داود محمدنیا فردا در برنامه زوم:
در قسمت جدید برنامه «زوم» در گفتوگو با سفیر سابق ایران در آلبانی و دیپلماتهای ارشد درگیر در مذاکرات برجام، ابعاد مختلف تفاهمنامه ایران و آمریکا و مسیر پیشرو را تحلیل کردیم.
دفعه بعد – فرصت 60 روزه ایران و آمریکا برای دستیابی به توافق نهایی در یادداشت تفاهم مشترک دو کشور به سرعت در حال سپری شدن است. اولین دور جدید مذاکرات در سوئیس برگزار شد که تنش ها و حاشیه ها کم نبود. نشست چهارجانبه با حضور ایران، آمریکا، پاکستان و قطر پس از یک دور روز یکشنبه لغو شد زیرا دونالد ترامپ ایران را تهدید کرد و هیات ایرانی در دور بعدی مذاکرات شرکت نکرد. گفتگوها از طریق میانجی های پاکستانی و قطری ادامه یافت.
امضای یادداشت تفاهم ترامپ و پزشکان پایان تنش ها و بحران های گذشته نیست، بلکه آغاز راه دشواری است که متغییرهای زیادی متاثر از آن است. وضعیت شکننده تلقی می شود و نقشه راه پیش رو فعلا روی کاغذ مشخص شده است. در یکی دیگر از قسمت های برنامه «زوم» مجری داود محمدنیا سفیر سابق ایران در آلبانی و از مذاکره کنندگان ارشد مذاکرات هسته ای در دولت یازدهم تصمیم گرفتیم ابعاد و زوایای مختلف این تفاهم نامه و مسیر پیش رو را بررسی کنیم. محمدنیا در دهه 1980 به مدت 6 سال به عنوان دبیر اول هیئت جمهوری اسلامی در مقر سازمان ملل در نیویورک خدمت کرد و از جمله دیپلمات هایی بود که در مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا در عمان در دوران وزارت خارجه علی اکبر صالحی شرکت داشت.






ارسال پاسخ