که در خانه خود گل و گیاه زیادی دارند زمان اسباب کشی و تعویض خانه و محل کار است. گیاهان اغلب آسیب می بینند و ممکن است در حین انتقال از مکانی به مکان دیگر بشکنند.

به گزارش فرادید، امروزه با فراگیر شدن آپارتمان نشینی و از بین رفتن باغ ها و باغ ها، افراد ترجیح می دهند از گل های زیبا و سبز در محیط آپارتمان استفاده کنند و در محیط کوچک آپارتمان احساس تازگی و طراوت ایجاد کنند. خانه اما نگهداری از گیاهان در آپارتمان کار ساده ای نیست و باید به نکات خاصی توجه کرد تا گیاهان همیشه شاداب بمانند و بتوانند خانه شما را شاداب کنند. نور، خاک مناسب، کود، میزان آبیاری و… در مراقبت از گیاهان آپارتمانی حائز اهمیت است. عوامل مختلفی از جمله نقش دارند.

یکی از موضوعاتی که علاقه مندان به گل و گیاه بیشتر در مورد آن کنجکاو هستند، حمل و نقل گیاهان در هنگام تغییر خانه و محل کار است. گیاهان اغلب اندکی آسیب می بینند و ممکن است با انتقال از خانه ای به خانه دیگر بشکنند. در این مقاله می خواهیم نکات مهمی که در حمل و نقل گیاهان باید به آنها توجه کنید را با شما در میان بگذاریم. پس با ما همراه باشید

1- حتما چند روز قبل از اسباب کشی به گیاهان آبیاری کنید تا گیاه تشنه نشود. ضمناً وزن روز اول آبیاری را نباید حمل کرد.

2- سطح گلدان را با سلفون یا فویل بپوشانید تا هنگام جابجایی خاک نریزد.

3- روی ساقه های گیاه را با مقداری کاغذ روزنامه یا کادو بپوشانید تا در حین حمل و نقل آسیبی به برگ ها و ساقه های گیاه نرسد. مراقب باشید که روزنامه یا کاغذ بسته بندی را خیلی محکم دور گیاه نپیچید تا به ساقه ها آسیب نرسانید.

4- در صورت زیاد بودن گلدان می توانید برای سهولت در حمل و نقل مقوا را باز کرده و دور گلدان بپیچید. به این ترتیب گلدان محافظت می شود و حمل و نقل گلدان راحت تر می شود.

5- اگر در فصل گرما در حال حمل اثاثیه هستید، دقت کنید که داخل ماشین و محلی که گیاهان را در آن قرار می دهید خیلی گرم و خفه کننده نباشد و هوا روان باشد.

6- اگر ساقه گیاه شما خیلی بلند است می توانید آن را با چوب ببندید تا به گیاه آسیب نرسد.

7- اگر هنگام جابجایی گیاهان خاک گلدان ها کم شد حتما مقداری خاک به گلدان اضافه کنید.

8- پس از جابجایی و در حالی که گیاهان در مکان های ثابت خود قرار دارند، بهترین ضد استرس برای گیاهان در این شرایط استفاده از اسیدهای آمینه است. مقداری اسید آمینه را با آب مخلوط کرده و در خاک گلدان بریزید.