آخرین آمار تب دنگی در ایران/ آیا تب دنگی در پاییز تشدید می شود؟

تب دنگی در اصفهان تشخیص داده نشد/ قطعی است 129 نفر در کشور به تب دنگی مبتلا شده اند.

انتخابتو، تب دنگی یکی از موضوعاتی است که در ماه های اخیر مورد توجه قرار گرفته و گفته می شود در برخی کشورها مبتلا به این بیماری شناسایی شده و این بیماری ناشی از نیش پشه است. ایدز علائمی مانند تب بالا، سردرد شدید، درد پشت چشم، درد شدید عضلات و مفاصل به افراد منتقل می شود. عجله کن برای یک نفر، حالت تهوع و استفراغ، خستگی مفرط و غدد لنفاوی متورم روی پوست.

به گفته مسئولان مربوطه، در حال حاضر پشه آلوده در یکی از نقاط کشور وجود دارد و در این نقطه شیوع محلی نیز در حال انجام است. وجود پشه های آلوده پیش از این در دو منطقه «بندر لنگه» و «چابهار» در استان هرمزگان گزارش شده بود و در نتیجه انتقال محلی در این دو نقطه گزارش شده بود و گزارش ها حاکی از آن است که هیچ موردی از این پشه ها وجود ندارد. مدتی است که عفونت موضعی در بندرلنگ گزارش شده است.

در حال حاضر پشه Aedes aegypti در مناطق مستعد استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و خوزستان و بخش‌هایی از استان‌های مجاور این مناطق وجود دارد یا طی ماه‌های آینده استقرار خواهد یافت. در استان های گیلان، مازندران و اردبیل و گلستان و مناطق اطراف صید شده و احتمال وجود آن در مناطق اطراف نیز وجود دارد.

شناسایی 178 بیمار دانگ تا هفته اول سپتامبر

در این زمینه شهنام آرشیو رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بر اساس گزارش‌های سامانه مراقبت گفت: ساندرمک موجود در کشور از ابتدای امسال تا 16 شهریور 178 مورد تب گزارش شده است. تب دنگی گزارش شده استگفت: بر اساس تحقیقات انجام شده اپیدمیولوژیک برای بیماران تمام شده است بسیاری از موارد تشخیص داده شده سابقه سفر به خارج از کشور داشتند بر اساس تحقیقات انجام شده 131 مورد سفر به امارات، 7 مورد سفر به پاکستان، یک مورد سفر به عمان و یک مورد سفر به عمان شناسایی شد. بنین داشتن

وی درباره جامعه آماری مبتلایان به تب دانگ افزود: از میان بیماران یک مورد تبعه آفریقایی، چهار نفر تبعه افغانستان، یک نفر پاکستانی و 125 نفر دیگر اتباع ایران هستند. گرشلارستان، جهرم و شیراز توانسته‌اند بیشتر موارد آلوده را شناسایی کنند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: دانشگاه های علوم پزشکی هرمزگان، بوشهر، قزوین، چابهار، زاهدان، شهید بهشتی، ایران، گیلان، مشهد، قم، ایرانشهر و اصفهان نیز موفق به شناسایی بیماران شدند. تاکنون یک مورد مرگ بر اثر دنگی گزارش شده است.

بعدا تب دنگی آیا مسری است؟

رضا فدایی، متخصص عفونی و رئیس عفونی مرکز بهداشت استان اصفهان وی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار داشت: تب دنگی یک بیماری ویروسی است که توسط پشه ها منتقل می شود. ایدز وی با بیان اینکه این ویروس آلوده است، گفت: اگر پشه ای این ویروس را نیش بزند، این فرد به این بیماری مبتلا می شود اگر پشه دیگری فرد مبتلا را نیش بزند، ویروس به پشه و آن فرد منتقل می شود. فرد گزیده شده توسط این پشه نیز به این بیماری مبتلا می شود.

وی ادامه داد: در استان اصفهان مبارزه با این بیماری به دو صورت انجام می شود: اقدام برای جست و جو و صید پشه (در صورت وجود) و جست و جوی بیماران احتمالی، اقدامات مناسب و ویژه ای در این زمینه انجام شده است.

مدیر بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه این نوع پشه ها در مناطقی که آب راکد است بیشتر دیده می شود، گفت: با مشاهده افرادی که علائمی مانند تب، بدن درد، درد پشت چشم، خستگی مفرط و ضعف دارند. حتی گاهی خونریزی می کنند، سابقه سفر آنها به مناطق پرخطر پرسیده می شود و در صورت مشکوک شدن از آنها خون گرفته و آزمایشات لازم انجام می شود.

فدایی با اشاره به احتمال افزایش موارد این بیماری در اثر بارندگی در فصول سرد سال، ادامه داد: از آنجایی که ایران کشوری بزرگ با آب و هوای مختلف است، هر منطقه شرایط خاص خود را دارد و با فرا رسیدن گرما در ماه مهر، ممکن است در برخی مناطق فعالیت پشه ها افزایش یابد و با بارش باران های پاییزی، فعالیت پشه ها ممکن است. در برخی مناطق افزایش می یابد. پشه ها از تخم بیرون می آیند و باید توجه داشت که همه این موقعیت ها ممکن است.

وی با بیان اینکه این بیماری نیز مانند هر پدیده ای راه حل های خاص خود را دارد و نباید باعث نگرانی مردم شود، گفت: توصیه های بهداشتی برای پیگیری مردم و وظایفی به دستگاه های مربوطه داده شده است. با دقت انجام شد و پیگیری شد.

در صورت ابتلا به تب دنگی چه کنیم؟

مدیر بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان اضافه کرد: به هر حال نیش پشه افراد را آزار می دهد و می تواند باعث بیماری هایی شود که مشکل جدیدی نیست، بنابراین به عنوان یک توصیه بهداشتی افرادی که به سفر می روند از دافع استفاده کنند. و از حشرات برای محافظت از آنها در برابر پشه ها استفاده کنید.

وی با بیان اینکه مواد دافع حشرات به اشکال مختلف مانند اسپری و کرم موجود است و دانستن مواد دافع حشرات احتیاط مفیدی در سفر است، گفت: علائم این بیماری به طور متوسط ​​5 تا 7 روز پس از ابتلا به پشه ظاهر می شود. مبتلا شده.” گزش روی بدن ظاهر می شود.

وی تصریح کرد: اگر فردی علائم ذکر شده در بالا (تب، بدن درد، درد پشت چشم، احساس خستگی مفرط و گاهی حتی خونریزی) را تجربه کرد، در اولین قدم باید به پزشک یا مرکز بهداشت مراجعه کند تا علت مشکل مشخص شود. . علائم

مدیر بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی و استفاده از مواد دافع حشرات، ادامه داد: شیوع بیماری منتقله از طریق پشه بسیار محدودتر از بیماری کرونا خواهد بود که از طریق بیماری های تنفسی منتقل می شود.

فدایی خاطرنشان کرد: در صورتی که افراد بخواهند آب را در مخزن یا ظرف ذخیره کنند، باید آن را پوشانده و زیر گلدان یا کولر و ظرف را خشک کنند، زیرا آب راکد و راکد می تواند مستعد پرورش پشه باشد.