آیا لغو ویزا برای اربعین امسال معتبر است؟

آیا لغو ویزا برای اربعین امسال معتبر است؟

به گزارش انتخابتو، وزیر کشور با بیان اینکه صدور گذرنامه اربعین مانند گذشته خواهد بود، تاکید کرد: لغو روادید برای مراسم اربعین حسینی امسال نیز اعمال می شود.

ایرنا در گزارشی نوشت: احمد وحیدی سه شنبه شب 17 خرداد در نشست خبری مشترک با همتای عراقی خود با بیان این مطلب افزود: در این دیدار موضوعات مختلف امنیتی و همکاری های لازم بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این دیدار دو طرف خواستار بهبود سطح روابط بین خود هستند.

وزیر کشور ادامه داد: در اربعین مذاکراتی انجام شد، سال گذشته تجربه خوبی در اربعین داشتیم و خواستیم در این جلسه آن را ادامه و توسعه دهیم. یکی از توافقاتی که برای اربعین انجام شد، ورود خودروهای حمل و نقل ایرانی به عراق بود که این امکان برای خودروهای شخصی به دلیل تردد در عراق وجود نداشت.

وحیدی با اشاره به شعار امسال مراسم اربعین گفت: با توجه به هماهنگی عراق و موضوع فلسطین، تمهیدات لازم برای نامگذاری شعار امسال «کربلا طریق الاقصی» اندیشیده شده و این شعار اعلام خواهد شد. امروز (سه شنبه) وزیر کشور عراق اعلام شد.

وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگار درباره لغو روادید با بیان اینکه صدور گذرنامه اربعین مانند گذشته خواهد بود، تاکید کرد: لغو روادید امسال برای اربعین حسینی(ع) نیز اعمال می شود. مراسم

وی با اشاره به وضعیت ورود اتباع به ایران و خروج از مرز ایران برای پیوستن به اربعین گفت: اتباع در حال حاضر در ایران با توافقات انجام شده از طرف عراقی مانند قبل خواهند بود، اما محدودیت هایی برای اتباع پاکستانی و افغانستانی وجود دارد. طرف عراقی بر این اساس، این محدودیت ها به کشورها ابلاغ می شود.

عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق نیز در این نشست خبری به موضوعات این نشست اشاره کرد و گفت: موضوعات مختلفی به ویژه کنترل مرزهای بین المللی و جرایم سازمان یافته مورد بحث و بررسی قرار گرفت. از گذشته نیز تفاهماتی بین دو طرف وجود دارد. مرزهای زمینی و هوایی همچون گذشته به روی بازدیدکنندگان باز خواهد بود. موضوعات مورد توافق در جلسات گذشته بار دیگر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی همچنین با بیان اینکه موکب هایی برای استقبال از زائران اربعین برپا شده است، گفت: تلاش دولت برای اسکان مناسب برای زائران است. حسینیه عتبه (ع) نیز مجموعه بزرگی را برای پذیرایی از بازدیدکنندگان تدارک دید. تمام امکانات دولت عراق برای خدمت رسانی به زائران بسیج خواهد شد. تخمین می زنیم که اکثر زائران به دلیل گرمای هوا شبانه مسیر را طی کنند.

۴۷۲۳۶

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین