آیا برگ های زرد گیاه شما سبز می شوند؟

برگ های زرد گیاه تان سبز می شود؟

زرد شدن برگ ها یکی از مشکلات رایج گیاهان سرپوشیده است، اما سوال کسانی که از این گیاهان مراقبت می کنند این است که چگونه برگ های زرد را به سبز برگردانند؟

شاید ندانید وقتی برگ ها شروع به زرد شدن می کنند چه باید بکنید اما در این قسمت از نمناک ایده هایی در این زمینه به شما پیشنهاد می کنیم.

در پاسخ به سوال متداول شما مبنی بر اینکه آیا برگ های زرد شده گیاهان آپارتمانی قابلیت سبز شدن مجدد را دارند، باید بگوییم که برگ های زرد نمی توانند دوباره سبز شوند، اما به این دلیل که برگ ها رنگ زرد کمی دارند یا اصلا رنگ زرد ندارند. در صورت نامناسب بودن مواد مغذی و آبیاری و یا فشار به گیاه می توان برگها را سمپاشی کرد.

چگونه بفهمیم که یک برگ پیر است یا یک گیاه مرده؟

برگ های زرد ممکن است به دلیل پیری گیاه یا آبیاری بیش از حد گیاه باشد. در این بخش نکاتی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

برگ های مسن تر معمولاً در انتهای گیاه قرار دارند و از نظر اندازه کوچکتر هستند، اما گیاهانی که بیش از حد آبیاری می شوند شبیه برگ های قدیمی نیستند.

یک برگ بزرگ داخل گیاه ممکن است به دلیل فشار زیاد آب مرده باشد.

برگ های قدیمی تر رنگارنگ تر هستند و حتی می توانند از زرد به نارنجی تا قهوه ای تغییر کنند.

برای جلوگیری از زرد شدن برگ های گیاهان داخلی باید دلایلی را بدانیم که دلایل آن در مقاله توصیه شده در زیر به طور کامل مشخص شده است.

اگر دلیل زرد شدن برگها را پیدا کنم، آیا می توانم دوباره آنها را سبز کنم؟

احتمالا نه! البته نمی خواهیم حرف قطعی بزنیم. اگر زود اقدام کنید، می توانید مقداری کلروفیل را به برگ بازگردانید، اما انجام این کار اغلب دشوار و گاهی غیرممکن است.

در برخی موارد، کمبود نیتروژن باعث می شود که بتوانید این آسیب را با بازیابی نیتروژن جبران کنید. اگر زود اقدام کنید

همچنین می توانید با تشخیص و رفع مشکل از این اتفاق جلوگیری کنید.

این گیاه همیشه در تلاش است تا بهتر شود، فقط باید به آن کمک کنید.

در برخی گیاهان زردی در نوک برگ رخ می دهد یا شاید فقط یکی از برگ های آن زرد می شود که نشان دهنده سالم بودن گیاه و رشد جدید است.

چگونه از زرد شدن برگها جلوگیری کنیم؟

شما قطعا چیز زیادی در مورد چرخه زندگی طبیعی گیاهان نمی دانید. برخی از برگ ها زرد می شوند، سپس برگ می میرد و می افتد. در طول رشد گیاه که در ادامه به معرفی آن می پردازیم باید سعی کنید آن را قوی و سالم نگه دارید:

به رطوبت توجه کنید و در صورت نیاز گیاه را آبیاری کنید. حداقل یک بار در هفته از مرکز خود بازدید کنید. ترجیحاً می توانید این روند را تکرار کنید تا در اسرع وقت مشکل موجود در مرکز متوجه شود.
آبی که به گیاه می دهید باید هم دمای محیط خانه باشد.

مطمئن شوید که میزان رطوبت و نور دریافتی گیاه مناسب است، حتی می توانید از نور مصنوعی یا مرطوب کننده ها و بخارسازها استفاده کنید.

مواظب باشید گیاه را آلوده نکنید یعنی مرتب گردگیری کنید.

پرواز:

اگر می خواهید به گیاه کمک کنید، باید مراقب باشید که آن را در کجا قرار می دهید.

شاید اگر گیاه را به مکان بهتری منتقل کنید، وضعیت آن بهتر شود.

اگر از آب لوله کشی استفاده می کنید، می توانید مقداری از آن را قبل از آبیاری بنوشید. صبر کنید تا خنک شود و به گیاه آب تمیز بدهید.

منبع: نمناک