ادعای جدید ترامپ درباره ایران/آتش‌بس همچنان معتبر است

ادعای جدید ترامپ درباره ایران/آتش‌بس همچنان معتبر است

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در چند ساعت اخیر بار دیگر درباره تنگه هرمز صحبت کرده است.

وی در دیدار با خبرنگاران تاکید کرد که تلاش می کنیم این تنگه را باز کنیم.

او مدعی شد که ایران در وضعیت بسیار بدی قرار دارد و اجازه نمی‌دهیم به سلاح هسته‌ای دست یابد.

ترامپ بدون توجه به شرایط ایران برای بازگشایی تنگه هرمز مدعی شد ایرانی ها دروغ می گویند و تنگه هرمز را باز نکردند.

وی مدعی شد که در تنگه هرمز نیز اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است. وضعیت فعلی تنگه هرمز ادامه نخواهد داشت و خیلی زود اصلاح خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره آتش‌بس گفت که آتش‌بس به خوبی پابرجاست و مدعی شد که قدرت نظامی ایران به شدت تضعیف شده و بیشتر نیروی دریایی این کشور از بین رفته است.

در حالی که متحدان آمریکا از مشارکت در طرح های نظامی آمریکا در خلیج فارس خودداری کردند، ترامپ تاکید کرد: من از ناتو ناامید هستم، آنها در کنار ما نبودند. ما تریلیون ها دلار به این اتحاد می پردازیم و بسیار جدی گرفته خواهد شد.

ترامپ مدعی شد که بریتانیا و استرالیا از پیوستن به محاصره دریایی ایران خودداری کرده اند و مدعی شد که بسیاری از کشورها برای کمک به محاصره ایران توسط آمریکا آمده اند.

در حالی که بسیاری از تحلیلگران آمریکایی فکر می کنند ترامپ در میانه جنگ با ایران گرفتار شده و نمی تواند راهی برای خروج از آن بیابد، رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که برایش مهم نیست که ایران به مذاکرات بازگردد یا نه.