اطلاعیه ساختمان تئاتر درباره وضعیت نامناسب برخورد با رضا آشفته

اطلاعیه ساختمان تئاتر درباره وضعیت نامناسب برخورد با رضا آشفته

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، رضا آشفته نویسنده، منتقد، مترجم و پژوهشگر عرصه تئاتر و سینما به دلیل عوارض ناشی از عمل جراحی، دیابت و بیماری کلیوی بار دیگر راهی بیمارستان لوکمان شد.

روابط عمومی خانه تئاتر با ابراز نگرانی از وضعیت سلامتی رضا آشفته در بیمارستان از وزارت بهداشت و مدیران بیمارستان خواست تا به وضعیت جسمانی این هنرمند توجه کنند.

متن اطلاعیه روابط عمومی خانه تئاتر به شرح زیر است:

«به نام خداوند بخشنده

هنرمند نجیب و مهربان ما ریزه آشفته مدتی است که در بخش عفونت بیمارستان لوکمان حکیم تحت معالجه بوده و روزها و شب های دردناکی را سپری می کند. علیرغم حضور پزشکان واجد شرایط در این مرکز، عدم آموزش کافی کادر بالینی اعم از پرستار، پیراپزشک، پیراپزشکی و افرادی که به هر نحوی با بیماران در تماس هستند، توطئه ای برای ایجاد شرایط نابسامان در بخش عفونت ایجاد کرده است. بیمارستان بهداشت ناکافی اتاق ها، دیوارها و توالت ها، همراه با وضعیت عفونی بیماران، امکان بهبودی سریع را از آنها سلب می کند.

کادر درمانی طبق درک خود با بیمار رفتار می کنند و این یک رفتار حرفه ای نیست، بلکه باید در هر شیفت کاری انتظار یک اتفاق جدید را داشت و بیشتر غم و اندوه را تجربه خواهید کرد تا شادی.

در یک مورد نامشخص، نمی‌دانیم دقیقاً چه اتفاقی افتاد که کاتتر عفونی شد و این سطح از عفونت منجر به تاول‌های عفونی شد که شبیه استافیلوکوک بود و باعث شد رضا ناخوشایند درد دائمی داشته باشد. رضا آشفته به دلیل اینکه با دیابت دست و پنجه نرم می کند و به دلیل این بیماری دیالیز می شود، شرایط سخت درمانی را پشت سر می گذارد، اما برای درمان و اجازه، دیالیز و برداشتن کیلیت به دستیار هدایت شد نه جراح. تنها رضایت ما این است که وجدان بیدار دستیارمان با تلفن همراهش تماس گرفت و به ما اطلاع داد که حتی ساعت 03:00 شب تجربه کافی برای انجام این جراحی را ندارد. جراحی باید توسط جراح عروق در اتاق عمل و حداقل تحت هدایت سونوگرافی انجام شود. زیرا در غیر این صورت قصد داشتند در قسمت عفونت و در تخت بیمار عمل جراحی را انجام دهند در حالی که یک سال در تخت کناری فردی با عفونت مزمن وجود داشت.

و خدا می داند که این شرایط ناسالم و عقیم چه خطراتی را به همراه دارد و چگونه شرایط ناپایدار برخی از پرستاران رضا آشفت که تا به امروز جز آشفتگی روحی به ارمغان نیاورده است، می تواند سلامت او را به خطر بیندازد.

تنش هایی که در اعصاب و روح ایجاد می شود نیز آسیب های خود را به جا می گذارد. به همین دلیل اکیداً تقاضا داریم شرایط مداخله رضا آسفاته تغییر و شرایط بیماران در اورژانس بررسی شود و در صورت مهیا نبودن شرایط انتقال به سایر بخش‌ها دستورات لازم جهت ارجاع آنها به اورژانس داده شود. مرکز پزشکی مجهزتر باید مرکز داده شود.»

۲۴۵۲۴۵

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین