سفر به سرزمین جذاب ترکیه / گشتی در تاریخ و طبیعت شهرهای کمتر دیده شده ترکیه

سفر به سرزمین جذاب ترکیه گشتی در تاریخ و

انتخابتو نوشته کجارو ترکیه، خوابیدن در دامان تاریخ و طبیعت، هر ساله با جاذبه های منحصر به فرد و متنوع خود توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می کند. از گنبدهای باشکوه استانبول و سواحل آفتابی آنتالیا گرفته تا صخره های باشکوه کاپادوکیه و بازارهای شلوغ ماردین، به نظر می رسد هر گوشه از این سرزمین داستانی برای گفتن و رازهایی برای کشف دارد.

در این تور مجازی به من بپیوندید که در آن نگاهی عمیق تر به برخی از بهترین شهرهای توریستی ترکیه و جاذبه های منحصر به فرد آنها خواهیم داشت:

قونیه

  • مسجد مولانا قلب تپنده تصوف: بی شک معروف ترین جاذبه گردشگری قونیه آرامگاه و موزه شاعر و عارف نامدار ایرانی مولانا جلال الدین رومی است. گنبد فیروزه ای رنگ این مقبره نماد عشق و عرفان در شهر قونیه است. در موزه مولوی می توانید دست نوشته ها، اشیا و آثار مربوط به زندگی و فلسفه مولانا را از نزدیک ببینید و در دنیای اسرارآمیز این شاعر بزرگ غوطه ور شوید.
  • نبوغ معماری سلجوقی: قونیه، پایتخت سابق سلسله سلجوقیان، دارای ویرانه های باشکوهی از این دوره امپراطوری است. به نظر می رسد مسجد علاءالدین اولو با مناره های بلند و کاشی کاری های زیبا، نمونه ای از هنر و معماری دوره سلجوقی را نشان می دهد. مدرسه صدات با حجره های گنبدی و صحن زیبای خود عظمت علم و دانش آن زمان را به ما یادآوری می کند.
  • بازاری پر از رنگ و بو: بازار سنتی قونیه با مغازه های رنگارنگ و عطرهای ادویه ای، تجربه ای ناب از کشف فرهنگ و سنت های منحصر به فرد این شهر را به شما ارائه می دهد. در این بازار می توانید صنایع دستی و سوغاتی های بی نظیری مانند سرامیک، بشقاب مسی، فرش، دسرهای سنتی را خریداری کنید و سفر قونیه خود را به خاطره ای فراموش نشدنی تبدیل کنید.

کاپادوکیه

  • Fairy Chimneys Wonderland: کاپادوکیا با صخره های مخروطی شکل و غارهای زیرزمینی به نظر می رسد که از یک افسانه بیرون آمده است. پرواز بر فراز این سرزمین ها با بالن و تماشای طلوع خورشید بر فراز دودکش های پری، تجربه ای بی نظیر و فراموش نشدنی است.
  • شهرهای زیرزمینی، رازهای نهفته در دل صخره ها: کاپادوکیه به خاطر شهرهای زیرزمینی اش که در زمان های قدیم برای محافظت از دشمنان ساخته شده بودند، مشهور است. از جمله این شهرهای باشکوه می توان به شهر زیرزمینی Diyrinkuyo اشاره کرد که دارای طبقات و امکانات فراوانی مانند انبارها، اصطبل ها، کلیساها و مدارس است.
  • دره های رنگارنگ، شاهکارهای طبیعت: کاپادوکیه با دره های رنگارنگش کسانی را که آن را می بینند مجذوب خود می کند. Rose Valley، Zelin Creek Valley و Cross Valley با صخره هایی به رنگ های قرمز، صورتی، زرد و نارنجی منظره ای منحصر به فرد و باشکوه را ایجاد کرده اند.

بورسا

  • اولین پایتخت عثمانی پر از تاریخ: بورسا، اولین پایتخت امپراتوری عثمانی، میزبان آثار تاریخی بسیاری از آن دوره است. مسجد بورسا اولو با گنبدهای متعدد و کاشی کاری های چشم نواز، نمونه ای از معماری باشکوه عثمانی است. مجموعه مرادیه با حمام، مسجد، مدرسه و مقبره از دیگر اماکن مهم تاریخی بورسا است.
  • طبیعت بکر و سبز: بورسا به «بورسای سبز» معروف است. پارک ملی کوه اولوداغ با تله کابین، پیست های اسکی و منظره کوه مکانی ایده آل برای تعطیلات زمستانی و تابستانی است. علاوه بر این، باغ های میوه و جنگل های انبوه اطراف بورسا طراوت و سرسبزی خاصی را به این شهر می بخشد.
  • غذاهای خوشمزه ترکی: بورسا زادگاه اسکندر کباب شهرت جهانی دارد. این غذای خوشمزه از گوشت بره، نان مخصوص و سس گوجه فرنگی در رستوران های سنتی بورسا سرو می شود. همچنین می توانید غذاهای ترکی دیگر مانند کوفته تبریزی، باقلوا و دسرهای سنتی مانند محلی از بورسا را ​​میل کنید.

اسکی معروف

  • شهر دانشجویی با قلب تاریخی: اسکی شهیر شهری پرجنب و جوش و جوان با دانشگاه های فراوان است. در عین حال این شهر دارای تاریخ تاریخی و فرهنگی غنی نیز می باشد. قلعه تاریخی اسکی شهیر با معماری بی نظیرش یکی از مکان های جالب این شهر است.
  • موزه های مختلف: اسکی شهیر با موزه های فراوانش هر گردشگری را خوشحال می کند. موزه موم Yılmaz Büyükreşen که شامل مجسمه های مومی از نام های معروف ترک و جهان است یکی از این موزه ها است. علاوه بر این، موزه جهان ترکیه با نمایشگاه هایی حاوی فرهنگ و هنر مردم ترکیه اطلاعات جالبی درباره تاریخ و تمدن این سرزمین ها به شما ارائه می دهد.

سیده

  • ساحل صلح و تاریخ: سیده با سواحل شنی طلایی و دریای فیروزه ای خود مکانی ایده آل برای استراحت و آرامش است. علاوه بر این، این شهر تاریخی با ویرانه های معابد باستانی مانند معبد آپولو و آمفی تئاتر رومی، ما را به یاد شکوه دوران باستان می اندازد.
  • غواصی در دنیای زیر آب: سواحل سیده با صخره‌های مرجانی و آب‌های شفاف، مکانی ایده‌آل برای غواصی و کاوش در دنیای زیر آب است. در اینجا می توانید از تماشای انواع ماهی های رنگارنگ، مرجان ها و دیگر موجودات دریایی لذت ببرید.

سفر به سرزمین جذاب ترکیه / گشتی در تاریخ و طبیعت شهرهای کمتر دیده شده ترکیه

ماردین

  • شهری از سنگ که گویی از دل تاریخ بیرون آمده است: به نظر می رسد ماردین با خانه های سنگی و معماری بی نظیرش از تاریخ بیرون آمده است. گشت و گذار در خیابان های باریک و پر پیچ و خم این شهر سفری به گذشته و حس نوستالژی را در شما ایجاد می کند.
  • بازاری پر از رنگ و بو: بازار سنتی ماردین با مغازه های پر از ادویه، صنایع دستی و سوغاتی های بی نظیر، تجربه ای ناب از کشف فرهنگ و سنت های این شهر را به شما ارائه می دهد.

نکاتی برای برنامه ریزی سفر:

  • بهترین زمان سفر: به طور کلی فصل بهار (آوریل-ژوئن) و پاییز (مهر-آبان) بهترین زمان برای سفر به ترکیه است. از آنجایی که در این فصول هوا معتدل و مطبوع است، ازدحام جمعیت در مکان های گردشگری کاهش می یابد.
  • نحوه دریافت ویزا: ایرانیان می توانند به صورت آنلاین و یا از طریق سفارت ترکیه در ایران ویزای سفر به ترکیه را دریافت کنند.
  • حمل و نقل عمومی: ترکیه شبکه حمل و نقل عمومی گسترده ای دارد که از اتوبوس، قطار، مترو و هواپیما تشکیل شده است. برای سفرهای درون شهری و درون شهری نیز می توانید از تاکسی و اجاره خودرو استفاده کنید.
  • مسکن: هتل ها و اقامتگاه های مختلفی در ترکیه با سطوح قیمتی متفاوت وجود دارد. شما می توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود محل اقامت مناسب را انتخاب کنید.

امیدوارم این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد سفر به ترکیه و جاذبه های آن در اختیار شما قرار داده باشد.

به گزارش سلامنو