وودی آلن در رویارویی با قرن وارد دنیای شطرنج/صدا می شود

وودی آلن در رویارویی با قرن وارد دنیای شطرنجصدا می

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، وودی آلن ربع قرن پس از صداپیشگی شخصیت Z در فیلم سینمایی «آنتز» (Antz) دیزنی، صداپیشگی انیمیشن کوتاه اسپانیایی «صندلی آقای فیشر» را بر عهده خواهد داشت.

“صندلی آقای فیشر” بازگویی مسابقات شطرنج قهرمانی جهان در سال 1972 است که در آن بابی فیشر با بوریس اسپاسکی روبرو شد. در هفدهمین بازی “مسابقه قرن” بین دو شطرنج باز، تیم شوروی آمریکایی ها را به دستکاری صندلی فیشر برای آسیب رساندن به حریف متهم کرد که منجر به بررسی کامل صندلی شد.

مهر نوشت: فیشر در این رقابت ها در جنجالی ترین مسابقه تاریخ شطرنج با نتیجه ۷ برد، ۳ باخت و ۱۱ تساوی بوریس اسپاسکی را شکست داد. دلیل اهمیت یافتن این رقابت، جنگ سرد و رقابت سیاسی آمریکا و شوروی بود.

این فیلم به تهیه کنندگی و کارگردانی خوزه زاپاتا و لورنزو دگال ساخته شده است. این دو کمپانی انیمیشن کوتاه «میمون» را نیز تولید کردند که به تازگی برنده جایزه «گویا» آکادمی اسپانیا شد. زاپاتا فیلمنامه را نیز نوشته است و این دو نفر قصد دارند از ترکیبی از جلوه های کامپیوتری و انیمیشن دستی دو بعدی برای ساخت این انیمیشن استفاده کنند.

«صندلی آقای فیشر» محصول مشترک شرکت هایی از 4 کشور پرتغال، انگلیس، اسپانیا و آمریکا خواهد بود. کمپانی دوم، British Passion Pictures، بسیاری از فیلم های آلن از جمله «اعتصاب شانس» سال گذشته را تولید کرده است. آلن علاوه بر گویندگی به تهیه کنندگی نیز علاقه دارد.

وودی آلن در سال‌های اخیر تقریباً به طور انحصاری روی پروژه‌های ساخته شده خارجی کار کرده است، زیرا بسیاری از شرکت‌های آمریکایی از زمانی که دخترخوانده‌اش دوباره ادعاهای آزار جنسی علیه او را مطرح کرد، از او فاصله گرفتند. آلن این اتهامات را رد کرد.

۲۲۰۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین