“انواع مهربانی” بیمارگونه لانتیموس/ما در ته چاه عمیقی گیر کرده ایم

انواع مهربانی بیمارگونه لانتیموسما در ته چاه عمیقی گیر کرده

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، فیلم «انواع مهربانی» ساخته یورگوس لانتیموس با بازی اما استون جمعه شب با صحنه هایی از فرقه های غیراخلاقی، آدم خواری و… کلید خورد. او با نمایش مجموعه ای از داستان های بیمارگونه درباره خود جشنواره فیلم کن را به وحشت انداخت.

این فیلم که بعد از فیلم «بیچارگان» فیلمبرداری شده است با حضور کارگردان و بازیگرانی چون اما استون، جسی پلمونز، ویلم دافو، مارگارت کوالی، هانگ چاو و جو آلوین در کن به نمایش درآمد.

مهر نوشت: «خوبی مهربانی» سه داستان متفاوت را روایت می کند که در آن بازیگران نقش های متفاوتی را ایفا می کنند و مانند بسیاری از فیلم های آوانگارد لانتیموس، سرشار از لحظات مشمئز کننده و همچنین پیچیدگی های داستانی است و حتی حاوی حجم زیادی مثله شده است. و گرافیک خشونتی که ممکن است برخی از بینندگان را ناراحت کند. همه اینها با طنز پوچ لانتیموس آمیخته می شود و در برخی صحنه ها باعث خنده بیشتر مخاطب می شود. تعداد زیادی از تماشاگران در حین اکران فیلم سالن را ترک کردند که بیشتر آن در زمان نمایش داستان دوم اتفاق افتاد که شاید باعث شده بود کارگردان بدون هیچ حرفی در حین تشویق سالن را ترک کند.

لانتیموس با کاخ کن غریبه نیست، زیرا پیش از این فیلم هایی مانند خرچنگ و کشتن گوزن مقدس را در جشنواره کن به نمایش گذاشته است. با این حال، آخرین فیلم‌های او، سوگلی و بدبخت‌ها، هر دو در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمدند و راه را برای موفقیت در فصل جوایز هموار کردند.

Vanity Fair فیلم را بازگشتی به مقیاس کوچکتر برای لانتیموس توصیف کرد و سردی را که او را به شهرت رساند تداعی کرد.

وی ادامه داد: این فیلم با داستان های کوچک بیمارگونه اش در آستانه نهیلیسم یادآور فیلم «کشتن گوزن مقدس» است. در «انواع مهربانی»، لانتیموس و فتیمیس فیلیپو، فیلمنامه‌نویس همکار، سه داستان کوتاه درباره افرادی ارائه می‌کنند که ناامیدانه تلاش می‌کنند تا کنترل زندگی‌شان را دوباره به دست بگیرند. هر چند این زندگی ها تاریک و عجیب هستند. در این داستان‌ها، مخاطب انتظار معنی و حتی توضیح بیشتر از آنچه در حال وقوع است دارد. آنها به راحتی نادیده گرفته می شوند.

«اسکرین دیلی» نیز نوشت: همه اینها یعنی چه؟ بعید است بینندگان سرنخ های زیادی به دست آورند. آیا نیاز به انسانیت، تاریکی، فرصت طلبی وجود دارد؟ و در پایان، شکی وجود نداشت که بینندگان تقریباً سه ساعت (164 دقیقه) در ته یک گودال بسیار تاریک گیر کرده بودند.

«انواع مهربانی» 21 ژوئن اکران می شود.

۲۲۰۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین