چند نکته برای آبیاری گلدان در سفر

چند نکته برای آبیاری گلدان در سفر

سفر با تمام لذت هایی که دارد، می تواند باعث اضطراب نیز شود، به خصوص اگر مقصد دور باشد یا همراهان شما افرادی باشند که با آنها راحت نیستید. وقتی بالاخره تمام مواد لازم برای سفر را آماده کردید، احتمالاً به یاد آوردید که گلدان های محبوبتان که برای آنها زحمت کشیدید، در مدتی که دور هستید، آب بدنتان کم می شود.

به گزارش روزیاتو، نگران نباشید چرا که ما چند راهکار ساده و فوری را به شما آموزش می دهیم که کمک می کند در غیاب شما گلدان های شما مزاحم نشوند و می توانید در این مدت قبل از سفر ترتیب آبیاری گلدان ها را بدهید.

توجه: این محلول ها فقط برای گیاهانی مناسب است که نیاز به آبیاری روزانه دارند. گیاهان با برنامه آبیاری مشخص مانند ساکولنت ها قطعا ترجیح می دهند در سفر مزاحم نشوند!

روش شماره 1

برای این روش به یک ظرف بزرگ آب (مثل قابلمه یا سطل) و مقداری نخ پنبه نیاز دارید.

یک تکه نخ پنبه ای ببرید. طول طناب باید به اندازه ای باشد که از ته ظرف آب به خاک گلدان برسد.

یک سر نخ را چند سانتی متر در خاک گلدان نزدیک به گیاه فرو کنید. مراقب باشید به ریشه گیاه آسیب نرسانید.

انتهای دیگر طناب را در پایین ظرف آب قرار دهید و آن را با آب پر کنید. مطمئن شوید که انتهای طناب با کف ظرف تماس داشته باشد.

نخ پنبه ای آب را جذب می کند و به آرامی آن را از ظرف به گلدان می کشد. با این روش رطوبت خاک در سطح ثابتی حفظ می شود.

چند نکته برای آبیاری گلدان در سفر

روش شماره 2

امروزه گلوله های شیشه ای کوچک متصل به یک لوله شیشه ای باریک برای قوطی های آبیاری تولید می شود. برای استفاده از این توپ ها کافی است آنها را با آب پر کنید و از طریق لوله در خاک فرو کنید.

اما در واقع نیازی به خرید این توپ ها ندارید زیرا می توانید یک مدل برای خود بسازید.

برای شروع، یک بطری پلاستیکی تمیز و خالی پیدا کنید. یک بطری آب معدنی برای یک گلدان کوچک تا بزرگ کافی است. چند سوراخ در نزدیکی دهانه بطری ایجاد کنید.

قبل از سفر گلدان خود را طبق معمول آبیاری کنید. بطری پلاستیکی را با آب پر کنید و سریع آن را زیر و رو کنید و چند سانتی متر در خاک گلدان فرو کنید. دقت کنید که بطری خیلی به گیاه نزدیک نباشد و در خاک فرو رفته باشد تا سوراخ ها بیرون نزند.

به این ترتیب آب به آرامی از بطری به سمت زمین جاری می شود.

برای گلدان های بزرگتر می توانید از بطری نوشابه خانواده استفاده کنید. بطری را با آب پر کنید، انگشت شست خود را روی گردن بطری قرار دهید، سپس آن را وارونه کنید و در خاک دفن کنید.

چند نکته برای آبیاری گلدان در سفر

روش شماره 3

می توانید چیزی شبیه به وان حمام برای گلدان با سوراخ مناسب در قسمت پایین آن بسازید.

سینک حمام را با چند سانتی متر آب پر کنید و یک حوله روی زمین قرار دهید تا دیگ به سینک آسیب نرساند. گلدان خود را روی دستشویی قرار دهید و تا زمانی که از سفر برگردید آن را در آنجا بگذارید. خاک گلدان آب را جذب کرده و به ریشه گیاه می رساند. با این روش گلدان شما حداکثر تا یک هفته بدون آب می ماند.

وضعیت نور حمام خود را در نظر بگیرید. اگر گیاه شما به نور طبیعی زیادی نیاز دارد، حمام با نور کم در خانه شما مکان مناسبی برای آن نیست.

چند نکته برای آبیاری گلدان در سفر

روش شماره 4

این روش ممکن است غیر متعارف به نظر برسد، اما برای سفرهای طولانی تر مناسب است.

یک کیسه پلاستیکی شفاف تهیه کنید. کیسه باید به اندازه ای بزرگ باشد که گیاه و گلدان را بپوشاند. وقتی کیسه را روی گلدان می کشید، چند چوب چوبی در خاک گلدان قرار دهید تا از چسبیدن آن به گیاه جلوگیری شود. برخی می گویند کیسه هرگز نباید برگ ها را لمس کند، اما برخی از تماس ها خوب است.

گلدان خود را طبق معمول آبیاری کنید، مراقب باشید زیاد آبیاری نکنید.

گلدان را داخل کیسه قرار دهید و کیسه را روی و اطراف گیاه بکشید. قبل از بستن کیسه، پای خود را داخل کیسه قرار دهید تا باد شود و یک بادکنک کیسه ای در اطراف گیاه ایجاد کنید. این کار را با دقت بیشتری انجام می دهیم تا کیسه به برگ ها فشار نیاورد.

گلدان را در جایی قرار دهید که نور غیر مستقیم می تابد (نور مستقیم گلدان را گرم می کند و احتمال مرگ گیاه شما را افزایش می دهد). این گلخانه کوچک آب را از بخار دور نگه می دارد و قطره قطره آن را به گیاه برمی گرداند.

چند نکته برای آبیاری گلدان در سفر