امامزاده ابراهیم کجاست و چرا در تیتر خبرها قرار گرفت؟

امامزاده ابراهیم کجاست و چرا در تیتر خبرها قرار گرفت؟

فرهاد طالبیان: از دیروز نام امامزاده ابراهیم در تیتر خبرهای کشور قرار گرفته است. علت آتش سوزی بزرگ اینجا صبح پنجشنبه است.

شدت آتش سوزی در شهرک چوبی امامزاده ابراهیم (ع) باعث سوختن کامل بخشی از بازار شد. در این حادثه بیش از 100 واحد مسکونی و تجاری به طور کامل در آتش سوخت. خوشبختانه این آتش سوزی تلفات جانی نداشت اما علت حادثه آتش سوزی ناشی از سیم برق کوره بوده است.

پس روستای امامزاده ابراهیم کجاست؟

امامزاده ابراهیم بر فراز کوه های سرسبز و در 23 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان شفت واقع شده است. فاصله بین امامزاده ابراهیم تا رشت تقریباً 57 کیلومتر است. اکثر مردم روستا تالشی هستند و به زبان شیرین تالشی صحبت می کنند.

آدرس روستای امامزاده ابراهیم; استان گیلان، شهرستان شفت، 23 کیلومتری جنوب شرقی شفت.

İmamzade İbrahim امامزاده ای از نسل موسی کاظم است. از آنجایی که این امامزاده بسیار معروف است، مردم او را اباالفضل گیلان می نامند. بنای امامزاده در طول این سال ها چندین بار مرمت شده است. این بنا که در حال حاضر 300 متر مساحت دارد در چهار طبقه ساخته شده و شامل مسجد، حیاط، سرویس بهداشتی، اتاق مهمان و فضای باز است.

در مسیر خود به سمت روستای امامزاده ابراهیم از جاده هایی عبور خواهید کرد که منظره ای باشکوه از کوه های جنگلی و شالیزارهای باشکوه را نمایان می کند. برخی از این جاده های پرپیچ و خم با درختان سرسبز احاطه شده اند، در حالی که پشت سر آنها، مناظر جذابی منتظرند تا با زیبایی خود شما را مجذوب خود کنند.

در روستای İmamzade İbrahim چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد که شما را سرگرم می کند. از خانه های چوبی رنگارنگ با معماری خاص گرفته تا بازارهای پر جنب و جوش، همه با هر سلیقه ای از گشت و گذار در این دهکده توریستی لذت خواهند برد. البته تمام زیبایی ساختمان های چوبی این منطقه در اثر آتش سوزی اخیر از بین رفته است اما باید منتظر ورود دولت، وزارت گردشگری و نهادهای مسئول و کمک به مردم این روستا بود. تا هر چه زودتر این منطقه زیبای توریستی ساخته و احیا شود.

۴۷۴۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین