آزمون تمرکز ذهنی دانشگاه جان هاپکینز; آن را امتحان کنید!

آزمون تمرکز ذهنی دانشگاه جان هاپکینز آن را امتحان کنید

محققان دانشگاه جان هاپکینز روشی ساده و سریع ابداع کرده اند که کمتر از 10 ثانیه برای اندازه گیری تمرکز افراد زمان می برد.

به گزارش روزیاتو، این روش به توانایی شما در حل مسائل ریاضی یا حفظ اطلاعات متکی نیست.

در این آزمایش از شرکت کنندگان خواسته می شود تا به تصویری با نمادهای مختلف در سه رنگ مختلف نگاه کنند.

سپس از آنها خواسته می شود تا یک حرف خاص (در این مورد حرف ‘T’) پیدا کنند.

قبل از شروع، به شرکت کنندگان یا توضیحی داده نمی شود یا به آنها گفته می شود که حرف هدف رنگ خاصی نیست. مثلاً در این آزمایش گفته می شود: «حرف T قرمز نیست».

با توجه به نتایج، افرادی که به این دستورالعمل ها توجه کرده بودند، پس از چند دور تمرین توانستند حرف “T” را سریعتر از دیگران پیدا کنند. هر چه اطلاعات غیرضروری بیشتر نادیده گرفته می شد، حرف “T” را سریعتر پیدا می کردند.

نتایج این مطالعه که در مجله Psychological Science منتشر شده است، به ما کمک می کند تا درک بهتری از نحوه پردازش و استفاده همزمان اطلاعات مختلف توسط مغز انسان داشته باشیم.

همچنین نشان می دهد که توانایی نادیده گرفتن اطلاعات خاص یک عنصر کلیدی برای بهبود تمرکز است.

پروفسور هوارد اگت که در دانشگاه جانز هاپکینز در زمینه علوم روانشناسی و مغز تحقیق می کند، این ویژگی را “سمت تاریک توجه” می نامد.

این یافته‌ها در تضاد با مطالعات قبلی است که نشان می‌داد وقتی به مردم گفته می‌شود چه چیزی را نادیده بگیرند، سرعت جستجو کاهش می‌یابد.

به گفته کوربین ای. کانینگهام، نویسنده اصلی این مطالعه، گفت که این اطلاعات برای کسانی که در کار خود به مهارت های جستجوی بصری تکیه می کنند، مهم است.

افرادی که مستقیماً اطلاعات منحرف کننده را نادیده می گیرند در جستجوی بصری عملکرد بهتری دارند. این مهارت برای رادیولوژیست ها و بازرسان امنیتی فرودگاه حیاتی است.

کانینگهام همچنین خاطرنشان کرد که این تحقیق می تواند به توسعه برنامه های آموزشی برای مشاغلی که نیاز به جستجوی بصری دارند کمک کند.