آلمادور برنده جایزه دونوستیا شد/من در این راه خواهم ماند

آلمادور برنده جایزه دونوستیا شدمن در این راه خواهم ماند

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، پدرو آلمادور فیلمساز اسپانیایی شب گذشته (پنجشنبه) با دریافت جایزه دونوستیا برای تاثیر فوق العاده اش در سینما در جشنواره سن سباستین مورد تشویق ایستاده قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، تیلدا سوینتون بازیگر آخرین فیلم آلمادووار «اتاق بغلی» که با تشویق 17 دقیقه ای ایستاده و برنده جایزه طلای جشنواره فیلم ونیز ایتالیا شد، حضور داشت. در این مراسم لئو – به کارگردان روی صحنه پیوست تا دستاوردهای خود را جشن بگیرد.

آلمادوار پس از تشویق شدید حضار گفت: در سن من جایزه ای مثل دنیاستیا می تواند پایان یک جاده و پاداش عبور از آن جاده باشد. اما برای من سینما یک نعمت است و اگر نویسندگی یا کارگردانی نباشد نمی توانم به هیچ مسیر دیگری در زندگی فکر کنم.

آلمادور ارتباط نزدیکی با جشنواره فیلم سن سباستین دارد و در سال 1980 با دومین فیلم خود به نام «پپی، لوسی، بوم» در آن شرکت کرد. وی در نشست خبری که روز قبل از جشنواره برگزار شد، گفت: دیروز که به هتل آمدم متوجه شدم در این ۴۴ سال همه چیز در دنیا و به طور کلی زندگی من تغییر کرده است. اما با وجود گذشت 44 سال، این شهر هنوز احساسات عمیقی را در من برمی انگیزد.

وی ادامه داد: نمی توانستم جلوی گریه ام را بگیرم و همه چیز خیلی بیشتر از چیزی که انتظار داشتم احساسی بود.

در سال 1982 با «ساحل هازارتوی» که حاصل اولین همکاری او با آنتونیو باندراس بازیگر و آنجل لوئیس فرناندز فیلمبردار بود، به این جشنواره بازگشت.

موفقیت بین المللی آلمادور در سال 1988 با زنان در آستانه فروپاشی عصبی ادامه یافت که برنده جایزه گویا اسپانیا شد و اولین نامزدی اسکار خود را به دست آورد. «همه چیز درباره مادرم» (1999) همچنین برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شد، در حالی که «با او صحبت کن» (2002) نامزدی 2 اسکار را دریافت کرد و اخیراً جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اصلی را دریافت کرد.

آلمادور علاوه بر همکاری با باندراس در فیلم های متعدد، با پنه لوپه کروز در فیلم هایی مانند بازگشت (2006)، درد و شکوه (2019) و مادران موازی (2021) نیز کار کرده است.

خاویر باردم و کیت بلانشت دیگر برندگان جوایز دونوستیا امسال در جشنواره فیلم سن سباستین بودند. این جشنواره بین 20 تا 28 شهریور برگزار می شود.

۲۴۳۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین