اشتباهاتی که باعث ایجاد کک و مک می شود – انتخابتو

اشتباهاتی که باعث ایجاد کک و مک می شود - مجله سلامت و زیبایی

داشتن موهای بلند، صاف، براق و سالم یکی از ویژگی های ضروری زیبایی است، بنابراین از بین بردن انواع بیماری های مرتبط با مو بسیار مهم است. موخوره یکی از شایع ترین مشکلات مو است که اکثر خانم ها با آن دست و پنجه نرم می کنند. این حالت با شکستن مو شروع می شود و از رشد موها جلوگیری می کند و از انتهای مو شروع می شود و به سمت ریشه پیش می رود و در نهایت زیبایی، طراوت و درخشندگی مو را از بین می برد و موها را پژمرده و سفت نشان می دهد.

خطاهایی که باعث پیچ خوردن می شود

کک و مک علل مختلفی دارد. هر چیزی که به ساقه مو آسیب جدی وارد کند می تواند باعث وز شود. نکته دیگر خشک شدن بیش از حد موهاست. اگر مو خشک و شکننده باشد، موخوره در موها پنهان می شود. هر عاملی که این خشکی را تشدید کند باعث ایجاد موخوره نیز می شود. در زیر سعی خواهیم کرد مهم ترین عوامل ایجاد کک و مک را بررسی کنیم. با ما بمان:

شستشوی مداوم و نامناسب مو

شستن مداوم موها پوست سر را خشک و حساس می کند. به خصوص اگر شستشو به اشتباه انجام شود. اگر در حین شستن موهای خود بیش از حد با آنها بازی کنیم و باعث گره خوردن آنها شویم، باید منتظر موخوره جدی باشیم. شستن موها با آب داغ نیز در جلوگیری از موخوره موثر است. آب داغ روغن طبیعی مو را از بین می‌برد و آن را خشک و شکننده می‌کند و در نهایت باعث وز می‌شود. بهتر است با آب ولرم دوش بگیرید تا آب داغ.

استفاده از وسایل گرمایشی

گرما موها را خشک و شکننده می کند و پروتئین موجود در مو را از بین می برد. برای جلوگیری از موخوره، توصیه می کنیم هنگام استفاده از ابزارهای حرارتی از سرم محافظ مو استفاده کنید.

استفاده از شامپوی نامناسب

سولفات و غیره استفاده از شامپوهای حاوی مواد شیمیایی باعث آسیب و خشکی مو می شود. همچنین اگر موهای رنگ شده، دکلره شده، فر یا کراتینه شده دارید، بهتر است از شامپوهای مخصوص موهای آسیب دیده استفاده کنید تا باعث خشکی مضاعف دسته نشود.

رنگ آمیزی، سفید کننده و استفاده شیمیایی

رنگ کردن مکرر مو، استفاده مداوم از مواد سفید کننده یا موادی که وضعیت مو را تغییر می دهد (مستقیم یا مجعد) می تواند آسیب جدی به ساقه مو وارد کند. مواد شیمیایی به کار رفته در این فرآیندها تار مو را خشک، ضعیف و شکننده می کند که عامل اصلی موخوره است.

شانه زدن غیر اصولی موها

شانه کردن محکم، باز کردن گره مو با فشار و کشیدن محکم مو در حین شانه کردن، تار مو را شکسته و آن را برای وز شدن بیشتر آماده می کند. علاوه بر این، شانه کردن موهای خیس می تواند مو را خشک تر و شکننده تر کند، زیرا آسیب پذیرتر از موهای خشک است.

نور خورشید و گرد و غبار

قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب و گرد و غبار باعث خشک شدن فولیکول های مو و آسیب پذیر شدن آنها می شود. به همین دلیل توصیه می کنیم از شامپوهایی استفاده کنید که در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کنند.

عدم محافظت از مو در هنگام خواب

یکی از عواملی که به موها آسیب می رساند خوابیدن روی بالش نخی است. زیرا پد پنبه ای رطوبت طبیعی مو را جذب می کند و در نهایت باعث کم آبی تارهای مو می شود که باعث وز و شکستگی مو می شود.

با توجه به نکات ذکر شده، هر عاملی که باعث خشک شدن ریشه مو شود، عامل ایجاد موخوره محسوب می شود. علاوه بر این، برخی از عوامل داخلی مانند کمبود برخی از املاح معدنی، کمبود ویتامین و استرس نیز می تواند عامل ایجاد کک و مک باشد. اگر با وجود رعایت توصیه های ذکر شده همچنان کک و مک دارید، از پزشک کمک بگیرید و عوامل داخلی را بررسی کنید.