آموزش کاشت فلفل از بذر / کاشت راحت فلفل قرمز در گلدان

آموزش کاشت فلفل از طریق بذر/ به راحتی در گلدان فلفل قرمز بکارید

پرورش سبزیجات در خانه بسیار لذت بخش است، استفاده از محصولی که خودمان پرورش می دهیم، حس خوبی به شما می دهد. در مقاله بعدی ما آموزش کاشت فلفل را خواهید خواند.

فلفل چه شیرین و چه تند، طعم خوبی به انواع غذاها می بخشد. اگر می خواهید خودتان فلفل بکارید، باید بدانید که کشت مستقیم آن از بذر بسیار آسان است.

1. دانه ها را بین 2 حوله کاغذی مرطوب قرار دهید.

یک دستمال کاغذی را خیس کنید و روی میز بگذارید. فلفل ها را روی یک حوله کاغذی بپاشید، سپس با یک حوله کاغذی مرطوب دوم بپوشانید. دانه ها را در یک کیسه یا ظرف پلاستیکی قرار دهید و در آن را ببندید.

دانه های فلفل به طور کلی به راحتی جوانه می زنند. همچنین می توانید بذر فلفل را به صورت آنلاین خریداری کنید یا خودتان فلفل های رسیده را برداشت کنید. بهتر است دانه های فلفل تند را جمع آوری کنید، ابتدا دستکش بپوشید و از وسط نصف کنید. دانه ها را با دست بردارید و در یک ظرف پلاستیکی کم عمق قرار دهید. سپس بگذارید حدود یک هفته در مکانی با تهویه مناسب مانند آشپزخانه خشک شود.

2. دانه ها را به مدت 2-5 روز در جای گرم نگهداری کنید.

دانه های فلفل گرما را دوست دارند، بنابراین آنها را در مکانی قرار دهید که دمای آن 21 تا 27 درجه سانتیگراد باشد. اطمینان حاصل کنید که منبع حرارت برای ذوب کیسه پلاستیکی یا ظرفی که دانه های شما در آن نگهداری می شوند، داغ نباشد.

3. سینی کاشت یا سینی بذر را با کمپوست پر کنید.

وقتی بذرهای شما متورم شدند یا شروع به جوانه زدن کردند، آنها را در خاک بکارید. یک سینی کاشت بزرگ یا سینی بذر چند سلولی را تا لبه با کمپوست سبک پر کنید. اگر توده های سفت در خاک وجود دارد، آنها را با انگشتان خود شل کنید. سپس خاک و آب را کاملا فشار دهید. پس از مرطوب کردن خاک، تا زمانی که بذرها کاملاً جوانه بزنند، زیاد آبیاری نکنید.

4. دانه ها را روی سینی بپاشید و با یک لایه نازک خاک بپوشانید.

دانه های فلفل قرمز را از فاصله 5 سانتی متری داخل خاک بریزید. سپس آنها را با کمپوست یا خاک بیشتری بپوشانید. خاک را به آرامی روی دانه ها فشار دهید و با یک بطری اسپری پر از آب به آرامی اسپری کنید.

5. سینی را با پلاستیک بپوشانید و در جای گرم قرار دهید.

یک تکه پلاستیک روی سینی کاشت قرار دهید تا بذرهای شما جوانه بزنند. این به حفظ گرما و رطوبت مورد نیاز دانه ها کمک می کند. سپس سینی را در محلی گرم که برای اولین بار دانه ها را در آن قرار داده اید قرار دهید.

6. رطوبت خاک را تا 2 هفته بررسی کنید.

بهترین بخش در مورد رشد فلفل قرمز از دانه ها این است که آنها را درست جلوی چشمانتان جوانه بزنید! اگر در این 2 هفته سینی کاشت را دنبال کنید حتما شاهد جوانه زدن آن خواهید بود. همچنین هر چند روز یکبار کمپوست یا رطوبت خاک را چک کنید. اطمینان حاصل کنید که خاک مرطوب است اما خیس نیست. اگر در لمس خشک شد، آن را غبارآلود کنید.

7. پس از جوانه زدن، نهال ها را در مکانی روشن و آفتابی قرار دهید.

هنگامی که دانه ها در خاک شروع به جوانه زدن کردند و برگ های ریز ایجاد کردند، آنها را به نقطه ای با نور مستقیم و گرم منتقل کنید. یک پنجره یا یک پنجره آفتابگیر در آشپزخانه یا هر جای خانه شما که نور و گرما وجود دارد برای این کار مناسب است.

کاشت نهال فلفل قرمز در گلدان

1. زمانی که نهال ها به 5-6 برگی رسید آنها را از سینی کاشت خارج کنید.

زمانی بکارید که نهال فلفل قرمز بلند است یا 6-5 برگ دارد. از یک چاقوی مناسب استفاده کنید و خاک اطراف نهال را ببرید. سپس چاقو را زیر ریشه نهال فشار دهید و به آرامی از سینی خارج کنید. مراقب باشید به هیچ وجه به ریشه آسیب نرسانید. نهال ها را قبل از برداشت آبیاری کنید تا در حین انتقال خاک شکافته نشوند. سپس کف ظرف را فشار دهید تا نهال خارج شود. انتقال گیاهان به گلدان از کوچک شدن ریشه آنها جلوگیری می کند و به رشد آنها کمک می کند.

2. هر نهال را در یک گلدان 10 سانتی متری پر از خاک با زهکشی خوب بکارید.

یک گلدان 10 سانتی متری را با سوراخ های زهکشی با خاک خوب پر کنید. خاک را کمی آبیاری کنید و وسط آن را با انگشت خود سوراخ کنید. نهال را به آرامی در فضای خالی قرار دهید و اطراف آن را با خاک پر کنید. اگر در آب و هوای سرد زندگی می کنید یا در فصل سرد هستید، گیاه فلفل دلمه ای را در گلدان بکارید و در داخل خانه نگهداری کنید. می توانید از لامپ رشد نیز استفاده کنید. یا در فضای باز در باغچه خود فلفل بکارید.

3. گلدان ها باید تقریباً 6 تا 8 ساعت در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرند.

فلفل قرمز برای رشد و تولید به نور خورشید زیادی نیاز دارد. مقدار نوری که گیاه دریافت می کند مستقیماً بر سرعت رشد و اندازه آن تأثیر می گذارد. بنابراین مکانی را برای گیاه خود انتخاب کنید که نور مستقیم و آفتاب زیادی داشته باشد، چه روی طاقچه داخلی باشد و چه در پاسیو. اگر دما به کمتر از 15 درجه سانتی گراد رسید، حتما آن را به داخل برگردانید. اگر خانه یا آپارتمان شما نور مستقیم زیادی ندارد اما می خواهید فلفل را در داخل خانه پرورش دهید، یک چراغ رشد بخرید.

4. زمانی که 2 سانتی متر بالای خاک خشک شد به گیاه فلفل آبیاری کنید.

بوته های فلفل خود را به طور مرتب بررسی کنید تا مطمئن شوید که خاک خوب و مرطوب است. زمانی که 2 تا 5 سانتی متر از سطح خاک خشک شد گیاه را کاملا آبیاری کنید. سپس قبل از آبیاری بعدی دوباره اجازه دهید خاک خشک شود.

5. بوته های فلفل را به طور منظم با کود محلول در آب کود دهید.

صبر کنید تا نهال های فلفل به خوبی بارور شوند و به طور کامل در گلدان های خود مستقر شوند. این معمولاً 2 هفته پس از کاشت است. سپس گیاهان خود را با کودهای حاوی نیتروژن، فسفر و پتاسیم آبیاری کنید. برچسب روی کود را بررسی کنید تا مشخص شود که چند وقت یکبار نیاز به مصرف مجدد دارید.

6. دوباره قابلمه را عوض کنید.

همانطور که گیاه فلفل شما رشد می کند، به فضای بیشتری برای گسترش ریشه هایش نیاز دارد. گلدان جدیدی را انتخاب کنید که تقریباً 2 تا 5 سانتی متر بزرگتر از گلدان فعلی گیاه شما باشد. سپس گلدان جدید را با خاک زهکشی شده پر کنید و وسط آن را سوراخ کنید. باید به آرامی گیاه را از خاک جدا کنید و مطمئن شوید که در اطراف خاک باقی می ماند تا از ریشه هایش محافظت کند. یک گلدان جدید بردارید و آن را با خاک پر کنید و سپس آن را خوب آبیاری کنید.

همانطور که گیاه از گلدان بیشتر می شود، ریشه هایی را خواهید دید که از بالا یا پایین ظرف بیرون می آیند. این به این معنی است که دیگ فعلی او برای او بسیار باریک است. اگر می خواهید فلفل ها را کوچکتر نگه دارید، آنها را در یک قابلمه کوچک نگه دارید تا بزرگ نشوند.

7. فلفل را در زمان رسیدن یا 35 تا 45 روز پس از گلدهی برداشت کنید.

همانطور که گیاه فلفل شما رشد می کند، شروع به تولید گل می کند. هنگامی که این گل ها می ریزند، میوه های فلفل قرمز جایگزین آنها می شوند. صبر کنید تا فلفل به حداکثر اندازه خود برسد. بنابراین، هنگامی که آن را فشار می دهید، احساس سفت می کند. سپس فلفل را با قیچی یا با دست برش دهید. همیشه هنگام دست زدن به فلفل از دستکش استفاده کنید. آنها حاوی کپسایسین هستند که می تواند باعث تحریک پوست شود. این ترکیب دلیل طعم تند و تند فلفل است. یا صبر کنید تا فلفل ها کاملا رسیده و رنگشان تغییر کند یا وقتی سبز شدند آن ها را بچینید.

فلفل های اضافی را در یخچال نگهداری کنید. آنها معمولاً حدود 1-2 هفته طول می کشند. همچنین می توانید فلفل های اضافی را به صورت نواری خرد کنید و به مدت 3 تا 6 ماه در فریزر نگهداری کنید. ترشی فلفل یکی دیگر از راه های عالی برای استفاده از آنها است.

منبع: همشهری آنلاین