«آتاق بغلی» پدرو آلمادور در ونیز درخشید/ 17 دقیقه مورد تشویق ایستاده قرار گرفت.

آتاق بغلی پدرو آلمادور در ونیز درخشید 17 دقیقه مورد

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، دوشنبه شب در مراسم نمایش فیلم «کمد» پدرو آلمودوار در جشنواره فیلم ونیز، جولیان مور و تیلدا سوینتون مورد تشویق 17 دقیقه ای غافلگیرکننده قرار گرفتند.

با خاموش شدن تشویق ها، آلمدور از پله های بالکن سینما پایین دوید تا با هواداران سلفی بگیرد و امضا بگیرد. مور و سوینتون همچنین در تلاش بودند تا بفهمند چه زمانی برای ترک سینما مناسب است.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، تشویق های «آتاق باغلی» در جشنواره از همه تشویق های ایستاده از جمله «بروتالیست» برادی کوربت (12 دقیقه)، «ماریا» پابلو لارین با بازی آنجلینا جولی (8 دقیقه) فراتر رفت فیلم “نظم” درام جنایی جاستین کورزل جود لاو (7 دقیقه) را پشت سر گذاشت.

این فیلم، اولین فیلم انگلیسی زبان آلمادووار، در شبی در ونیز به نمایش درآمد که موج گرمای طاقت‌فرسا فروکش کرده بود و مور و سوینتون زیر باران ملایم روی فرش قرمز قدم زدند و عکس گرفتند.

«اتاق بعدی» با بازی دو بازیگر زن برنده اسکار در نقش اینگرید (مور) و مارتا (سوینتون) داستان دو دوست را روایت می کند که زمانی در مجله نیویورک کار می کردند. اینگرید اکنون یک رمان نویس پرفروش است و مارتا در حال بهبودی از آخرین مراحل سرطان است.

جولین مور همیشه یکی از چهره های اصلی جشنواره فیلم ونیز بوده است که در سال 1993 با درام «برش های کوتاه» ساخته رابرت آلتمن که برنده جایزه بهترین گروه جشنواره شد، وارد جشنواره شد. سپس در سال 2002 جایزه بهترین بازیگر زن را در ونیز برای «دور از بهشت» ساخته تاد هاینز و در سال 2009 برای اولین کارگردانی تام فورد، طراح مد، «یک مرد مجرد» و فیلم‌هایی که او کارگردانی کرد، «سب اوربیکن» دریافت کرد. جورج کلونی در سال 2017 مهمان ونیز بود. در سال 2022 او رئیس هیئت منصفه ونیز بود.

سوئینتون همچنین در سال 1991 برای بازی در فیلم «ادوارد دوم» برنده جایزه بهترین بازیگر زن در ونیز شد. او همچنین در سال 2009 با مور در این جشنواره شرکت کرد و در سال 2020 جایزه شیر طلایی جشنواره را برای یک عمر دستاورد هنری دریافت کرد.

«اتاق باغلی» به نوعی دنباله‌ای بر فیلم «مادران موازی» است که محصول سال 2021 آلمادور در ونیز به نمایش درآمد و با پنه‌لوپه کروز جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره را دریافت کرد. آلمادووار با «عادات تاریک» (1983)، «زنانی در آستانه فروپاشی عصبی» (1988) که برنده جایزه بهترین فیلمنامه ونیز شد و فیلم کوتاه «صدای انسان» (2020) با بازی سوینتون در ونیز حضور داشت. . او جایزه یک عمر دستاورد جشنواره را در سال 2019 دریافت کرد.

سوئینتون و مور آشکارا از طرفداران بزرگ این فیلمساز هستند و از زمان خود در ونیز برای ستایش او استفاده کردند.

تیلدا سوینتون بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری فیلم در جشنواره فیلم ونیز گفت: «شخصاً از مرگ نمی‌ترسم و فکر می‌کنم سفر به سوی پذیرش مرگ برای برخی افراد می‌تواند طولانی باشد.

وی ادامه داد: این فیلم برای من درباره پیروزی بر مرگ است.

سوینتون از آلمادووار تمجید کرد و گفت: او استادی است که حس طراوت، سختگیری و نظم مطلق او بسیار شگفت انگیز است و من هنوز احساس می کنم یک دانش آموز در حال تماشای اولین فیلم او هستم.

مور همچنین گفت کارگردانی را در دنیا نمی شناسد که بتواند فیلم بهتری از دوستی دو پیرزن بسازد و در واقع کمتر شاهد داستان دوستی زن به خصوص دوستان بزرگتر در ادبیات و سینما هستیم. او با اطمینان گفت که این فیلم جشن عشق و دوستی است و نیاز بشر به صلح و کنار آمدن با واقعیت مرگ را برجسته می کند.

آلمادوار به همان اندازه از این دو بازیگر قدردانی کرد و گفت: “آنها دقیقاً همان لحن من را زدند و من واقعاً خوش شانس بودم زیرا هر دو بازیگر بزرگی هستند.”

«اتاق بغلی» از ۲۹ آذرماه در سینماها اکران می شود.

5655

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین