ابطال مجوز تاسیس داروخانه غیر داروسازان/ ابطال ارث داروخانه

سرم رتبه اول مصرف در کشور وارفارین به صورت گسترده

انتخابتو، سید حیدر محمدی در همایش روز داروخانه که توسط سازمان غذا و دارو برگزار شد، به «نظرات شرکت ها» اشاره کرد. نی وی درباره بایدها و نبایدها در حوزه پزشکی خواند و گفت: بین آنچه گفته می شود و آنچه در حوزه پزشکی می توان انجام داد تفاوت زیادی وجود دارد. پیچیده ترین و سخت ترین تجربه مدیریتی من در سازمان غذا و دارو بود. از زمان کرونا تا امروز؛ هر دوره شرایط و چالش های خاص خود را دارد.

وی در خصوص حق فنی داروخانه ها افزود: این موضوع یکی از بزرگترین مشکلات چند دهه اخیر بوده است و حذف آن غیرمنطقی بود هرچند کمترین رقم از تخصص های مختلف مربوط به حق فنی داروخانه ها بود. با رایزنی های انجام شده، تعرفه خدمات دارویی در بودجه 1403 نهادینه شد و در برنامه پنج ساله هفتم تصویب و به مصوبه دائمی تبدیل شد.

رئیس سازمان غذا و دارو درباره حذف موروثی داروخانه ها با بیان این مطلب گفت: از مدت ها قبل به این موضوع علاقه مند بودیم و کارهای جهادی در این زمینه انجام شد و در نهایت هفته گذشته رای گیری شد. برای لغو و لغو. داده شده و تغییر کرده است.

محمدی چاپ کنید با اشاره به لغو شرط داروساز بودن برای تأسیس داروخانه، این موضوع نیز از هیئت عمومی دادگاه است. دادگاه باید ساماندهی شود. اما در این بین راه حل کوتاه مدت داشتن بخشنامه و در نظر گرفتن امتیازدهی بود. با این حال، برخی از این اقدام حذف شده است. ما این موضوع را در برنامه پنج ساله هفتم قرار دادیم، اما در بررسی حذف شد. امیدواریم با پیگیری های مستمر در قوانین جاری گنجانده شود.

وی از ورود چهار محصول دانش بنیان مبتنی بر سلول های بافتی به فهرست دارویی کشور خبر داد و گفت: ده سال در سلول می گذرد. درمان ما در حال کار هستیم اما هنوز یک مورد وجود دارد فارماکوپه البته انجام نشد، برخی موارد در مرحله پایین تر انجام شد، در مجموع از متخصصان ژن درمانی و سلول های بافتی دعوت شد و اکنون از 14 مورد معرفی شده 4 مورد تایید و ثبت شده است. . فارماکوپه تبدیل به دارو شده و مجوز آن را کمیسیون مربوطه داده است. ایران یکی از کشورهایی است که سلول های بافت را به محصولات پزشکی تبدیل می کند و با رعایت مقررات سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت قابل استفاده است.

رئیس سازمان غذا و دارو 41 پنل مدیریتی را برای دسترسی مدیران سازمان و بخشی را برای ذی نفعان در زیرشاخه راه اندازی کرد. TTC وی اطلاعاتی داد و گفت: آمار دارویی یکی از این 41 هیئت مدیره است.

محمدی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سرعت تولید دارو و سرعت ورود به لیست داروها و مولکول های جدید افزایش یافته است، گفت: اکثر این داروهای تولید شده نیز تخصصی در زمینه مبارزه با سرطان هستند، به عنوان مثال همه این اقدامات تحت شرایط تحریم سختگیرانه انجام می شود. امروز هشت داروی دانش بنیان جدید معرفی می شود که نقش مهمی در رفع نیاز بازار و کاهش نرخ ارز دارند. در حال حاضر بیش از 30 دانشکده داروسازی در کشور فعالیت می کنند. 33000 داروساز متخصص و نمونه به کشور ارائه شد. 13 هزار دانش آموز نیز در حال تحصیل هستند.