اقدامات اشتباه در مراقبت از گیاهان سرپوشیده در پاییز و زمستان

اقدامات نادرست در نگهداری گیاهان آپارتمانی در پاییز و زمستان

ما در اواسط نوامبر هستیم. برگ های رنگارنگ پاییزی خیابان های فرعی را پوشانده و هوا در حال سردتر شدن است. با کوتاه شدن روزها و کاهش میزان نور، بسیاری از گیاهان وارد فاز خواب می شوند. در این دوره رشد گیاه کند می شود یا حتی متوقف می شود. با شروع این دوره، گیاهان هنوز نیاز به مراقبت دارند، اما مراقبت از آنها به طور مکرر تغییر می کند.

به گفته راهنمای شما چگونه باید گیاهان را برای زمستان آماده کنیم؟ در این مقاله می توانید نکات طلایی مراقبت از گیاهان آپارتمانی در پاییز و زمستان را بخوانید. علاوه بر نکات مراقبتی، در اینجا به 5 موردی که هنگام نگهداری از گیاهان آپارتمانی در فصل زمستان باید اجتناب کنید، اشاره می کنیم. در غیر این صورت ممکن است مجبور شوید برای همیشه با گیاهان آپارتمانی خود خداحافظی کنید.

1- قرار دادن گیاهان در نزدیکی وسایل گرمایشی

اگرچه روشن کردن وسایل گرمایشی در فصول سرد سال شما را گرم می کند، اما به گیاهان آپارتمانی شما آسیب می رساند. بنابراین سعی کنید گیاهان آپارتمانی را از وسایل گرمایشی مانند بخاری، اجاق گاز و شومینه دور نگه دارید و از تماس مستقیم هوای گرم با برگ های تک تک گیاهان خودداری کنید. نوسانات ناگهانی دما می تواند باعث شوک، پژمردگی و مرگ در گیاهان شود.

2- آبیاری زیاد

سرعت رشد گیاهان در هوای سرد کند می شود و برای هیدراته ماندن در فصول گرم سال نیازی به آبیاری ندارند. اکثر گیاهان آپارتمانی می خواهند قبل از آبیاری خاک کاملاً خشک شود و آبیاری بیش از حد معمول ترین خطر برای گیاهان آپارتمانی است. می توانید سطح رطوبت خاک را با انگشت یا رطوبت سنج بررسی کنید و در صورت خشک بودن آن را آبیاری کنید. انگشت خود را تا گره دوم در خاک گیاه فرو کنید. اگر خاک مرطوب است و به انگشت شما می چسبد، نیازی به آبیاری گیاه ندارید. در غیر این صورت به آن آب بدهید. به یاد داشته باشید که برخی از گیاهان همیشه به خواب مرطوب نیاز دارند. قبل از تغییر برنامه آبیاری گیاه حتماً نیاز آبیاری آن را بررسی کنید.

3- لقاح

بهتر است در فصول سرد سال از دادن مواد مغذی از طریق کود طبیعی یا کود مایع خودداری شود. ممکن است خلاف تصور به نظر برسد، اما یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که می توانید در نگهداری از گیاهان آپارتمانی مرتکب شوید. در فصول سرد سال رشد گیاهان کند می شود و یا حتی متوقف می شود، بنابراین نیازی به مواد مغذی ندارند و کود اضافه شده به خاک در خاک باقی می ماند و در نهایت منجر به سوختگی یا سوختگی ریشه می شود. یا حتی از بین بردن گیاه. اگر گیاه شما در تمام طول سال، حتی در پاییز و زمستان، در نور طبیعی یا زیر نور رشد به رشد خود ادامه می دهد، می توانید در پاییز و زمستان نیز گیاه خود را کود دهید. در غیر این صورت از کود دادن به گیاهان در روزهای سرد سال خودداری کنید.

4- تعویض قابلمه

گلدان مجدد بخشی از روال مراقبت از گیاه است. اما زمان و مکان مشخصی برای این کار وجود دارد و مناسب ترین زمان بهار و نیمه دوم اسفند است. در فصول سرد سال، گیاهان وارد مرحله استراحت می شوند و هر گونه تغییر در گلدان ممکن است به ریشه آنها فشار وارد کند و باعث آسیب شود.

5- قرار دادن گیاه در فضای باز

آب و هوای برخی مناطق به ما اجازه می دهد تا گیاهانی مانند ساکولنت ها، سرخس های بوستون و حتی شاخه های لکه دار را در فضای باز نگهداری کنیم. به یاد داشته باشید که بسیاری از گیاهان آپارتمانی نمی توانند هوای سرد را تحمل کنند و نگهداری آنها در بیرون به آنها آسیب می رساند. قبل از انجام هر کاری، دمای مورد نیاز تاسیسات خود را بررسی کنید.