از اتاق فرمان به من گفتند نگو که خدا بندگانش را دوست دارد.

از اتاق فرمان به من گفتند نگو که خدا بندگانش

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، امیر غفارمنش بازیگر مجموعه تلویزیونی «مجرد» درباره خلأهای موجود در عرصه عشق حرف هایی می زند و حتی به این موضوع دست می زند که سال هاست صحبت از عشق در رسانه ها ممنوع شده است.

چقدر دوست داشتید در «مجرد» نشان دهید که بخشی از تنهایی این افراد به این دلیل است که نمی دانستند چگونه ابراز عشق کنند؟

شکافی به نام «عشق» در جامعه ما وجود دارد. تا مدت ها حتی صحبت از عشق در رسانه ها هم مشکل ساز بود، چون سنم کمی است، آن را خوب به یاد دارم. بعضی جاها ممکن بود در خیابان گیرمان بیاید و باید جایی می رفتیم و ثابت می کردیم که برادر هستیم. صحبت از عشق در رسانه ها ممنوع بود. ما در زمانی زندگی می‌کردیم که همه فیلم‌ها، سریال‌ها، حتی برنامه‌های رادیویی از عشق حرف می‌زدند، اما بعد از آن جنگ شروع شد و ما به سینمای حماسی و صحبت از جنگ نیاز داشتیم.

می خواستم در آینده هم همین را بگویم، اما همه چیز را از روی میز برداشتیم و گفتیم بینشان عشق است، نباید بینشان عشق باشد، اما جوانمردی و بزرگواری بینشان از بین رفته است. همین که اینها را دور ریختیم، سالها صحبت از عشق، جوانمردی، چشمان پاک از بین رفت و همه چیز به آرمان گرایی و جنگ تبدیل شد. الان این جامعه به جایی رسیده که شکاف عشقی وجود دارد و شاهد آمار طلاق هستیم. با بازگشت به متن می بینیم که دو نفر شکاف مراقبت، نوازش و محبت دارند و این چیز پیچیده ای نیست و می خواهد بگوید آنها این شکاف را با تخیل خود پر می کنند اما تخیل آنها را از نظر روحی آزار می دهد زیرا دیگر نمی تواند. منجر به تجسم شود. به نظر من جامعه ما به عشق، گسترش عشق و محبت، نیاز به خدا، گسترش خدا و تصویر عاشقانه از خدا نیاز دارد. به نظر من جامعه ما نیاز به ایمان به خدا دارد تا تبدیل به توکل به خدا شود و اتفاق خوبی در آن بیفتد. کاری که مردم را بخنداند، محبت را گسترش دهد، شفقت را گسترش دهد، عشق خدا را گسترش دهد، خدمت است و اگر بتواند قصه بگوید و مردم را به سالن ها دعوت کند، خدمت است.

گفتید سال ها صحبت از عشق در رسانه ها ممنوع بود آیا در آن دوره ای که فیلم ها و سریال ها زیر سوال رفتند یا به دلیل این مشکل نتوانستند اکران شوند؟

با هومان حاجی عبداللهی مجری برنامه بودیم و بسم الله می گفتیم، بسم الله الرحمن الرحیم گفتم چه شد که از اتاق فرماندهی خارج شدند؟ و به من گفتند نگو که خدا بندگانش را دوست دارد.

سعی میکنم فعلا خودمو سانسور نکنم ببینم بعدا چقدر سانسور میشه.

2455555

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین