به گزارش خبرگزاری انتخابتو به نقل از ایلنا، مهدی سجادچی فیلمنامه نویس سینما در این باره می گوید: اگر می خواهیم به صلح بین سینما و مردم برسیم، باید با عناوینی که مردم در این مدت دریافت کردند با آن ها رفتار کنیم، مثلا «ملت اعزامی» برای من تعبیر بسیار خوبی است؛ ملتی که ناخودآگاه باید انگیزه داشته باشد که به عنوان امپراتوری تاریخی خود به عنوان یک وظیفه تاریخی توجه کند تا این وظیفه تاریخی را بازسازی کند. به ملت می دهد، مردم ایران نیز باید این فرصت را داشته باشند که با همه ویژگی هایشان آنطور که هستند دیده شوند.»
وی ادامه داد: با توجه به شرایط رو به توسعه که آن را یک فرصت تاریخی می دانم، فکر می کنم امروز درهایی باز شده است که تا چند ماه پیش حتی تصورش را هم نمی کردیم؛ رویای رشد اقتصادی بسیار خوبی وجود دارد، جامعه به سمت امید و شکوفایی حرکت می کند، شاید این اتفاقات نیفتد، مشکلات مختلف مانع از این کار شود، اما شرایط برای تحقق این امر فراهم است و سینما همان است. مردم زمانه در ظاهر، افکار و جهت گیری خود آن گونه که در جامعه و خیابان دیده می شوند، حضور دارند». باید در سینمای واقعی با همه رنگ ها و تفاوت هایش دیده شود. امروز این شانس را داریم که به این سینما برویم.
او به این پاسخ داد به نظر شما با وجود تعامل با فیلم ها و سینماگران این فرصت تاریخی مورد توجه قرار گرفت؟ وی تصریح کرد: تاکید من بر بازگشت به رفتارهای قدیمی نیست، بلکه بر ایجاد شرایطی است که دیدگاه های مختلف در جامعه ای آرام و منظم تر و بدون برخورد با افراد و مشاغل مختلف رعایت شود.
به این پاسخ داد چرا و چگونه این فرصت فراهم شد؟ وی گفت: این شرایط ناشی از اعتماد به نفس حاکمیت است. در طول 47 سال گذشته، شاید دولت به دلیل وجود دشمنان فراوانی که از طرق مختلف نظامی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به آن فشار می آوردند، اعتماد به نفس خود را از دست داده بود. اما حالا که تمام این هجمه ها و تحرکات علیه جمهوری اسلامی تمام شده و ثابت شده است که دشمنان قوی ترین و آخرین تدابیر خود را به کار گرفته اند و نه تنها آنچه می پنداشتند محقق شده بلکه جمهوری اسلامی نیز قدرتمندتر شده است، بهتر است پدر خانواده بعد از این بحران ها دست پر و خندان به خانه بازگردد تا این تنش ها از بین برود. اعضای خانه هم همین را می خواهند. برای داشتن یک زندگی خوب به نظر من 95 درصد مردم خواهان صلح، رفاه نسبی، کشوری قوی، محترم و شریف هستند. انتظار مردم این است که سهمی از این حیثیت نظامی و سیاسی برای کشور و ارتش به دست آمده باشد و در سینما هم باید شاهد این اعتبار باشیم. این وقار از این جهت دیده می شود که ما اهالی سینما را به خوبی می شناسیم و می توانیم خیلی چیزها را با آنها در میان بگذاریم. من مطمئناً قصد ندارم سینما را به زباله دانی تبدیل کنم. در این بین می توانیم روی زیبایی هم تمرکز کنیم، کشور ما شرایط خاصی برای شکوه دارد و به نظر من سینما هم می تواند این شکوه را نشان دهد به شرطی که سینمای ما واقعی باشد.»
۲۴۲۲۴۳
گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین






ارسال پاسخ