آیا مردان در ریاضیات بهتر هستند؟

آیا مردان در ریاضیات بهتر هستند؟

مطالعه ای که توسط دانشگاه زوریخ انجام شد نشان داد که اعتماد به نفس پسران در ریاضیات به طور قابل توجهی تحت تأثیر مقایسه همسالان است، در حالی که دختران ارزیابی های خود را بر اساس عملکرد واقعی انجام می دهند.

به گزارش فارس، تحقیقات نشان می دهد که دانش آموزان دختر متوسط ​​در دبیرستان نسبت به همسالان پسر خود اعتماد کمتری به مهارت های ریاضی خود دارند. بین عملکرد دانش آموزان دختر و پسر در درس ریاضی تفاوت معنی داری مشاهده نشد.

این پدیده اغلب به این صورت توصیف می شود که دختران به توانایی های خود اعتماد ندارند و پسران بیش از حد به خود اعتماد دارند.

این شکاف در اعتماد به نفس در ریاضیات پیامدهای گسترده ای دارد: درک یک فرد از توانایی های خود بر انتخاب های تحصیلی و شغلی او تأثیر می گذارد و جوانان موضوعات تحصیلی و مشاغلی را انتخاب می کنند که در آن احساس توانایی می کنند.

در نتیجه، زنان در زمینه‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) در سطح کالج و در مشاغل پردرآمد در این زمینه کمتر حضور دارند.

جزئیات بیشتر را بخوانید

در این مطالعه داده های 8812 نفر در 358 کلاس مورد بررسی قرار گرفت.

همانطور که انتظار می رود، پیش بینی کننده اصلی اعتماد به نفس در ریاضیات نمرات فردی ریاضیات است. در حالی که دختران از نمرات خود به عنوان مبنایی برای ارزیابی خود استفاده می کردند، پسرانی که نمرات کمتر از میانگین داشتند همچنان معتقد بودند که در ریاضیات خوب هستند.

استاد جامعه شناسی در دانشگاه زوریخ و نویسنده اصلی دکتر. راب می‌گوید: «به طور کلی، به نظر می‌رسد که پسرها در درک خود از توانایی‌های خود نسبت به فرآیندهای اجتماعی حساس‌تر هستند و ابتدا خود را برای تأیید و سپس برای اطمینان با دیگران مقایسه می‌کنند». آنها خود را با توجه به کار تنظیم می کنند.

وی می افزاید: این در حالی است که ارزیابی همسالان تأثیر کمتری بر اعتماد به نفس ریاضی دختران دارد، به نظر می رسد ارزیابی ذهنی آنها بیشتر تحت تأثیر عملکرد عینی آنها باشد.