احتمالاً روش صحیح استفاده از دهانشویه را نمی دانید

احتمالاً روش صحیح استفاده از دهانشویه را نمی دانید

بعدی- روش صحیح استفاده از دهانشویه بعد از نخ دندان کشیدن و قبل از مسواک زدن است. این ویرایشی است که اکثر مردم آن را اشتباه می کنند.

به گزارش انتخابتو به نقل از دیلی دات، اخیراً یکی از اینفلوئنسرهای فضای مجازی با افشای روش مناسب استفاده از دهانشویه جنجال بزرگی به راه انداخت. پس از مراجعه به دندانپزشک، این تأثیرگذار زن متوجه شد که در تمام عمرش روال مراقبت از دهان خود را اشتباه انجام داده است. این دندانپزشک اینفلوئنسر زن به او توصیه کرد که به ترتیب از نخ دندان، دهانشویه و خمیر دندان استفاده کند! این دوره ای است که اکثر مردم از دهانشویه به عنوان آخرین بخش مراقبت از دهان و دندان خود استفاده می کنند. این اینفلوئنسر معتقد است تبلیغات نادرست در تلویزیون این نگرش اشتباه را ایجاد می کند. با این حال، خمیر دندان مانند یک نرم کننده پوست است و باید در پایان مراقبت از پوست استفاده شود.

این اشتباه رایج واکنش های متفاوتی را از سوی کاربران اینترنتی به همراه داشت. در حالی که برخی معتقدند هنگام استفاده از دهانشویه و خمیر دندان هیچ تفاوتی وجود ندارد، برخی دیگر سال هاست که از این روش صحیح استفاده می کنند. حتی برخی از کاربران پیشنهاد کردند قبل از استفاده نخ دندان را با خمیر دندان خیس کنید. کارشناسان پاسخ های متفاوتی دارند. دلایل مختلفی وجود دارد که برخی از دندانپزشکان قبل از مسواک زدن از دهانشویه استفاده می کنند و معتقدند که این روش موثرتر خواهد بود. استفاده از دهانشویه باکتری های موجود در دهان را از بین می برد، پلاک ها را نرم می کند و مسواک زدن را آسان می کند. علاوه بر این، استفاده از دهانشویه بعد از مسواک زدن ممکن است باعث از بین رفتن فلوراید در خمیر دندان شود.

با این حال، بسیاری از مردم هنوز پس از مسواک زدن از دهانشویه استفاده می کنند. استفاده از دهانشویه به عنوان آخرین مرحله احساس تمیزی در دهان و دندان ها می دهد. ترتیب غرغره کردن به ترجیحات فردی و نیازهای بهداشت دهان و دندان بستگی دارد. از سوی دیگر، برخی از دندانپزشکان استفاده از دهانشویه را قبل از مسواک زدن برای از بین بردن بقایای مواد غذایی و باکتری ها توصیه می کنند، در حالی که برخی دیگر استفاده از آن را پس از مسواک زدن دندان ها برای افزایش اثربخشی فلوراید توصیه می کنند. کارشناسان همچنین هشدار دادند که دهانشویه ها نباید جایگزین مسواک زدن و نخ دندان کشیدن شوند، بلکه باید به عنوان یک ابزار اساسی در حفظ سلامت دهان و دندان استفاده شوند.