چند ترفند خانه جالب با لیمو

چند ترفند خانه جالب با لیمو

همانطور که می دانیم لیمو فواید زیادی برای سلامتی دارد. شما می توانید لیمو را برای مصارف دیگری غیر از خوراکی ها استفاده کنید. زیرا اسید موجود در آهک برای نظافت و نظافت بسیار مناسب است.

به گزارش ایرنا، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا هک های شگفت انگیز خانگی با استفاده از لیمو را با شما به اشتراک بگذاریم.

1- تمیز کردن و رسوب زدایی ماشین لباسشویی

لوله داخلی ماشین لباسشویی که دور از درب ماشین لباسشویی قرار دارد و پس از شستشو همیشه خیس می ماند محیطی مناسب برای تکثیر میکروب ها و قارچ ها می باشد. پس از شستن لباس ها، همیشه بهتر است کش دور در را با یک حوله تمیز خشک کنید. اما بهتر است هر از چند گاهی این لایه لاستیکی و محفظه داخلی ماشین لباسشویی را رسوب زدایی کنید. ابتدا یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را بین ورقه لاستیکی بریزید و نصف لیوان سرکه سفید را روی آن بریزید. حالا لیمو را برش داده و مقداری خمیر دندان روی آن بمالید و در ماشین لباسشویی خالی قرار دهید. حالا مقداری خمیر دندان از داخل روی شیشه ماشین لباسشویی بمالید و در را ببندید. اجازه دهید ماشین لباسشویی به مدت بیست دقیقه خالی بماند تا آب آن تخلیه شود. وقتی درب ماشین لباسشویی خود را بعد از خاموش شدن باز می کنید، می بینید که ماشین لباسشویی شما شبیه همان روزی است که اولین بار آن را خریده اید!

2- تمیز کردن رنده گریل

اغلب پس از کباب کردن روی گریل می سوزد و حفره های سیاه روی آب گریل ایجاد می کند. برای تمیز کردن گریل بسیار ساده، می توانید یک لیمو را از وسط نصف کنید. سپس لیمو را در نمک قرار دهید تا نمک قسمت بریده شده لیمو را کاملا بپوشاند. حالا لیمو شور را روی رنده گریل بمالید. بعد از چند دقیقه شبکه کاملاً پاک خواهد شد.

3- ساخت شمع لیمو در منزل

اگر می خواهید در خانه خود رایحه لیمو داشته باشید، یک لیموی بزرگ را از وسط نصف کنید. حالا یک برش لیمو را روی میز قرار دهید و چهار سیخ چوبی دور آن قرار دهید و چهار طرف لیمو را بپوشاند و یک برش دیگر لیمو را در انتهای سیخ ها قرار دهید. حالا لیمو را روی میز بگذارید و یک شمع کوچک ته لیمو بگذارید و آن را روشن کنید. شمع می سوزد و وقتی دود شمع به بالای لیمو می خورد، عطر دلپذیر لیمو در خانه پخش می شود. این کار برای از بین بردن بوی بد سرخ کردن در خانه کاملا مناسب است.

4- حذف هایلایتر

اگر روی کاغذ با هایلایتر اشتباه می کنید یا می خواهید قسمت هایلایت شده را پاک کنید، به راحتی می توانید این کار را با لیمو انجام دهید. لیمو را از وسط نصف کنید؛ سپس یک گوش پاک کن بردارید و سر را داخل لیموی بریده شده فرو کنید. اکنون به آرامی گوش پاک کن را روی ناحیه برجسته بکشید. بعد از چند ثانیه می بینید که قسمت هایلایت شده به راحتی پاک می شود.