مورگان اسپرلوک مستندساز جنجالی درگذشت

مورگان اسپرلوک مستندساز جنجالی درگذشت

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، مورگان اسپورلوک، مستندساز که علائم روحی و جسمی خود را پس از یک ماه غذا خوردن در مک دونالد در فیلم «من را بزرگ کن» را شرح داد، در سال 2004 به دلیل سرطان در نیویورک نامزد دریافت جایزه اسکار شد. یورک درگذشت. او 53 سال داشت.

مهر نوشت: اسپرلوک با «بعد فوق العاده من» به شهرت رسید. او در این فیلم آزمایشی را به تصویر کشید که شامل خوردن غذای مک دونالد به مدت 30 روز بود. فیلمساز همچنین کمتر ورزش می کرد تا با فعالیت بدنی یک آمریکایی معمولی مطابقت داشته باشد. وی در پایان آزمایش گفت 25 کیلو اضافه وزن دارد و از افسردگی و اختلال عملکرد کبد رنج می برد.

Super Size Me در سال 2004 منتشر شد و 22 میلیون دلار فروخت و بحثی را در مورد اینکه چگونه صنعت فست فود از خوردن بد و ناسالم جلوگیری می کند، برانگیخت. اگرچه این مستند هنوز به عنوان کمک آموزشی در کلاس های بهداشت در برخی از مدارس استفاده می شود، اما بحث هایی در مورد صحت چنین ادعایی وجود داشته است و اسپورلاک بعداً فاش کرد که او مشکل سوء مصرف الکل داشته است و باعث شد برخی به این نتیجه برسند که او اختلال عملکرد کبد علت آن مصرف الکل است نه فست فود.

اسپرلوک که در ویرجینیا به دنیا آمد، فارغ التحصیل رشته سینما از دانشگاه نیویورک بود و 13 سال را صرف تولید و کارگردانی نزدیک به 70 مستند و سریال تلویزیونی برای شرکت سازنده شاعران جنگجو کرد. او در فیلم هایش با فیلم «اسامه بن لادن کجای دنیاست؟» به مسائل جنجالی و جنگ آمریکا در افغانستان، با فیلم «30 روز» به حداقل دستمزد و نیروی کار مهاجر و با فیلم «30 روز» به حساسیت مصرف کننده پرداخت. “. “بزرگترین فیلم فروخته شده تا کنون”، اصلاح بدن در “7 گناه مرگبار”، مراقبت از سالمند و قمار در “مرد درونی مورگان اسپورلاک” و “مرغ مقدس!” فشار بر مزارع خانوادگی از جمله اینها هستند.

در دسامبر 2017، در حالی که جنبش “من هم” در حال افزایش بود، اسپرلوک فاش کرد که وقتی به خیانت سریالی اعتراف کرد و گفت که ادعای آزار و اذیت یکی از دستیاران سابق را که به تجاوز جنسی متهم شده بود، حل و فصل کرده است، بخشی از این مشکل بوده است. دانشکده. بود. این مأموریت عملاً به کار مستندسازی اسپرلاک پایان داد و او مدت کوتاهی پس از آن از شرکت تولید فیلم استعفا داد.

۲۲۰۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین